عضویت طرح کوهورت تهران در کنسرسیوم کوهورت آسیا

مرکز قلب تهران مجری طرح کوهورت تهران با تأئید عضویت این طرح در آسیا از چاپ این شیوه نامه مطالعاتی در مجله «ژورنال گلوبال اپیدمیولوژی» آسیا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، مطالعه کوهورت تهران که از سال 1394 در مرکز قلب تهران آغاز شد، در برگیرنده نزدیک به پنج هزار خانواده تهرانی بوده است.
این مطالعه محصول مطالعه 3 مرکز تحقیقاتی اصلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران شامل مرکز قلب تهران، مرکز تحقیقات جراحی و ترومای سینا و مرکز تحقیقات بیماریهای روان تنی در بیمارستان امام خمینی بوده است.
هدف از انجام این مطالعه، بررسی شیوع و بروز بیماریهای قلبی، اختلالات روان و سوانح و جراحات بوده است. فاز مطالعاتی این طرح در بهمن ماه سال 97 به پایان رسید و از شهریور 98 فاز فالوآپ مطالعه آغاز شد و کماکان در حال انجام است. در این خصوص به دنبال پیگیری های مکرر مطالعات کوهورت آسیا، این مطالعه در قاره آسیا در حال بررسی و انجام می باشد و مقر اصلی آن در کشور ژاپن بوده و اعضای آن شامل کشورهای ایران، چین، کره، ژاپن، تایوان، مالزی، بنگلادش، سنگاپور، هند و مغولستان می باشند و از مجموعه 43 مطالعه که در این کنسرسیوم به انجام رسیده، 7 مطالعه در ایران انجام شده، که یکی از این مطالعه ها مربوط به طرح کوهورت تهران می باشد.
اهمیت حضور در این کنسرسیوم، امکان انجام مطالعات مشترک با کشورهای عضو و انجام پروژه های همکاری دوجانبه و تبادل مطالعات بین اعضاء را فراهم می نماید.
پروتکل مطالعه کوهورت تهران که به تازگی در ژورنال گلوبال اپیدومیولوژی به چاپ رسیده است، شامل روش اجرا، اطلاعات و یافته های اولیه پژوهشی کوهورت تهران می باشد که در نشانی اینجا قابل دسترسی است.
ضمناً کنسرسیوم کوهورت آسیا نیز در نشانی اینجا قابل دسترسی است.
برای دسترسی به سایت کوهورت تهران نیز می توانید به نشانی اینجا مراجعه کنید.

The Asia Cohort Consortium
The Asia Cohort Consortium (ACC) is a collaborative effort seeking to understand the relationship between genetics, environmental exposures, and the etiology of disease through the establishment of a cohort of at least one million healthy people around the world. These participants will be followed over time to various disease endpoints, including cancer. The collaboration also involves seeking partners among existing cohorts across Asia to facilitate the exploration of specific research questions that need more immediate answers.

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *