مراسم خوشامدگویی به دستیاران جدید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در نیمسال اول تحصیلی 1401

دکتر سید علی دهقان منشادی: ما در آستانه ظهور اولین شهر بیمارستانی کشور هستیم

با حضور رئیس و معاونان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در مراسمی از دستیاران جدیدالورود رشته‌های تخصصی پزشکی این مرکز به گرمی استقبال و مهم‌ترین موضوعات امور دانشجویی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی و پشتیبانی باهدف تسهیل فعالیت‌های جاری فراگیران تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) یک‌شنبه 17 مهر 1401 در دومین دوره مراسم خوشامدگویی سال تحصیلی  جدید به فراگیران رشته‌های تخصصی پزشکی، با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر مرتضی دارایی مدیر امور آموزشی و دانشجویی، دکتر سید علی مومنی مدیر پژوهش و فناوری و دکتر سید محسن احمدی مدیر تربیت‌بدنی از دستیاران جدیدالورود به گرمی استقبال شد.

رئیس مجتمع در جمع دستیاران جدید با اشاره به عظمت و پیشینه باشکوه این مرکز درمانی گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی با حدود 1200 تخت فعال بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کشور است و وظیفه خطیر تربیت و پرورش پزشکان حاذق آینده را عهده‌دار بوده و منشا پژوهش‌های جامعه‌محور در حوزه‌های مختلف سلامت است. اساتید بزرگی در این مرکز سال‌ها در رشد و بالندگی دانش پزشکی و خدمت به بیماران تلاش کرده‌اند و ادامه این طریق منیر تنها با همدلی و همکاری تیم‌های مختلف درمانی ممکن خواهد بود.

ایشان در ادامه به درخشش و حضور مثال‌زدنی اساتید و کارکنان مجتمع در مدیریت بحران کووید 19 پرداخت و افزود: من معتقدم در طوفان‌های سهمگین تنها درختان ریشه‌دار و تنومند برپا می‌مانند. افتخار بزرگی است در تمامی دوران کرونا توانستیم با همکاری و همدلی همکاران خوب مجتمع به‌تمامی بیمارانی که به ما مراجعه کردند خدمت دهیم. در دوران تحصیلات تخصصی خود در مجتمع با فضائل و برجستگی‌های اخلاقی اساتید و همکاران این مرکز آشنا خواهید شد و به خود می‌بالید.

وی در ادامه به‌اضافه شدن پروژه‌های ملی مهدی کلینیک و ساختمان جدید انستیتو کانسر به این مجتمع اشاره و تصریح کرد: با افزایش تخت‌های بیمارستانی مذکور به مجتمع به لطف خدا شاهد ظهور اولین شهر بیمارستانی کشور خواهیم بود.

رئیس مجتمع با این توصیه که هیچ تلاشی باارزش‌تر از تلاش برای حفظ جان بیماران دردمند و نشاندن لبخند رضایت بر چهره رنجورشان نیست گفت: اغلب بیماران این مرکز یا از اقشار آسیب‌پذیرند و یا بیماری صعب العلاج دارند که در سایر مراکز امکان درمانش نیست. به‌عنوان عضو کوچکی از این مجموعه بزرگ از شما می‌خواهم این نکته را همواره به خاطر بسپارید که اگر خدمات درمانی بیماران به‌درستی انجام شود قطعا آموزش و پژوهش که لازمه رشد علمی شما عزیزان هست نیز محقق خواهد شد. امیدوارم شما منتخبین کشور با استفاده از علم و تجربه اساتید و امکانات این مرکز در آینده پزشکان حاذق و قابلی شوید که مردم از وجودتان بهره‌مند شوند.

معاون امور دانشگاهی مجتمع نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: خیلی از شما عزیزان را از دوران پزشکی عمومی می‌شناسم و سعادتی است که در ادامه دوران تحصیلات تخصصی‌تان در کنارتان هستم. به‌یقین شما از بهترین‌های این مملکت در بحث علوم پزشکی هستید. این را هرروز به خودتان یادآور شوید. بسیاری از فارغ‌التحصیلان این مرکز اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سایر نقاط کشور هستند و این مایه فخر و مباهات است. تعداد هیئت‌علمی و همچنین تعداد و تنوع فراگیران این مرکز از بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر است. ازاین‌رو انتظار ما این است سطح علمی شما از فراگیران دانشگاه‌های دیگر بالاتر باشد. توصیه می‌کنم با بیماران خود عجین شوید و ارائه خدمات باکیفیت به بیماران را اولویت کارتان قرار دهید.

در ادامه، معاون پشتیبانی مجتمع به پاره‌ای از مهم‌ترین نکات مستندسازی پرونده‌های پزشکی و بحث‌های مالی مربوط به آن پرداخت و در توضیحاتش گفت: این مرکز تنها بیمارستانی است که باوجود سه بیمارستان بزرگ و یک مرکز تصویربرداری پیشرفته از سال 1393 تاکنون به‌صورت یکپارچه و مجتمعی مدیریت می‌شود. تامین رفاه شما یکی از دغدغه‌های ماست و برای آن تلاش می‌کنیم؛ ولی باید بدانید مجتمع خودگردان نیست و درآمدهای آن وابسته به خدمات درمانی است که به بیماران ارائه می‌کنیم. احصای درآمدهای ناشی از این خدمات از دو منبع بیمه‌گر و بیمه‌گذار محقق می‌شود و تابع مقررات خاصی است که شما عزیزان به‌عنوان بخشی از صاحبان فرآیند درمان باید با آن آشنا شوید. مهم‌ترین نکته در این حوزه ثبت دقیق مستندات پزشکی و مشاوره‌ها با مهر و امضای پزشک معالج یا رزیدنت سال 3 و 4 است و بیمه در قبال مهر و امضای رزیدنت سال 1 و 2 پولی بابت هیچ‌یک از خدمات درمانی پرداخت نمی‌کند. در بحث آزمایش‌ها هم باید نوع آزمایش بیمار ذکر شود و چیزی به‌عنوان آزمایش روتین از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پذیرفتنی نیست. انتظار داریم در خصوص این موضوعات جدیت لازم را به کار برید.

معاون درمان مجتمع نیز با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دستیاران جدید گفت: این فرصتی است مغتنم تا دانسته‌هایتان را در درمان بیماران به کاربرید. تا می‌توانید خوب درس بخوانید و از تجارب عالی اساتید این مرکز به‌خوبی استفاده کنید. باید بگویم که در دوران تحصیلات خود در این مرکز با حجم بالای مراجعین روبه‌رو می‌شوید. پس از شما می‌خواهم صبرتان را افزایش دهید. خودتان را جای همراه بیماری بگذارید که در این شهر غریبه است و پولی برای اقامت در هتل ندارد و از طرفی نگران حال بیمارش نیز هست. کار بیمارتان را به تعویق نیندازید. بیمارتان را دوست بدارید و برای نجاتش هر کاری از دستتان برمی‌آید انجام دهید. بیماران این مرکز جایی به‌جز اینجا ندارند پس اشتباهی که فراگیران برخی بیمارستان‌ها انجام می‌دهند مرتکب نشوید و آن‌ها را به مراکز دیگر ارجاع ندهید. باهم رفیق باشید و مسائلتان را در بین خودتان حل کنید. همواره در دسترس بیمار، پرستار و سیستم بیمارستان باشید.

دکتر اورندی با مروری بر مهم‌ترین چالش‌های حوزه درمان افزود: یکی از بحران‌های مهمی که شما ازاین‌پس به آن بسیار برمی‌خورید موضوع کمبود تخت بستری است، پس ترخیص بیماران را جدی بگیرید چون آموزشتان مختل می‌شود. این مجتمع و شما خاص هستید و باید خدماتی خاص را به بهترین نحو به مردم ارائه دهیم. از منظر قانون به شما از امروز به‌عنوان یک متخصص نگاه می‌شود و این مسئولیتتان را سخت‌تر می‌کند. پس به رعایت موازین پزشکی قانونی بسیار دقت کنید و بدانید مستندات پزشکی بدون مهر و امضا، تاریخ و ساعت فاقد ارزش قانونی است.

دکتر دارایی با اشاره به مختصری از فعالیت‌های مدیریت آموزشی و دانشجویی مجتمع به توضیح در خصوص امکانات رفاهی و نقشه بیمارستان پرداخت و از دانشجویان خواست تا مسائل و مشکلات احتمالی خود را قبل از هر تصمیمی با معاونت امور دانشگاهی مطرح و چاره‌جویی کنند.

دکتر مومنی ضمن حمایت از توسعه پژوهش‌های بالینی در خصوص زیرشاخه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه در مدیریت پژوهش و فناوری به فراگیران توضیحاتی داد.

دکتر احمدی نیز به معرفی برنامه سالن‌های ورزشی مجتمع و استخر دانشگاه که در دانشکده پرستاری و مامایی است پرداخت.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *