مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان اتریشی دانشکده طب سنتی دانشگاه برگزار شد

دوره آموزشی طب سنتی ایرانی دانشجویان اتریشی دانشکده طب سنتی با برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی و اعطای گواهی به این دانشجویان پایان یافت.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل این مراسم دوشنبه 17 خرداد با حضور دکتر رضایی زاده، رئیس دانشکده طب سنتی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل، دکتر کاظمی مطلق، معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی، جمعی از اعضای هیأت‌علمی این دانشکده و دانشجویان اتریشی در سلامتکده احمدیه برگزار شد.
رئیس دانشکده طب سنتی در آغاز با اشاره به بسترهای ایجاد شده جهت برگزاری این دوره اظهار داشت: از سه سال پیش ارتباط دانشکده طب سنتی و کالج طب اروپایی اتریش آغاز و بهمن‌ماه سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین‌المللی وارد فاز جدیدی شد.
دکتر رضایی زاده تصریح کرد: حضور دانشجویان اتریشی در دانشگاه جهت شرکت در دوره آموزشی طب سنتی ایرانی بر اساس تعریف نقشه راهی مشترک توسط طرفین صورت گرفت.
وی افزود: طی دوره مذکور این دانشجویان ضمن آشنایی با طب سنتی ایرانی فرصتی برای بازدید از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه، حضور در درمانگاه‌ها و کلینیک های تخصصی و در نهایت ارزیابی زمینه‌ها جهت حضور تعداد بیشتری از دانشجویان این کشور در دانشکده طب سنتی را به دست آوردند.
دکتر رضایی زاده با بیان اینکه علاقمندی طرفین به همکاری گسترده‌تر موجب ارائه پیشنهاد برگزاری دوره‌های آموزشی طب سنتی ایرانی شد، گفت: براساس پیشنهاد دانشکده طب سنتی، دوره بالینی در ایران و دوره تئوری با حضور اساتید ایرانی در اتریش برگزار خواهد شد.
وی گام بعدی همکاری‌های مشترک را برگزاری سمپوزیوم مشترک طب ایرانی و اروپایی در شهریورماه سال جاری دانست و بیان داشت: در این گردهمایی به میزبانی کالج طب اروپایی اتریش، اساتید دانشکده طب سنتی امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی را خواهند داشت.
رئیس دانشکده طب سنتی همچنین از تدوین مشترک کتابی با موضوع طب سنتی ایرانی به زبان آلمانی به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های مشترک همکاری یاد کرد.
دکتر رضایی زاده خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه راه تعریف شده تبادل اساتید و دانشجویان به صورت گسترده‌تر و دو طرفه در دستور کار همکاری‌های آتی قرار دارد.
Ernal Janisch، مدیر کالج طب اروپایی اتریش نیز ضمن قدردانی از برگزاری این دوره آموزشی، در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات طرفین اعلام آمادگی کرد.
در ادامه، دانشجویان اتریشی بر اهمیت کیفیت کوریکولوم های آموزشی و تسریع در اجرای برنامه‌های مشترک تأکید کردند.
معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی نیز تصریح کرد: اطلاع از محتویات کوریکولوم های آموزشی کالج طب اروپایی اتریش می‌تواند در سرفصل‌های تدریس و زمان‌بندی دوره‌های آموزشی نقش موثری داشته باشد.
مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل نیز ابراز امیدواری کرد بسترهای ایجاد شده برای همکاری‌های مشترک در آینده نزدیک به جذب دانشجویان اتریشی برای دوره‌های منتهی به مدرک (Degree Base) بیانجامد.
دکتر شعبانی افزود: برای شروع این همکاری‌ها دانشگاه علوم پزشکی تهران حمایت‌های لازم برای جذب دو دانشجوی اتریشی را به عمل می‌آورد.
وی همچنین پیشنهاد تبادل اساتید در قالب Visiting Professor میان دانشکده طب سنتی و کالج طب اروپایی اتریش را مطرح کرد.
در پایان این مراسم، گواهی فارغ‌التحصیلی دانشجویان اتریشی توسط دکتر رضایی زاده و دکتر شعبانی به آن‌ها اعطا شد./ق
خبر و عکس: مهناز وحیدی


مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی