مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل برگزار شد

مراسم تکریم از خدمات چندین ساله دکتر احمد سوداگر، رئیس پیشین دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل و معارفه دکتر رضا یزدانی، رئیس جدید این مجموعه با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه و دکتر امیر رضا رکن، رئیس دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بین الملل در این مراسم که چهارشنبه 25 اردیبهشت ۹۸ در ستاد مرکزی برپا شد، مدیران معاونت بین الملل، روسای دانشکده ها و معاونان پردیس بین الملل دانشگاه نیز حضور داشتند.

دکتر سوداگر، رئیس پیشین دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل در آغاز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تشکر برای برپایی این گردهمایی گفت: آنچه طی سالهای گذشته در دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل انجام شده حاصل فعالیت جمعی تمامی همکاران این مجموعه است.
وی با اشاره به اینکه حضور در جمع فعالان حوزه بین الملل دانشگاه در این مدت برای من باعث افتخار است، اظهار داشت: بسیار خرسندم که دکتر رضا یزدانی که از سوابق قبلی فعالیت در این دانشکده برخوردار است، پردیس بین الملل را در مأموریت های پیش رو یاری می کند.
دکتر سوداگر با قدردانی از حسن اعتماد دکتر کردی و دکتر رکن و همراهی همکاران دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل، گفت: به طور حتم در راستای اعتلای حوزه بین الملل دانشگاه و دستیابی به اهداف دانشکده دندانپزشکی آماده همراهی دوستان خواهم بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.
دکتر یزدانی، رئیس جدید دانشکده دندانپزشکی نیز با تقدیر از خدمات ارزنده دکتر سوداگر در زمان ریاست دانشکده تشکر کرد و بیان داشت: امیدوارم با همکاری تمامی دوستان در دانشکده های دندانپزشکی مادر و پردیس بین الملل ادامه دهنده خوبی برای مسیری باشم که روسای پیشین پایه گذاری کرده اند.
سپس دکتر امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین الملل، دکتر کیایی و دکتر دیباجی، معاونان اداری و مالی و آموزشی و پژوهشی دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل با اشاره به بخشی از دستاوردهای این دانشکده در زمان مدیریت دکتر سوداگر، از تلاش های وی قدردانی کردند.
در ادامه، دکتر رکن، رئیس دانشکده دندانپزشکی نیز با اشاره به اینکه پردیس بین الملل یکی از افتخارات دانشگاه است، افزود: چندی پیش با رویکرد ارتقاء آموزش دندانپزشکی، نمایندگان انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا (ADEE) از واحدهای زیرمجموعه دانشکده های دندانپزشکی بازدید کردند که ظرفیت ها و توانمندی های دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل به لحاظ محیطی، سازه ها و بناها و تجهیزات و امکانات برای آن ها بسیار جالب توجه بود.
وی با تأکید بر اینکه برای من باعث افتخار است که دانشکده دندانپزشکی به تعبیر نمایندگان انجمن مذکور قابل مقایسه با دانشگاه های اروپایی است، گفت: به طور حتم دستاوردهای موجود تنها نتیجه تلاش های مدیران فعلی نیست بلکه حاصل زحمات چندین نسل است چنانچه دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل دانشگاه با عمری حدود 12 سال نمودی از فعالیت های مدیرانی چون دکتر عرب خردمند، دکتر پورهاشمی، دکتر سوداگر و در ادامه دکتر کردی است.
دکتر رکن سپس به مقوله ادغام دانشکده های دندانپزشکی مادر و پردیس بین الملل بنا بر تأکید رئیس دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک این رویکرد مسئولیت ها و تکالیف ما را بیشتر خواهد کرد و دانشکده دندانپزشکی با توجه به سبقه بیشتر، آنچه به لحاظ امکانات دارد را در اختیار دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل قرار می دهد.
وی افزود: طی ابلاغ دکتر یزدانی بر گردش اساتید و دانشجویان دو مجموعه تأکید شده است و این رویکرد می تواند در ادغام واقعی آموزشی و پژوهشی دانشکده ها تأثیرگذار باشد.
رئیس دانشکده دندانپزشکی با بیان اینکه اتفافات مثبتی در مسیر آموزش دکترای عمومی دندانپزشکی در راه است، تصریح کرد: حضور نمایندگان ADEE نیز در همین راستا صورت گرفت و از بهمن ماه سال آتی شاهد تغییرات قابل ملاحظه ای در مقطع Undergraduate دندانپزشکی خواهیم بود که دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل نیز از این تحولات مستثنا نخواهد بود.
دکتر رکن افزود: تلاش همگی ما در حفظ و اعتلای استانداردهای بین المللی دانشکده دندانپزشکی است و امروز بسیار خوشحالیم که می توانیم از مشاوره های اساتید بزرگی چون دکتر سوداگر در ادامه فعالیت های دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل استفاده کنیم.
دکتر کردی، معاون بین الملل دانشگاه نیز از دکتر سوداگر به عنوان یکی از اساتید نمونه دانشگاه به لحاظ علمی و اخلاقی یاد کرد و بیان داشت: امیدوارم با ویژگی های اخلاقی که از دکتر یزدانی چون کوشا و پرتلاش بودن سراغ داریم، دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد.
وی مهمترین مأموریت رئیس جدید دانشکده دندانپزشکی را تلاش برای تبدیل شدن دانشگاه به مرجع علمی آموزش دندانپزشکی در کشور و منطقه عنوان کرد و افزود: در میان دانشگاه های کشورهای منطقه هیچ یک توان علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به لحاظ آموزش دندانپزشکی ندارند و ما باید در حفظ و ارتقاء این جایگاه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
معاون بین الملل دانشگاه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مدلهای آموزش رشته های علوم پزشکی در سطح جهان، افزود: از حدود 40 سال پیش دانشگاههای موفق جهان به سمت آموزش دانشجو محور حرکت کرده اند و از مدل سنتی استاد محور بودن فاصله گرفته اند.
دکتر کردی تصریح کرد: مجموعه های کوچکتر دانشگاه چون دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل از پتانسیل لازم برای پیاده سازی مدلهایی چون آموزش دانشجو محور برخوردار هستند که البته برای دستیابی به نتایج مورد نظر بازه ای 10 تا 15 ساله نیاز دارند.
وی ادامه داد: برای رسیدن این مجموعه به اهداف مدنظر، رئیس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل باید از اختیارات تصمیم گیری برخوردار باشد که از نظر حوزه بین الملل دانشگاه ایشان با راهنمایی ها و استراتژی های دانشکده دندانپزشکی مادر، تام الاختیار خواهد بود.
معاون بین الملل دانشگاه خطاب به رئیس جدید دانشکده دندانپزشکی گفت: به صورت ایده آل بازه زمانی دو ساله در اختیار شما قرار دارد بنابراین از نهایت توان خود برای ارتقاء آموزش و پژوهش استفاده کنید.
وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای دکتر سوداگر و دکتر یزدانی در مسیر خدمت به دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه طی سالهای آینده شاهد جهشی عظیم در آموزش بین الملل دندانپزشکی باشد.
این مراسم با اعطای هدایایی توسط معاون بین الملل دانشگاه و رئیس دانشکده دندانپزشکی به دکتر سوداگر پایان یافت.

خبر و عکس: مهناز وحیدی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی