افتتاح پروژه‌های مجتمع بیمارستانی امیراعلم با حضور رئیس دانشگاه

دکتر کریمی: مدل مشارکتی داوطلبانه خیرین و کادر درمان در چرخه توسعه بیمارستان، الگو و مشوقی برای نمایش ارزش‌های انسانی ما است

رئیس دانشگاه با قدردانی از خیرین سلامت در کمک به پروژه‌های عمرانی درمانی بیمارستان امیراعلم، از تمامی کارکنان دانشگاه به‌عنوان خیرین سلامت یادکرد.

بیمارستان امیراعلم با قدمتی طولانی و نام‌های بزرگش یکی از خوش‌نام‌ترین بیمارستان‌های کشور است

گالری عکس

فیلم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهارشنبه 20 اسفند 1399 و در آستانه عید سعید مبعث با حضور دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه، دکتر محمود بیگلر معاون توسعه، دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان، دکتر حامد عبداللهی رئیس بیمارستان، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی، سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری، مهندس بهزاد مکری مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه و جمعی از مسئولان، اساتید و کارکنان مجتمع بیمارستانی امیراعلم، مراسم افتتاحیه ساختمان رخت‌شوی‌خانه و بخش MRI این مرکز در محوطه فرهنگی تاریخی خانه صادق هدایت برگزار شد.

رئیس دانشگاه با یادآوری خاطرات حضورش در بیمارستان امیراعلم گفت: بنای صحبت نبود، ولی وقتی نشستم این گوشه و به این بنا نگاه ‌کردم، یادم آمد چهل سال پیش (1359) عکس‌های فارغ‌التحصیلی اینترنی را با همکلاسی‌هایم در گوشه همین خانه قدیمی گرفته بودم. من دو بار اینجا بودم؛یک‌بار سال‌های پیش از انقلاب (56-1355) دوره دانشجویی و اینترنی، یک‌بار هم به‌عنوان روتیشن جراحی که با دکتر خورسندی (متخصص گوش و حلق و بینی) هم‌دوره بودیم، ازاین‌رو امیراعلم را همچون خانه خود می‌دانم، قطعه‌ای از خانه‌ای که در آن رشد کردیم و از خشت خشت آن خاطره داریم.

یکی از خوش‌نام‌ترین بیمارستان‌های کشور

دکتر کریمی با اشاره به قدمت این بیمارستان تصریح کرد: بیمارستان امیراعلم با قدمتی طولانی و نام‌های بزرگش یکی از خوش‌نام‌ترین بیمارستان‌های کشور است. بزرگی این بیمارستان به تاریخ انسان‌هایی است که در آن حضورداشته‌اند. استادان بزرگی چون دکتر حصوری، دکتر کیهانی، دکتر شفائیان، دکتر اکرامی، دکتر وارتانی، دکتر محمدی، دکتر خورسندی، دکتر متصدی و دکتر توکلی و ... که هر چه به عقب‌تر می‌رویم به نام‌های بزرگ تر می‌رسیم. امیدواریم قدر این بزرگان را بدانیم؛ آن‌ها که در جمع ما هستند سلامت و آن‌ها که از میان رفتند قرین رحمت الهی باشند.

نمود ارزش‌های انسانی دانشگاه

وی در ادامه بیمارستان‌های دانشگاه را پیش رو در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران کووید 19 خواند و افزود: از ابتدای بحران کرونا تاکنون همه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران آمادگی خدمت به مردم را داشتند و دارند و نکته جالب‌توجه در مورد بیمارستان امیراعلم این است که طبق سیاست‌های دانشگاه قرار نبود در خط مقدم خدمت به کرونا قرار گیرد ولی با حضور داوطلبانه مسئولان، اساتید و کارکنانش به چرخه خدمتی کووید پیوست و قابل‌تقدیر است. حضور پیشکسوتان و به‌طور خاص حضور استاد 70 ساله این بیمارستان در کنار سایر تیم درمان الگو و مشوقی برای سایر تیم‌های درمانی بود. این‌ها ارزش‌های انسانی ماست که باید قدرش را بدانیم و می‌دانیم.

دانشگاه پر از خیرین است

رئیس دانشگاه با قدردانی ویژه از کمک‌های انسان دوستانه و بی‌دریغ دو خیّر سلامت مجتمع بیمارستانی امیراعلم در پیشبرد برنامه‌های عمرانی این مرکز گفت: خیرین در دانشگاه دو گروه هستند؛ خیرینی که از بیرون دانشگاه بی‌مزد و بی‌منت و بی‌نام به کمک می‌آیند. از نگاه من دانشگاه پر از خیرین است. تمام پرستارانی که بدون توجه به حقوق و دستمزد، پس از 10، 20 و یا 25 سال خدمت خطوطی بر چهره‌شان می‌نشیند که در چهره هم‌سالانشان خارج از بیمارستان نیست خیرند. خیّر معلمی است که بیرون از دانشگاه می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد اما می‌ماند و به مردمی که با دفترچه بیمه می‌آیند خدمت می‌دهد. من از وقتی‌که مسئولیت دانشگاه را عهده‌دار شدم و پیش از آن‌هم نگاهم این بود این افرادی که در سیستم دولتی دانشگاه حضور می‌یابند تا بی‌هیچ شکوه‌ای باری را از دوش جامعه بردارند این‌ها خیّر هستند. مسئولان دانشگاه باید قدر این خیرین را بدانند.

تجهیز و توسعه واحدها در یک سال اخیر

دکتر کریمی با اشاره به مشکلاتی که کرونا در یک سال اخیر برای کشور ایجاد کرد گفت: علی‌رغم زحمتی که کرونا با خود داشت و منجر به آسیب تعدادی زیادی از شهروندان شد، ولی دانشگاه در تمام حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی و همچنین در حوزه ساخت‌وساز و تجهیز مراکز درمانی با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران ستادی، حضور فعال مسئولان بیمارستان‌ها و کمک‌های خیرخواهانه خیرین سلامت، رونق خوبی گرفت و باسیاست‌های دانشگاه ساخت‌وسازهای منطقی به شکل خوبی پیش رفت. خوشبختانه پروژه مهدی کلینیک رو به اتمام است. بیمارستان شریعتی 2 تا پایان سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت مرکز طبی 2 در زمین دانشگاه و با هزینه شخصی یکی از خیرین سلامت، افزایش 700 تخت دانشجویی با تأسیس خوابگاه‌های جدید، راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی، زمین ورزشی و 2 کتابخانه دانشجویی از دیگر اقدامات عمرانی دانشگاه در یک سال اخیر است.

بیمارستان باید جامع دیده شود

وی با تأکید بر اهمیت تأمین رفاه کارکنان افزود: من بر مدیریت ساخت‌وسازهای بیمارستان‌ها در این سال‌هایی که گذشت نقد دارم. بسیاری از بیمارستان‌های دانشگاه سال‌ها پیش متناسب با شرایط آن زمان طراحی و ساخته‌شده‌اند و ما طی این سال‌ها مدام فضاهای جدیدی به آن‌ها افزودیم به‌گونه‌ای که امروز حتی برای رفت‌وآمد کارکنان هم جای مناسبی وجود ندارد. این ابتدایی‌ترین حق کارکنان است که با خیال راحت به محل کار خود بیایند و برای پارک ماشین خود نگرانی نداشته باشند. بیمارستان باید جامع دیده شود و به حداقل رفاه تمامی کارکنان در آن توجه شود.

رئیس دانشگاه در پایان با ابراز تشکر قلبی از زحمات تمامی کارکنان مجتمع بیمارستانی امیراعلم گفت: از حضور داوطلبانه شما درصحنه کرونا قدردانی می‌کنم، همه‌تان خوش درخشیدید.

دکتر عبداللهی رئیس بیمارستان کمک‌های مردمی را در دوران کرونا بسیار مؤثر خواند و گفت: یکی از شاخصه‌های خیرینی که به این مرکز کمک می‌کنند، این است که بی‌منت و بسیار پیگیر نسبت به پیشبرد امور هستند و این بسیار ارزشمند است.

بداهه گویی زهرا بیدکی مجری مراسم خطاب به رئیس دانشگاه:

دکتر کریمی، زندگی یعنی ما مهربان باشیم با مردم

مثل شما که از ما سخن گفتید

چون باغبان با خوشه گندم

در این مراسم با اهدای لوح یادبودی از مهندس محمد شمس زاده و مهندس علی کوهپایه ئیها دو خیر سلامتی که در راه‌اندازی و بهسازی بخش‌های MRI و رخت‌شوی‌خانه بیمارستان امیراعلم کمک کردند، قدردانی شد.

 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *