دومین جلسه معارفه فعالیت های کانون های دانشجویی دانشگاه با معرفی کانون هنرهای نمایشی سوما برگزار شد

باحضور دکتر فاطمه خوشنوا مدیر امور هنری و فوق برنامه و دبیران و اعضای شورای مرکزی کانون های دانشجویی فرهنگی هنری دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه آنلاین معرفی کانون هنرهای نمایشی سوما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، در این جلسه که شامگاه چهارشنبه 2 مهرماه 99 از ساعت 20 تا 22 برگزار شد، دکتر خوشنوا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) درخصوص تشکیل این جلسات گفت: مدیریت امور هنری و فوق برنامه تمام تلاش خود را برای گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در بین دانشجویان انجام می دهد و کانون های دانشجویی فرهنگی با توجه به دانشجویان فعال و با دانش در عرصه های مختلف به عنوان یکی از بازوهای این مدیریت در پیشبرد اهداف است که امیدواریم با فعالیت ها و ظرفیت هایی که شما دبیران و کانون ها دارند، بتوانیم برنامه های متناسبی را برای دانشجویان دانشگاه تدارک ببینیم.
در ادامه دانیال روستایی به عنوان عضو شورای مرکزی کانون هنرهای نمایشی سوما، گزارشی از وضعیت شواری مرکزی، سال تأسیس، اهداف و برنامه های انجام شده توسط کانون ارائه داد که از آن می توان به برگزاری دوره های آموزشی هنرهای نمایشی و همچنین اجرای تئاتر دونفره، چند نفره و شرکت در جشنواره های داخلی دانشگاه و جشنواره بین المللی سیمرغ اشاره کرد.
وی از دانشجویان علاقمند خواست با این کانون ارتباط برقرار کنند تا بتوانند علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی که از مهمترین برنامه های دانشجویان است، فعالیت های فوق برنامه هم داشته باشند که ابعاد مختلف شخصیت اجتماعی آنها را پربارتر کند و کانون های دانشجویی دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین فضاهای موجود دانشگاهی برای این مهم برشمرد.
در بخش پایانی، روستایی به جشنواره بین المللی سیمرغ در سال های قبل پرداخت و از تجربیات خود و کانون سوما در این رویداد بزرگ فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور نکات مهمی را بیان کرد و افزود: برای سال آتی با هماهنگی و مساعدت بعمل آمده توسط معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه، متین داستان پور که از دانش آموختگان دوره کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه و از رتبه های برتر کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی و بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، به عنوان استاد و مربی تئاتر دانشگاه بهره مند خواهیم بود که علاوه بر برگزاری دوره آموزشی، گروه هنرهای نمایشی دانشگاه را برای یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ آماده کند.
سپس، داستان پور هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دبیران کانون های دانشجویی از تمامی دبیران، اعضای کانون ها و دانشجویان علاقمند به هنر تئاتر در دانشگاه علوم پزشکی تهران خواست با مراجعه به مدیریت امور هنری و فوق برنامه در این دوره ثبت نام کنند.
وی از برنامه آموزشی، تمرینی و اجراهای درنظر گرفته شده برای این دوره صحبت کرد و گفت: در پایان دوره علاوه بر آمادگی برای اجرا در جشنواره بین المللی سیمرغ، چند اجرا در سالن مورد نظر دانشگاه برای عموم مردم خواهیم داشت.
همچنین، سعید رضایت رهبر و مربی گروه کر دانشجویی دانشگاه از تلاش های مدیریت امور هنری و فوق برنامه برای ایجاد چنین بستری تشکر کرد و از دانشجویان علاقمند خواست در گروه کر دانشگاه که برای اجرا در جشنواره سیمرغ و همچنین برنامه های دیگر در حال تمرین است، ثبت نام کنند و تشکیل چنین جلساتی برای بیان برنامه و فعالیت های کانون های دانشجویی را بستر بسیار خوبی دانست که دانشجویان علاقمند به فعالیت های هنری و ... می توانند با یکدیگر آشنا شوند و از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.
توضیح اینکه، علاقمندان به هنرهای نمایشی می توانند با دانیال روستایی سفیر دانشجویی بخش تئاتر جشنواره سیمرغ به شماره 09199939180 و برای ارتباط با سفیران بخش موسیقی با رکسانا صاحب نسق دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه در محور گروه کر (سرود) با آیدی @rsahebnasagh و در محورهای موسیقی سنتی و پاپ هم با آیدی @Mohammad_Amiiiir محمد امیر عزیزی در ارتباط باشند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *