معارفه دکتر رضا فریدی مجیدی و تکریم دکتر حسین قنبری

دکتر قناعتی: در عرصه فناوری باید تغییرات آینده را پیش بینی کنید و با خلاقیت به فناوری های نوین دست یابید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم معارفه دکتر رضا فریدی مجیدی رئیس جدید و تکریم دکتر حسین قنبری رئیس پیشین دانشکده فناوری های نوین، با بیان اینکه تغییر مسئولیت ها، به معنی کاستن یا افزودن به ارزش افراد نیست و ارزش و شخصیت افراد آن چیزی است که خودشان کسب کرده اند گفت: دانشکده فناوری های نوین پشتوانه خوبی برای توسعه فناوری است.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی در مراسم 29 آبان 1402 با تاکید بر نقش فناوری ها در پیشرفت جهان امروز گفت: عملکردمان در این 2 سال نشان داده که اهمیت دانشکده فناوریهای نوین را در تحولات آینده به خوبی درک کرده ایم.
رئیس دانشگاه ضمن تشکر از زحمات دکتر قنبری گفت: این رفت و آمدها به معنی کاستن یا افزودن به ارزش افراد نیست، ارزش و شخصیت افراد آن چیزی است که خودشان کسب کرده اند و همه ما باید به گونه ای عمل کنیم که به جایگاهمان اعتبار دهیم نه جایگاه به ما، خوشبختانه اعتبار دکتر قنبری  از شخصیت خودشان است و امیدواریم  دکتر فریدی مجیدی نیز راه ایشان را ادامه دهند.
وی استمرار و تثبیت برنامه ها را مهم خواند و گفت:  بنده به این امر اعتقاد دارم و بر استمرار، تثبیت و ماندگاری اقدامات مثبتی که مدیران قبلی انجام داده اند اهتمام می ورزم.
دکتر قناعتی با بیان اینکه فناوری در دنیای امروز درحال تحول و به روز شدن است گفت: در شرایطی که عمر تکنولوژی ها، بسیار کوتاه است، داشتن برنامه های فناورانه و پویایی اهمیت بسیاری دارد. نباید به تولید فناوری های موجود قانع باشیم؛ برای نمونه، ساخت ربات جراح که کار بی نظیری است را باید تا تبدیل شدن به رباتی پیشرفته تکمیل کنیم. 
رئیس دانشگاه با اشاره به ظرفیت پارک علم و فناوری شهید سلیمانی در توسعه محصولات فناورانه گفت: این مرکز پشتوانه خوبی برای توسعه فناوری است و ظرفیت استقرار بیش از 100 شرکت دانش بنیان را دارد.
وی از ساخت پروژه دانشکده فناوریهای نوین خبر داد و گفت: برای ساخت این دانشکده برآورد مالی صورت گرفته و امیدوارم مراحل اجرایی آن تا پایان سال شروع شود.
دکتر قناعتی، دکتر سرکار را الگوی «از هیچ می توان، همه چی ساخت» توصیف کرد و گفت: در کشورمان امکان پیشرفت وجود دارد و باید زمینه رشد و ماندگاری اعضای هیئت علمی را فراهم کنیم و تا روزی که مسئولیت داریم؛ کارمان را به درستی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در ترسیم آینده، باید از تجربیات گذشته استفاده کرد؛ بی آنکه در گذشته ماند گفت:  اگر می خواهید آینده را مدیریت کنید باید خلاقیت داشته باشید. برای موفقیت در عرصه فناوری نیز باید تغییرات آینده را پیش بینی کنید و با خلاقیت به فناوری های نوین دست یابید.
دکتر قناعتی اولویت اصلی پژوهش در دانشگاه را تولید فناوری دانست و گفت: برای تامین منابع مورد نیاز این امر، می توان از خیرین و حمایت های بیرون دانشگاه استفاده کنید. 
رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود توصیه کرد: روحیه سلحشوری و ایمان را در خود تقویت کنیم  تا بتوانیم کشورمان را بهتر بسازیم.
دکتر حسین قنبری رئیس پیشین دانشکده، ضمن تبریک به دکتر فریدی مجیدی در پذیرش این مسئولیت، با اشاره به اینکه 14 سال از تاسیس دانشکده فناوری های نوین می گذرد گفت: این دانشکده به همت اساتید پرتلاش آن مسیر رو به رشد را طی کرده است.
وی با بیان اینکه اصل ماموریت دانشکده فناوریهای نوین، تربیت دانشجویان متخصص و  فناور، توسعه فناوری و بکارگیری فنون جدید در حوزه سلامت و همچنین کاربست محصول آموزش و پژوهش و فناوری در نظام سلامت است افزود: برای این منظور لازم است زیر ساخت های دانشکده تقویت شود.
دکتر رضا فریدی مجیدی رئیس جدید دانشکده نیز ضمن تشکر از زحمات دکتر قنبری گفت: با کمک همکاران تلاش می کنیم رسالت دانشکده را در توسعه فناوری تحقق ببخشیم.
رئیس دانشکده فناوریهای نوین پزشکی با اشاره به اینکه این دانشکده دارای 330 دانشجو است گفت: 90 درصد دانشجویان phd هستند.
وی با اشاره به اهمیت رشته های فناوری در دانشگاه و اهتمام دکتر قناعتی به مقوله فناوری گفت: توجه رئیس دانشگاه به فناوری، مسئولیت ما را در قبال این امر بیشتر می کند.
رئیس دانشکده فناوریهای نوین پزشکی بر اصلاح کوریکولوم آموزشی و ایجاد فضای کسب و کار به منظور جلوگیری از مهاجرت دانشجویان تاکید کرد و افزود: در صدد هستیم فضایی در پارک فناوری ایجاد شود تا زمینه فعالیت دانشجویان در عرصه فناوری افزایش یابد.
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

فیلم بردار