پروژه های توسعه ای معاونت دانشجویی فرهنگی و بیمارستانی افتتاح شد

دکتر کریمی: همزمان با بحران کرونا، دانشگاه از توسعه آموزش، پژوهش، بهداشت و بین الملل غافل نشد

در نوزدهمین پویش «ره سلامت» با حضور وزیر بهداشت و رییس دانشگاه، پروژه های خوابگاه دخترانه گلستان 2، زمین چمن مصنوعی، آشپزخانه صنعتی و مجموعه تولید رادیو دارو (سایکلوترون)بیمارستان شریعتی افتتاح و از پروژه های در حال ساخت خوابگاه بوستان 4 و 5 بازدید شد.

گالری عکس
گالری عکس 2

فیلم
در این مراسم که روز دوشنبه، 4 اسفند 99 در مجموعه خوابگاه کوی دانشگاه برگزار شد، دکتر عباسعلی کریمی، ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر در دانشگاه گفت: بسیاری از فعالیت ها و پروژه های عمرانی دانشگاه در سال گذشته بدون حضور شما افتتاح شد چرا که اعتقاد قلبی بنده این بود که کمترین مزاحمت را برای شما داشته باشم. چرا که معتقدم آن مقدار از کارها که باید توسط چشمان بینای وزارت بهداشت رصد شود، تا کنون دیده شده است و از سوی دیگر به دلیل مشغله زیاد و طاقت فرسای این دوره از کار در وزارت بهداشت، به عنوان یکی از مدیران زیر مجموعه وزارت بهداشت خواستم که کمترین مزاحمت را برای قدردانی داشته باشم.
وی خوابگاه امیرآباد را دارای تاریخ و پیشینه ای بلند خواند و گفت: افتخار این را دارم که در 46 سال قبل، در این خوابگاه، زندگی دانشجویی داشتم و با تمام وجود درد زندگی دانشجویی را لمس کرده ام لذا وقتی ریاست دانشگاه را بر عهده گرفتم در همان ابتدا از اتاقی که خود در آن ساکن بودم، بازدید کردم و همانجا تصمیم گرفتم که بخشی از وقت خود را در کنار کار سنگین دانشگاه برای کار دانشجویی بگذارم و امروز خوشحالم که بعد از 3 سال و نیم توانستیم بخشی از ساختمان های خوابگاه را بازسازی کنیم.
دکتر کریمی، اولین و ابتدایی ترین خواست دانشجویان در بدو ورود، را فضایی برای خواب و رفاه عنوان کرد و گفت: گاها دیده شده که دانشجویان نخبه که برای ثبت نام از شهرستان می آیند، در شب نخست با خانواده در پارک لاله مستقر می شوند و لذا سیاست دانشگاه این بود که از همان روز اول برای دانشجویان اسکان ایجاد کند. با این نگاه و با همکاری معاون دانشجویی، جوان، ورزشی و پر انرژی توانستیم که شاهد بازسازی و بهسازی فضا باشیم.
رییس دانشگاه با بیان اینکه "سعی کردیم در بازسازی و بهسازی خوابگاه، نگاه جنسیتی نداشته باشیم" خاطر نشان کرد: از اینکه نتوانستم برای خوابگاه متاهلین کار ویژه ای انجام دهم بسیار ناراحتم. چرا که در شرایطی که مدام شعار افزایش جمعیت می دهیم، باید برای آن فکر کنیم و امیدوارم در این زمینه هم موفق باشیم.
وی سپس به معرفی برخی از پروژه های افتتاح شده در سال گذشته پرداخت و گفت: هم زمان با سال هایی که شما در وزارت بودید، چند پروژه در دانشگاه افتتاح شد که نخواستیم برای شما مزاحمت ایجاد شود. پروژه بیمارستان یاس با  110 تخت، بیمارستان رازی با 170 تخت، کلینیک ویژه در اسلامشهر و پروژه پارکینگ بیمارستان امام خمینی در ماه گذشته با 1000 ظرفیت در چهارطبقه رویی افتتاح شد.
دکتر کریمی سپس به پروژه های درمانی اشاره کرد و گفت: در بیمارستان شریعتی ساختمان خیر ساز امید با 70 تخت آماده بهره برداری است. همچنین بخش‌های زایمان طبیعی LDR، نازایی و اتاق‌های عمل زنان کلینیک ویژه 6 طبقه با 50 واحد، و مهم تر از آن مجموعه تولید رادیو دارو (سایکلوترون) راه اندازی شده است که جای تشکر دارد. در بیمارستان مرکز طبی نیز پروژه کلینیک ویژه 5 طبقه، سی تی اسکن، آزمایشگاه کووید مخصوص کودکان و یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال افتتاح شد.
رییس دانشگاه، با اشاره به پیشرفت فیزیکی 93 درصدی مهدی کلینیک، اتمام آن را موجب افزایش ظرفیت 1000 تخت بیمارستانی دانست و گفت: امیدوارم با پیگیری های وزارت بهداشت و دانشگاه، در یکی دوماه آینده به بهره برداری برسد. همزمان بیمارستان مرکز طبی 2 در منطقه 18 یافت آباد تهران نیز با کمک خیرین ساخته شده تا بتوانیم از پشتوانه علمی این بیمارستان استفاده کنیم. اتمام این مرکز با کمک وزارت بهداشت، می تواند ظرفیت 250 تخت در جنوب تهران به مجموعه اضافه کند که امیدوارم در زمان وزارت دکتر نمکی افتتاح شود.
وی افزود: پروژه موفق شریعتی دو با 73 درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده سازی است. مصوبات تجهیزات آن هم با اختصاص 23 میلیون یورو انجام شده که با راه اندازی این مجموعه حدود 900 تخت به تخت های بیمارستانی اضافه می شود.  پروژه دیگر بیمارستان 540 تخت کانسر است که با کمک خیرین به شدت در حال پیشرفت است و امیدوارم تا سال آینده آماده تحویل شود. پروژه ام اس 100 تختی سینا نیز با همکاری خیرین در حال ساخت است. پروژه بیمارستانی فاربی دو با 176 تخت در حال آماده سازی است که همگی در سال آینده آماده بهره برداری خواهند بود.
دکتر کریمی، با بیان اینکه حدود 300 تخت تا کنون به ظرفیت بیمارستانی اضافه شده است تصریح کرد: حدود 1200 تخت نیز تا چند ماه اول سال آینده افتتاح می شود که در مجموع تا پایان سال آینده 3 هزار و 350 تخت به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه خواهد شد. با افزایش این تعداد تخت و همچنین با توجه به ظرفیت هایی که دانشگاه در حوزه تخصصی و فوق تخصصی دارد، امیدوارم بتوانیم کمبود تخت تهران و نیازهای کشور در این حوزه را برآورده کنیم.
رییس دانشگاه فشارهای ناشی از کووید را موجب عدم توجه به بخش های دیگر دانشگاه ندانست و تاکید کرد: اگر درسال گذشته کووید به کشور فشار آورد، ما و مدیران بخش های مختلف دانشگاه، تمام ذهنمان را تنها درگیر کووید نکردیم و از آموزش، پژوهش و حوزه بهداشت غافل نشدیم. همچنین علاوه بر اینکه بسیاری از بیمارستان های ما همچون امام، مرکز طبی، مرکز قلب، ضیاییان، بهارلو، امیراعلم، شریعتی و سینا تمام ظرفیت های خود را برای کووید گذاشتند اما در عین حال توانستیم درآموزش و هم پژوهش نیز رتبه کشوری را کسب نماییم. در حوزه بهداشت نیز چندین مرکز ساخته شده است.
 وی ضمن قدردانی از حمایت های وزارت بهداشت و دکتر جانبابایی که ظرفیت های دانشگاه را در دوران کووید بیشتر دیدند، از افزایش توان و ظرفیت های دانشگاه در بخش آی سی یو و تجهیزات خبر داد و گفت: ظرفیت ها (اکسیژن سازها و آی سیو ها) در این دوران چندین برابر شده است و همه بیمارستان ها در این ایام به نوعی بازسازی و نوسازی شدند.
وی افزود: مطمئن باشید در این دانشگاه در عین اینکه به خوابگاه و آموزش توجه داریم به فعالیت های دیگر نیز توجه می کنیم. به عنوان مثال در ترم گذشته 180 دانشجوی خارجی پذیرش کردیم و امروز حدود هزار و 60 دانشجوی خارجی از 42 کشور از پنج قاره جهان در این دانشگاه مشغول آموزش هستند. در طول دوران کووید که بسیاری از کشورها، دانشجویان خارجی خود را مرخص کرده اند، دانشگاه علوم پزشکی تهران توانست جذب دانشجوی خارجی داشته باشد و از این طریق علاوه بر جذب سرمایه، سفیرانی تربیت کند تا به ارائه خدمت در نقاط مختلف بپردازند.
دکتر کریمی در پایان از معاون خود خصوصا معاون توسعه، دانشجویی قدردانی کرد و گفت: من و همکارانم، دانشگاه علوم پزشکی تهران را خانه اول خود می دانیم و به آن افتخار می کنیم و امیدواریم تا زنده هستیم بتوانیم در این مجموعه خدمت کنیم.

معرفی پروژه ها
در حوزه پروژه‌های حوزه دانشجویی و فرهنگی، خوابگاه دختران گلستان ۲ با ظرفیت ۳۵۰ دانشجو و زیربنای ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع افتتاح شد. تاریخ شروع این پروژه شهریور ۱۳۹۸ و تاریخ بهره برداری آن اسفند ۱۳۹۹ است.
بهسازی آشپزخانه صنعتی کوی دانشگاه تهران با ظرفیت پخت پنج هزار پرس در هر وعده نیز در زیربنای هزار مترمربع صورت گرفت. تاریخ شروع این پروژه در بهمن ۱۳۹۸ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.
زمین فوتبال چمن مصنوعی خوابگاه پسران کوی دانشگاه با متراژ ۷۰۰ مترمربع نیز افتتاح شد که تاریخ شروع این پروژه در آبان ۱۳۹۹ و تاریخ بهره برداری در بهمن ۱۳۹۹ است.
قرائت خانه خوابگاه‌های دختران کوی دانشگاه نیز با ظرفیت ۱۰۰ دانشجو و زیربنای ۸۰۰ مترمربع افتتاح شد. تاریخ شروع این پروژه در فروردین ۱۳۹۹ و تاریخ بهره برداری در بهمن ۱۳۹۹ است.
سالن ورزش‌های گروهی خوابگاه‌های دختران کوی دانشگاه با ظرفیت ۳۰ دانشجو و با زیربنای ۳۰۰ مترمربع نیز افتتاح شد. تاریخ بهره برداری این پروژه نیز در اسفند ۱۳۹۹ است.
طرح توسعه شبکه اینترنت کوی دانشگاه نیز در این مراسم افتتاح شد.
طرح توسعه برق کوی دانشگاه با طول مسیر حفاری ۵۰۰ متر و طول کابل کشی سه هزار متر نیز در این مراسم افتتاح شد. تاریخ شروع این پروژه در آذر ۱۳۹۹ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.
خوابگاه‌های بوستان ۳ و ۴ پسران نیز با زیربنای کل ۱۰ هزار مترمربع (برای دو پروژه) و با ظرفیت ۷۰۰ دانشجو افتتاح شد.
در حوزه پروژه‌های درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان دکتر شریعتی تهران، ساختمان امید در این بیمارستان شامل توسعه بخش اورژانس، توسعه اتاق عمل‌های بخش اورژانس، توسعه بخش آی سی یو، توسعه بخش شیمی درمانی و خون با ظرفیت ۷۶ تخت بستری با زیربنای ۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع افتتاح شد. تاریخ شروع این پروژه در سال ۱۳۹۴ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.
همچنین بخش‌های زایمان طبیعی LDR، نازایی و اتاق‌های عمل زنان در بیمارستان دکتر شریعی با زیربنای هزار مترمربع و ظرفیت ۱۶ تخت LDR، ۴ اتاق عمل، آزمایشگاه جنین شناسی و یک اتاق عمل لاپاراسکوپی افتتاح شد. تاریخ شروع این پروژه در سال ۱۳۹۷ و تاریخ بهره برداری در اسفند ۱۳۹۹ است.
همچنین بخش CSSD در بیمارستان دکتر شریعتی با زیربنای ۳۰۰ مترمربع افتتاح شد که تاریخ شروع این پروژه در سال ۱۳۹۷ و تاریخ بهره برداری آن در اسفند ۱۳۹۹ است.
مجموعه تولید رادیو دارو (سایکلو ترون) نیز در بیمارستان دکتر شریعتی با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع افتتاح شد.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *