• تاریخ انتشار : 1401/03/03 - 16:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 359
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفدهمین برنامه از برنامه های کنگره هفته آموزش دانشگاه برگزار شد

هفدهمین برنامه هفته آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان مناظره: ارزیابی میزان یادگیری یا ارزیابی با هدف یادگیری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز مطالعات و توسعه آموزش، هفدهمین برنامه هفته آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان مناظره: ارزیابی میزان یادگیری یا ارزیابی با هدف یادگیری روز سه شنبه مورخ ۳ خردادماه سالجاری از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۴۵ به صورت هیبرید مجازی و حضوری (به صورت محدود) در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدا دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی، به عنوان تسهیلگر این مناظره، ضمن خوش آمدگویی، بیان کرد که آیا هدف از ارزیابی، بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی است یا اینکه ارزیابی آموزشی خود نوعی یادگیری است که باید انجام شود. نظرات موافق و مخالفی در این زمینه وجود دارد.
وی در ادامه ضمن معرفی مناظره کنندگان؛ دکتر زهرا توفیقی مدیر دفتر توسعه دانشکده داروسازی و دکتر آزاده کردستانی عضو هیئت علمی مرکز مطالعات وتوسعه آموزش دانشگاه، با طرح سناریوی اولیه، از آنان خواست تا هر کدام موضع خود را نسبت به موضوع با ذکر دلایل بیان کنند.
در ادامه دکتر توفیقی عنوان کرد: هدف از ارزیابی پایش یادگیری است و نه قصدی برای فرایند یادگیری. برخی یاددهی و یادگیری را دو مسئله جدا از هم و برخی هر دو را وابسته به هم و یک چیز می دانند. ایشان به مسئله ارزیابی و بازخورد و نقش آنها در فرایند یاددهی-یادگیری اشاره و بیان کرد: ارزیابی در چرخه یادگیری نقش کلیدی دارد. 
در تقابل با این موضع گیری، دکتر کردستانی ضمن بیان نظرات خود در زمینه ارزیابی برای یادگیری عنوان کرد: ارزیابی عامل هدایت یادگیری است و به عنوان یک انگیزه بیرونی، بر میزان تلاش و یادگیری فراگیران موثر خواهد بود. از جمله مزایای این رویکرد عبارتند از: ارتقای مهارت های یادگیری، افزایش اشتیاق و انگیزه فراگیران به یادگیری، دستیابی به موفقیتهای تحصیلی بیشتر و خود-راهبر شدن فراگیران. 
در این رویداد، تسهیلگر با طرح پرسش های چالش برانگیز و طرح سوالات شرکت کنندگان، از هر دو مناظره کننده خواست تا نظرات خود را بیان کند.
در پایان، دکتر شهسواری ضمن جمع بندی مطالب، عنوان کرد: سوالات و آزمون ها باید به گونه ایی باشد تا سطح پایین یادگیری را (حفظ و یادآوری) را هدف نگیرد و بتواند سایر سطوح یادگیری مانند تجزیه و تحلیل، کاربرد و توانایی های دانشجو را محک بزند. این رویداد با حضور ۴۹۹ نفر شرکت کننده برگزار شد
برنامه های کنگره هفته آموزش در قالب برگزاری ۲۵ رویداد از ۳۱ اردیبهشت ماه الی ۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد. برای دریافت برنامه کنگره هفته آموزش دانشگاه اینجا کلیک کنید.

 

 
  • گروه خبری : مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
  • کد خبر : 213021
فاطمه  قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *