• تاریخ انتشار : 1401/05/12 - 06:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 672
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور خبرنگار شبکه خبری المیادین لبنان در پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه

مالک عابده: تحریم‌ها و کارشکنی کشورهای غربی مانع پیشرفت ایران در حوزه پزشکی نشده است

شبکه خبری المیادین لبنان برای مصاحبه و فیلم‌برداری از پروژه «ربات کمک جراح سینا» در پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا میرباقری عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نوآوران رباتیک و پزشکی سینا در پایان مصاحبه با خبرنگار شبکه خبری المیادین، لبنان در گفتگو با خبرنگار روابط‌عمومی دانشگاه؛ گفت: طی تماس این شبکه خبری و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با روابط‌عمومی دانشگاه تصمیم گرفتیم ملاقاتی با شبکه خبری المیادین لبنان داشته باشیم. 
وی ادامه داد: برای خبرنگار شبکه خبری المیادین لبنان خیلی جالب بود که   فناوری «ربات کمک جراح سینا» توسعه پیدا کرده است و تلاش داشتند که این را به کشورهای عرب‌زبان معرفی و مزایای آن را مطرح کنند و مطلع شوند  که چطور می‌توانند از این فناوری در کشورهای عربی استفاده کنند، در نهایت تمامی موارد را بیان کردم، خیلی استقبال کردند و خوشحال شدند. 
دکتر میرباقری با اشاره به اینکه این‌گونه تعاملات با شبکه‌های خبری دیگر کشورها اثرگذار خواهد بود؛ تصریح کرد: ما از حضور خبرنگاران در این پژوهشکده استقبال می‌کنیم چرا که این فناوری موضوعی است که توسط جوانان این مرزوبوم در سال‌های گذشته انجام شده است و افراد خیلی زیادی برای آن زحمت کشیده‌اند، نشر و ترویج آن به دلگرمی متخصصان داخلی و معرفی به بازارهای جهانی کمک شایانی خواهد کرد.  
این عضو هیئت‌علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: الحمدلله به‌واسطه کنگره‌های بین‌المللی که برگزار شده است و دانشجویانی که برای دوره‌های کار آزمون در این پژوهشکده حضور داشته‌اند و صادراتی که به کشور اندونزی داشته‌ایم، متخصصان آن کشور از پروژه ربات کمک جراح سینا راضی و خرسند هستند و استفاده از این ربات را به نمونه‌های خارجی ترجیح می‌دهند.  
در ادامه مالک عابده خبرنگار شبکه تلویزیون المیادین، لبنان با اشاره به تهیه گزارش خبری از (ربات کمک جراح سینا)؛ گفت: سعی داریم در این شبکه موارد علمی، فرهنگی و مذهبی که در ایران اتفاق می‌افتد را منعکس به بینندگان عرب‌زبان کنیم و جلوه خوبی را از ایران به نمایش بگذاریم. 
وی افزود: قبل‌تر علم ربات فقط در کشورهای اروپایی و آمریکا مورداستفاده بود، اما وقتی مطلع شدم که «ربات کمک جراح سینا» توسط متخصصان و مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است، «واقعاً شگفت‌زده شدم». 
عابده با اشاره به اینکه همکاران پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مساعدت خوبی را با ما داشتند؛ یادآور شد: با اطلاعاتی که از دکتر میرباقری دریافت کردم خیلی تعجب کردم چرا که فکر نمی‌کردم که همچنین رباتی توسط متخصصان ایرانی ساخته و مورداستفاده قرار می‌گیرد. خدا را شاکریم، خداقوت و آفرین به همکاران و متخصصان سازنده این ربات می‌گویم چرا که از صفر تا صد این ربات بومی بوده است. خوشحالم که تحریم‌ها و کارشکنی کشورهای غربی مانع پیشرفت ایران در حوزه پزشکی نشده است. 
خبرنگار شبکه تلویزیون المیادین، لبنان خاطرنشان کرد: وقتی که بیننده عرب‌زبان این گزارش را مشاهده کند حتماً به پیشرفت ایران غبطه می‌خورد، تلاش داریم علم و فناوری ایران را منعکس کنیم. در دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور ایران پیشرفت‌های خوبی را در حوزه علمی و پزشکی شاهد هستیم. 
 
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 216067
فیلم بردار
تدوین گر
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تصاویر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *