نشست تخصصی مشترک آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران (TPCF) با دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس درزمینه‌ی اهمیت مطالعات پیش بالینی 

رئیس و معاون پژوهش و فناوري آزمايشگاه پيش باليني در راستای ترویج و دعوت از محققين علوم پايه پزشكي به مطالعات پیش بالینی در جلسه شوراي پژوهشي دانشكده علوم پزشكي دانشگاه تربيت مدرس سخنرانی کردند.

اين جلسه با حضور رئیس آزمایشگاه پیش بالینی دکتر محمدرضا آی، معاون پژوهش و فناوری آزمایشگاه دکتر احسان شریف، رئیس، معاونين آموزشي و پژوهشي و مديران گروه‌هاي آموزشي علوم پايه پزشكي دانشگاه تربيت مدرس 26 آبان ماه 97 باهدف گسترش فعالیت‌های مشترک درزمینه‌ی تحقیقات پیش بالینی و ترویج آن برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر شریف به بيان نكاتي در مورد اهميت تحقيقات پيش باليني و جايگاه ويژه تصويربرداري پيش باليني در اين تحقيقات و معرفي تجهيزات و خدمات آزمايشگاه پيش باليني پرداخت. 
در ادامه دکتر آی با اشاره به حمايت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در خصوص تجهيز آزمايشگاه با سيستم‌هاي تصويربرداري پيشرفته‌ی ساخت شركت‌هاي دانش بنيان افزود: با توجه به اهميت تحقيقات پيش باليني و نقش آن در پيشرفت كشور، دانشگاه علوم پزشكي تهران فضاي موردنیاز براي راه‌اندازی این آزمايشگاه را در اختیار ما  قرار داد.
دكتر منصوره موحدين معاون پژوهشي دانشكده علوم پزشكي دانشگاه تربيت مدرس خواستار انعقاد تفاهم‌نامه بين دانشكده و آزمايشگاه در راستای افزايش تعاملات و بهره‌مندی بيشتر محققان دانشگاه تربيت مدرس از تجهيزات و خدمات آزمايشگاه پيش باليني شد و همچنين اساتيد حاضر در جلسه پرسش‌هایی در خصوص نحوه پذيرش و انجام پروژه مطرح کردند كه توسط رئیس و معاون آزمايشگاه پاسخ داده شد.
قابل‌ذکر است آزمايشگاه پيش باليني آمادگي خود را جهت عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مراكز تحقيقاتي جهت ترويج تحقيقات حوزه پيش باليني اعلام می‌کند و این مراکز می‌توانند با انعقاد این تفاهم‌نامه از امكانات اين آزمايشگاه با تخفيف و شرایط ویژه‌ای بهره‌مند شوند.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آزمایشگاه به آدرس http://tpcf.ir مراجعه نمایید.
 
خبرنگار: زهرا قدیری
عکس: راضیه سلگی

 

زهرا  قدیری
تهیه کننده:

زهرا قدیری