• تاریخ انتشار : 1400/05/23 - 11:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 342
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دوره دوم از سری حلقه های علمی با موضوع فارماکوگنوزی برگزار شد

کمیته پژوهش انجمن دانشجویان داروسازی ایران (IPhSA) لوکال تهران، دومین دوره از سری حلقه های علمی با موضوع فارماکوگنوزی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، دوره دوم حلقه علمی فارماکوگنوزی پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و با مشارکت ۳۰ نفر به صورت آنلاین برگزار شد.
در این جلسه، سه تیم دو نفره تحت نظر منتورهای دوره، دکتر ذنوبی‌ و دکتر حسین سالاری رزیدنت های گروه گنوزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارائه داشتند.
همچنین، دکتر کریم پور و دکتر پیرعلی به عنوان داورهای مهارت محور و دکتر توفیقی و دکتر گودرزی به عنوان داور علمی در این جلسه حضور داشتند.
موضوع گروه اول در مورد سیستم های نوین دارورسانی ترکیبات گیاهی بود که به مزایای و معایب سیستم های نوین، معرفی سیستم های نوین دارورسانی گیاهی مثل لیپوزوم و فاگوزوم و اتوزوم، معرفی چند نمونه از فرآورده های بازاری گیاهی که توسط این سیستم تولید شدند، پرداختند.
دومین گروه در مورد bioenhancer و افزایش فراهمی زیستی با کمک ترکیبات گیاهی ارائه داشتند که به تعریف فراهمی زیستی، مزایا و چالش های موجود، راه های بهبود فراهمی زیستی، توضیح bioenhancerها و کاربردها و شرح مثال هایی از ترکیبات گیاهی که اثر bioenhancer دارند، پرداخته شده بود.
در نهایت، گروه سوم در مورد اثر ترکیبات گیاهی در درمان سرطان صحبت کردند. همچنین مطالبی نظیر توضیح علل استفاده از ترکیبات گیاهی ضدسرطان، توضیح ترکیبات گیاهی ضدسرطان و مکانیسم های موجود و توضیح کاربردهای ضد سرطان این ترکیبات بیان شد.
بعداز اتمام ارائه گروه ها دکتر کریم‌پور به بررسی نکاتی که یک ارائه دهنده باید رعایت کند تا ارائه بهتری داشته باشد، پرداخت.
انتهای ارائه هر گروه، داورها نکات مربوط به ارائه و بررسی علمی هر ارائه را بررسی و امتیازدهی کردند.
در پایان، طبق امتیازات علمی و مهارت محور و نظر داوران، گروه اول با حضور مهدی رفسنجانی و امیرحسین ملک‌زاده به عنوان تیم برتر منتخب شدند.

  • گروه خبری : معاونت فرهنگی دانشجویی
  • کد خبر : 195564
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *