سومین سمپوزیوم بیماری‌های نوپدید و بازپدید با محور ویروس جدید کرونا برگزار می‌شود

گروه ایمونولوژی و بیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری سازمان بهداشت جهانی سومین سمپوزیوم بیماری‌های نوپدید و بازپدید با محور «ویروس کرونا و بیماری کووید 19 واقعیت‌ها و چالش‌های علمی» را برگزار می‌کند.


دکتر محمدحسین نیکنام مدیر گروه ایمونولوژی و بیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی سمپوزیوم با اعلام این خبر گفت: با توجه به سابقه برگزاری دو دوره قبلی در مورد ابولا و زیکا و بازخوردهای بسیار مثبت سمپوزیوم در به‌روزرسانی دانش و تبادل تجربه میان اساتید، متخصصان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های حوزه سلامت تصمیم بر آن شد سومین سمپوزیوم از سلسله سمپوزیوم‌های بیماری‌های نوپدید و بازپدید را با موضوع کرونا ویروس و بیماری کووید -19 برگزار کنیم و با توجه به حساسیت آن در میان پزشکان، ضروری دانستیم از زوایای مختلفی به این موضوع بپردازیم.
وی افزود: باتوجه به شیوع و میزان مرگ‌ومیر ویروس جدید کرونا، توجه جهانی به این بیماری جلب شده و ایران نیز درگیر این مسئله است و ضروری است اساتید مجرب دانشگاه، به‌صورت آکادمیک و علمی  این موضوع را موردبررسی قرار دهند.
دکتر نیکنام با اشاره به گروه‌های همکار در برگزاری سمپوزیوم گفت:  مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان جهانی بهداشت و دیگر گروه‌های آموزشی مرتبط در برگزاری این سمپوزیوم همکاری صمیمانه‌ای دارند و اساتیدی که برای سخنرانی و بحث و گفتگو دعوت شدند در عرصه کنترل و مقابله با کرونا فعالیت حائز اهمیتی دارند.
همچنین دکتر مهدی زوار دکتری تخصصی (Ph.D.) ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و دبیر اجرایی سمپوزیوم، گروه‌های هدف این سمپوزیوم را دانشجویان پزشکی و تمامی گروه‌های فعال در عرصه سلامت دانست و گفت: تاکنون دانشگاه‌های دیگر نیز در مورد کرونا نشست‌های علمی مختلفی برگزار کرده‌اند بااین‌حال جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاب می‌کرد چنین نشستی با حضور اساتید مجرب برگزار شود. بنابراین باتوجه به کمبود وقت و گستردگی موضوعات موردبحث برنامه‌های سمپوزیوم به همت اعضای محترم هیئت‌علمی به‌گونه‌ای تدوین‌شده است که به‌صورت خلاصه و جامع، آگاهی لازم و موردنیاز درباره موضوعات پایه ویروس‌شناسی تا حالت‌های مختلف بالینی و چگونگی درمان به‌صورت پانل و  پرسش و پاسخ ارائه شود.
وی افزود: البته زمانی که تصمیم گرفتیم این سمپوزیوم را برگزار کنیم گزارشی از ابتلا به بیماری در ایران اعلام‌نشده بود ولی بااین‌حال توجه به موضوعات مهمی مانند تریاژ و آماده‌سازی بیمارستان و نحوه مراقبت پرستاران از بیماران نیز در مباحث سمپوزیوم مدنظر قرار دارد.
دکتر زوار بابیان اینکه این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی است و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود افزود: یکی از مزایا سمپوزیوم برگزاری آن به‌صورت غیرحضوری و از طریق وبینار است تا امکان مشارکت حداکثری اساتید و دانشجویان در بحث‌ها و تبادل اندیشه فراهم شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک: www.webinar.tums.ac.ir/covid-19   به‌صورت زنده این گفتگو را مشاهده و سؤالات خود را مطرح و پاسخ آن را پیگیری کنند. توضیح اینکه این سمپوزیوم چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸  برگزار می‌شود.



سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *