معرفی و تقدیر از برگزیده های پنجمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران

نوزدهمین برنامه هفته آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران که پنجمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش است، سه شنبه ۳ خرداد ماه، ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۶:۳۰ به‌صورت مجازی و حضوری در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، در ابتدا دکتر فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه، ضمن خوشامدگویی، بر یکی از اهداف مهم این جشنواره ازجمله استفاده از نظرات و پیشنهاد‌های دانشجویان در حوزه فعالیت‌های توسعه آموزش تأکید کرد و گفت: امید است محصولاتی که از جشنواره دانشجویی حاصل می‌شود بهبود یابد و کمک‌کننده راه باشد. هدف این جشنواره معرفی فعالیت‌های شاخص حوزه توسعه آموزش دانشجویی در سطح کلان منطقه ۱۰ است. وی در ادامه از همه فراگیران که ایده‌های نوآورانه خود را به مرحله اجرا درآوردند تشکر کرد.
دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، ازجمله رسالت‌های مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه را دخیل کردن دانشجویان در امر توسعه آموزش بیان کرد. دکتر مافی نژاد اشاره کرد که بهره‌گیری از قوه خلاقیت، شور و اشتیاق و انگیزه بالای دانشجویان می‌تواند به‌عنوان یک نیروی حرکت مؤثر در پیشبرد پروژه‌های توسعه آموزش لحاظ شود‌.
وی در ادامه علاوه بر اینکه مروری بر محورهای پنجمین جشنواره توسعه آموزش داشت، به گزارشی اجمالی از روند داوری پنجمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش اشاره کرد و درنهایت از تیم کمیته اجرایی دانشجویی قدردانی کرد.
سپس دکتر امیرعلی سهراب پور، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مهارت‌های نرم در دانشجویان علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد که فقط نمره نیست که باعث ممتاز شدن می‌شود بلکه مهارت‌های نرم و تعامل بین انسان‌ها نیز مهم است.
در این سخنرانی به ۱۰ مهارت نرم از بین صدها مهارت نرم موجود، اشاره شد. مهارت‌های نرم عبارت‌اند از لیدرشیپ یا رهبری، ارتباط مؤثر، همدلی، کنترل استرس، اخلاق کاری مستحکم، تواضع، توجه به جزئیات یا کنجکاوی، اعتمادبه‌نفس، نگرش پذیرنده یا یادگیری مادام‌العمر و درنهایت نگرش مثبت.
در حین برگزاری جشنواره علاوه بر پخش کلیپ‌های آثار برگزیده دانشجویان در حوزه فرایند، ایده و پژوهش، کلیپ‌های تهیه‌شده در واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی نیز پخش می‌شد.

عناوین آثار برگزیده به تفکیک محورهای جشنواره به شرح ذیل است:
محور فرایند آموزشی:
رتبه اول:
بازطراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی آموزش داخلی کارآموزان رشته پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با استفاده از مدل ارزشیابی CIPP

رتبه دوم:
طراحی و اجرای دوره آموزشی مبتنی بر بازی جهت آشنایی با مطالعات (تفکر نقادانه)

محور ایده نوآورانه آموزشی:
رتبه اول:
آموزش مهارت‌های آماری به روش خودآموزی
رتبه دوم:
آموزش تشخیص و درمان کمردرد و گردن درد برای دانشجویان فیزیوتراپی با استفاده از یک سامانه هوشمند مبتنی بر موبایل

محور طرح پژوهش در آموزش:
بررسی تأثیر منتورینگ مجازی بر سبک‌های یادگیری و آمادگی برای یادگیری خودراهبر در دانشجویان جدید دانشکده پزشکی در نیمسال اول تحصیلی

 

فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *