نشست پایانی مدیر روابط عمومی دانشگاه با مسئولان و رابطان روابط عمومی معاونت‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی

دکتر ترابی: برای به تصویر کشیدن ارزش آفرینی های دانشگاه، تقویم ارزش نگار پویایی از مجموعه فعالیت‌ها و افتخارآفرینی‌های دانشگاه تدوین خواهد شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه در جمع مسئولان روابط عمومی معاونت‌ها و شبکه‌های بهداشت درمان، نقش و جایگاه فوق‌العاده روابط عمومی را در نمایان کردن فرصت‌های دانشگاه کلیدی خواند.

خدمات روابط عمومی قابلیت خیررسانی فراوان دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شنبه 23 اسفند 1399، در جلسه‌ای با حضور دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، مهندس سارا نعیمی مسئول فناوری اطلاعات، مهندس سید حامد میرحسینی مسئول گسترش شبکه‌های دیجیتال، نسیم قرائیان، سمیرا کرمی و نجمه باهو دبیران خبری ستاد روابط عمومی و مسئولان و رابطان معاونت‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی، سیاست‌های کلان، تقویم دانشگاه و برنامه‌های عملیاتی سه‌ماهه اول سال 1400 در حوزه روابط عمومی دانشگاه ارائه شد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران نماد آموزش عالی کشور

دکتر ترابی، دانشگاه علوم پزشی تهران را نماد آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی کشور خواند و افزود: با توجه به تاریخ صد و هفتاد ساله دانشگاه و حجم بالای خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی آن‌که نقطه اوجش در یک سال اخیر باوجود پاندمی کرونا به‌خوبی نمود پیدا کرد، آنچه امروز از طریق روابط عمومی دانشگاه و واحدهای تابعه به نمایش گذاشته می‌شود تنها بخش کوچکی از این‌همه عظمت و ارزش‌ها را به تصویر کشیده است. اگر بخواهیم تقویم ارزش نگار پویایی از مجموعه فعالیت‌ها و افتخارآفرینی‌های دانشگاه داشته باشیم نیاز است تمامی وقایع مهم آن از طریق روابط عمومی‌ها ثبت شود. این‌هاست که در مجموعه دانشگاه و آن‌ها که بعدها به آن می‌پیوندند ایجاد شوق می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در به تصویر کشیدن ارزش‌آفرینی‌های دانشگاه گفت: هدف از ارزیابی عملکرد روابط عمومی مراکز ایجاد نظم و انسجام در شبکه روابط عمومی دانشگاه است و قرار است با تلاش همه فعالان این حوزه ارزش‌های دانشگاه، تولد، رشد و دانش‌افزایی نهادهای مختلف آن نمایش مناسبت‌تری پیدا کند. هر رویداد مهمی در مجموعه دانشگاه باید در تقویم دانشگاه ثبت شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در خصوص رویکرد جدید مصاحبه‌های در حال انجام تصریح کرد: مصاحبه‌ها در چارچوبی خاص باهدف شناسایی قابلیت‌های ویژه افراد در دانشگاه و در سه حوزه آموزش- دانشجویی و بین‌الملل، پژوهش- توسعه و فرهنگی، بهداشت- درمان و غذا و دارو با نظارت و هماهنگی دبیران خبری هر حوزه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

شادی موجب برکت است

دکتر ترابی شادی کارهای خوبی که انجام می دهیم را خواست خدا و موجب برکت کارها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر از انجام کارهایمان شاد هستیم یعنی در مسیر درستی قرارگرفته‌ایم و اگرنه باید مسیرمان را اصلاح کنیم. خدمات ما در روابط عمومی قابلیت خیررسانی فراوان دارد. کارهای ما می‌تواند تقویت‌کننده نشاط و شادی باشد که قطعاً منجر به امیدبخشی در دانشگاه و جامعه خواهد شد.

قابلیت های پورتال دانشگاه

وی در ادامه به وضعیت مجموع دنبال کنندگان صفحات مجازی معاونت‌های دانشگاه پرداخت و گفت: تحولات اخیر ستاد روابط عمومی دانشگاه، پرتال جدید و برنامه‌های پیش رو افق زیبایی را در برابر همه ما قرار داده است. باید از این قابلیت و ابزار شبکه‌های مجازی برای نمایش عظمت دانشگاه به‌خوبی استفاده کنیم. همه‌کسانی که در روابط عمومی واحدها کار می‌کنند نماینده روابط عمومی دانشگاه در مراکز تابعه هستند. حضور فعال در جلسات و میزان مشارکت شما برای صعود به مرحله جدید بسیار مهم و کمک‌کننده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه یکی از سیاست‌های سال آتی در این حوزه را وحدت رویه و نمای همگن و مناسب سایت واحدهای تابعه اعلام و اظهار داشت: پورتال دانشگاه عرصه‌ای برای نمایش و معرفی تمامی خدمات و ارزش‌های دانشگاه باهدف ایجاد جذابیت برای کاربران آن است. به‌یقین معرفی کمی در سایت بسیار مهم است؛ جذب هزار دانشجوی بین‌الملل یعنی حدود 10 درصد از کل دانشجویان دانشگاه کار بسیار مبارک و بزرگی است که باید به نحو خوبی اعلام شود.

تغذیه فکری

دکتر ترابی با اشاره به جلسات سرآمدی روابط عمومی گفت: در این جلسات به نقشه پیام دانشگاه می‌پردازیم و درعین‌حال به دنبال دیدگاه سازی و توسعه آگاهی هم هستیم. بدیهی است همه ما به تغذیه فکری مداوم نیاز داریم. روابط عمومی برای اعتمادسازی، خود باید نمایش اوج نظم در سازمان باشد.

زندگی دوم

وی در پایان با بررسی ابعاد کنترلی و ارزش افزایی چک‌لیست‌های عملکرد و خودارزیابی روابط عمومی‌ها افزود: نحوه برگزاری مراسم از انتخاب قاری مناسب گرفته تا کنترل و زمان‌بندی برنامه‌ها نکات مهمی است که باید توسط مسئولان روابط عمومی مراکز نظارت و ساماندهی شود. همچنین ما پدیده‌ای داریم به نام زندگی دوم که همان زندگی در فضای مجازی است، خوشبختانه در بحث سایت و شبکه‌های اجتماعی توانایی‌های خوبی در ستاد روابط عمومی هست و باید از آن استفاده کنید. شناخت و اطلاع‌یابی شما از فعالیت همکارانتان در سایر مراکز به شکل‌گیری مشارکت‌ها و حرکت پویای دانشگاه در توسعه علم و نوآوری کمک می‌کند.

قدر خودتان را بدانید

مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان ضمن آرزوی سالی پر از خیر، سلامتی، شادی و برکت برای همه اعضای خانواده روابط عمومی دانشگاه افزود: نقش و جایگاه فوق‌العاده شما در نمایان کردن فرصت‌های دانشگاه کلیدی است. قدر خودتان را بدانید و به کارهای مثبتی که می‌توانید انجام دهید فکر کنید.

عکس: قاسم صفاری 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *