نخستین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان تهران با حضور رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد

مسئولان مرکز بهداشت جنوب تهران در نخستین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان تهران گزارشی از وضعیت نان و نانوایی‌های شهر تهران ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه  یکشنبه 11 خرداد 99 با حضور دکتر محمدرضا سلمانی، رئیس مرکز و امید میردارسلطانی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری تهران در فرمانداری تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رؤسای اتحادیه‌های نانوایان سنتی در خصوص مشکلات نانوایان شهر تهران مطالبی را مطرح کردند و آرزو چراغی، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت جنوب تهران به شرایط حساس مقابله با کرونا و اهمیت تغذیه سالم به‌منظور بالا بردن مقاومت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.
 و ی در ادامه گفت:  فشارخون، چاقی و اضافه‌وزن، اختلال چربی خون و  دیابت در شهر تهران آمار بالایی دارد که با مصرف نان سبوس‌دار می‌توانند در پیشگیری از معضلات یادشده تأثیر چشمگیری داشته باشند.
چراغی در ادامه بر لزوم مصرف خمیرمایه به جایگزینی جوش‌شیرین توسط اتحادیه نانوایان تأکید کرد و گفت: وجود اسید فتیک در سبوس خام مانع جذب آهن و کلسیم دریافتی رژیم غذایی و تولید ماده سرطان‌زای اکریلامید حاصل از سوختن سبوس خام رومال در نان‌های سنتی می‌شود و ممنوعیت استفاده از سبوس خام که (سبوس مال) را پیشنهاد داد.
همچنین دکتر سلمانی و مهندس طاهره آزمون، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت جنوب تهران در خصوص گشت مشترک بهداشت محیط و اتحادیه نانوایان به‌منظور نظارت بهداشت محیط و بهداشت فردی، مطالبی را بیان و بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارگران نانوایی‌ها تأکید کردند که این فعالیت‌ها می‌بایست با همکاری اتحادیه نانوایان و سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا شود.
در پایان میردارسلطانی، به‌ سرکشی و بازرسی از خبازیهای سطح شهر تهران اشاره کرد و بر برگزاری گشت‌های مشترک و منظم که با حضور اعضای نمایندگان نانوایان، اداره بهداشت، تعزیرات و فرمانداری تأکید کرد.


نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *