• تاریخ انتشار : 1399/06/30 - 09:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 978
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دفاع از پایان نامه دکتر فاطمه بهرام نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی دانشکده مجازی

دکتر فاطمه بهرام نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی از پایان نامه خود با عنوان «بررسی تاثیر واقعیت مجازی بر پیامدهای یادگیری دانشجویان پرستاری: مروری نظامند» دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده مجازی، دکتر فاطمه بهرام نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی از پایان نامه خود با عنوان «بررسی تاثیر واقعیت مجازی بر پیامدهای یادگیری دانشجویان پرستاری: مروری نظامند» در آخرین هفته شهریور 99 دفاع کرد.
نتایج حاصل از یافته های مطالعه حاضر حاکی از آن است که بکارگیری تکنیک واقعیت مجازی در آموزش پرستاری امری غیرقابل انکار است. دانشجویان کارشناسی در واقع همان نسل هزاره هستند که علاقه زیادی به حضور فیزیکی در کلاس و یا وابستگی به زمان خاصی برای یادگیری ندارند. بنابراین بکار گیری آموزش مجازی شاید برای آنها در امر یادگیری کمک کننده باشد. در همین راستا بکارگیری تکنیک واقعیت مجازی در آموزش دانش، مهارت و عملکرد این دانشجویان می تواند کمک کننده باشد.
از آن
جایی که ماهیت حرفه پرستاری نیاز به تمرین و تکرار دارد، حجم مطالب درسی زیاد بوده و عملا مهارت های بالینی برای پرستاران همسطح با دانش نظری و حتی بیشتر اهمیت دارد، این تکنیک راهبرد قابل تاملی برای محدود کردن خطرات آموزش پرستاری نسبت به آموزش سنتی دارد. شاید با کمک این رویکرد البته به عنوان مکملی برای آموزش دانش و مهارت در کلاس درس و مرکز مهارت های بالینی و در محیط بالین بتوان ایمنی بیمار را حفظ کرده و پرستاران حرفه ای تربیت کرد. به نظر می رسد، بکارگیری این تکنیک بر پایه تئوری های یادگیری بتواند، نقش موثرتر آن را در آموزش به خصوص آموزش مهارت های حرفه ای فراهم آورد. اگر تدابیری اندیشیده شود که امکان تعامل دانشجویان با همتای آموزشی اش فراهم شود، این تعامل و نقش مشاهده، تقلید، الگوسازی و تعامل دانشجویان با یکدیگر بیشتر شده و اثرات سینرژی بر افزایش مهارت و عملکرد آنها را خواهد داشت. نکته قابل توجه که در برخی از مطالعات حاضر نیز مشهود بود، فراهم کردن فرصتی برای تمرین و تکرار بیشتر در این تکنیک است. همچنین ارائه بازخورد و تشویق فراگیر در این تکنیک می تواند، فرصت بیشتری برای یادگیری برای این دانشجویان فراهم آورد. براساس نتایج این مطالعات، پژوهشگر انجام مطالعات بیشتر در خصوص تکنیک واقعیت مجازی را بر پایه نظریه های یادگیری و به عنوان مکملی برای آموزش حضوری جهت کاهش فاصله تئوری و بالین و در نتیجه افزایش مراقبت ایمن از بیماران توصیه می کند.
دکتر محبوبه مافی نژاد و دکتر افضل شمسی داوری این پایان نامه را برعهده داشتند. دکتر مافی نژاد نماینده تحصیلات تکمیلی نیز بودند.

 

 

  • گروه خبری : دانشکده مجازی
  • کد خبر : 161662
کلمات کلیدی
آذر شهبازی
تهیه کننده:

آذر شهبازی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *