دکتر ترابی: از پایه‌گذاری رسانه‌ سینا به‌صورت مستمر و 24 ساعته در فضای مجازی خبر داد

نشست هماهنگی ارائه مدل وب برندینگ معاونت‌های دانشگاه در راستای «ارتقا رتبه‌بندی دانشگاه در سامانه وبومتریکس» تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست چهارشنبه 31 فروردین 1401 با مسئولان روابط عمومی و نمایندگان فناوری اطلاعات در حوزه وب معاونت‌های دانشگاه در سالن حکیم سازمان مرکزی دانشگاه بابیان اینکه اکنون فضای مجازی به شکل زندگی دوم مطرح است گفت: هر آن چیزی که ما در فضای واقعی داریم باید متناسب و متناظر با آن، حتی بزرگ‌تر از آن در فضای مجازی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: اکنون در فضای مجازی که فضای دوم زندگی و فعالیت‌های اجتماعی همه‌ی مردم است حضور ما یک حضور حداقلی است و مطالب وب‌سایت معاونت‌های دانشگاه به 5 تا 10 سال پیش‌بر می‌گردد که این‌ یک فاجعه است زیرا رتبه دانشگاه را در رنکینگی که به‌صورت بین‌المللی انجام می‌شود به‌شدت پایین می‌آورد و این نیاز وجود داشت که ما نگاهی جامع و برنامه‌ی کامل و یکپارچه برای مدیریت فضای وب دانشگاه داشته باشیم بنابراین هر آن چیزی که در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد منتشر شود باید پس‌ازاینکه در فضای وب منتشر شد، انتشار پیدا کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: ما رسانه‌ی سینا را با یک حضور مستمر و 24 ساعته در فضای مجازی پایه‌گذاری کردیم و به این منظور نیاز به یک معماری جدیدی در ساختار فنی و تولید محتوا داریم که اگر این میسر نشود؛ شاهد افق مشخصی برای آینده‌ی دانشگاه در فضای مجازی نخواهیم بود؛ بنابراین نیاز به مشارکت و همکاری جدی در حوزه‌ بازآفرینی فضای وب دانشگاه داریم تا بر اساس آن بتوانیم تمامیت فضای مجازی را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای تمام محتوایی که تولید می‌کنیم باید توئیت داشته باشیم یادآور شد: توئیتمان را باید با یک معماری مشخص انجام دهیم نه اینکه هر معاونت خود توئیتر داشته باشد.البته باید در بخش های فیلتر انجام شود و در یک مسیر خاص قرار گیرد.
دکتر ترابی گفت: ساختار معاونت‌ها به‌گونه‌ای است که باید بتواند ساختار رسمی اداری درون خود داشته باشد، اما ما یک دانشگاه هستیم نه اداری  بنابراین باید در درون ساختار رسمی، سازمان نتایج و برنامه‌های پیشرفت مشخص خود را داشته باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تصریح کرد: برای این امر مهم لازم است در گام نخست یک ساختار کلی برای وب‌سایت معاونت‌ها ایجاد کنیم و در گام بعدی قسمت فنی کار است که باید از یک الگوی واحد تبعیت کنیم.
دکتر ترابی ادامه داد: در حال حاضر رتبه دانشگاه در وبومتریک 504 است اما در مورد بیمارستان‌ها که جداگانه در سطح دنیا رنکینگ می‌شوند فقط دو بیمارستان ازنظر رتبه، بالای 3 هزار هستند و در مراکز تحقیقاتی هم فقط یک مرکز تحقیقاتی در رنکینگ قرارگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در برنامه‌ریزی جدید با شکل‌گیری رسانه سینا همه‌ی این‌ موارد باید بتواند قالب یکپارچه پیدا کند و در دانشگاه محتوای تولید شده در یکجا بارگذاری شود؛ اما نمایش آن بر اساس اقتضای محتوایی که تولیدشده ممکن است فقط در وب‌سایت معاونت‌ها باشد یا هم‌زمان در وب‌سایت دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها منتشر شود.
وی ادامه داد: مطلب مهمی که باید به آن بپردازیم تشکیل کارگروه است چراکه هر واحدی از معاونت‌ها کارهای مهمی در سطح دانشگاه انجام می‌دهند و برای این فعالیت‌ها باید محتوا ایجاد کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه تأکید کرد: امیدواریم معاونت‌ها به‌زودی ساختار تشکیلاتی خود را در رابطه با روابط عمومی اعلام کنند. همچنین سایر واحد ها هم بتوانند با تولید محتوا و پویش های مختلف چالش‌های دانشگاه  را مرتفع کنند.
دکتر ترابی در پایان یادآور شد: شبکه وب برندینگ در نظر دارد یک جریان منسجم، یکپارچه و پیوسته برای جریان اطلاعات در دانشگاه ایجاد کند و رسانه سینا هم می‌خواهد آن را تضمین کند.
در ادامه مهندس نعیمی رئیس اداره اطلاع‌رسانی الکترونیک (فناوری اطلاعات) روابط عمومی دانشگاه، به ارائه مدل وب وبرندینگ معاونت‌های دانشگاه پرداخت و به سؤالات حاضرین در این جلسه پاسخ داد.

نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر

تصاویر

دکتر ماشاءاله ترابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *