همایش تجلیل از خیّرین حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

دکتر بهادری تنها راه پیشبرد اهداف دانشگاه را حمایت های خیّرینی دانست که دانشگاه را یاری می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، مراسم تجلیل از خیّرین حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی با حضور استاد دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر منّان حاجی محمودی معاون غذا و دارو، دکتر محمدرضا روئینی سرپرست داروخانه های بیمارستانی دانشگاه، دکتر خورشید وسکویی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، دکتر مسعود خسروانی مدیر مشارکت های مردمی معاونت فرهنگی، جمعی از خیّرین شرکت­ های دارویی، غذایی و نماینده صندوق قرض الحسنه جهاد دانشگاهی و مدیران و مسئولان معاونت دانشجویی فرهنگی، روز سه شنبه 28 مرداد 99 از ساعت 14:30 تا 16:30 در محل کتابخانه جدید کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر بهادری ضمن قدردانی از معاونت دانشجویی فرهنگی به دلیل برگزاری این مراسم گفت: مسأله ­ای که الان مطرح است یک مسأله جدید نیست و در قدیم هم بوده است. ایرانیان همیشه اهل خیر و کمک بوده اند. اکثر دانشگاه ها (که در قدیم به نام مدرسه عالی نام برده می شده)، به دست خیّرین ساخته می شده است.
وی افزود: به دلیل محدودیت بودجه دولت در خدمات فرهنگی دانشجویی، تنها راه پیشبرد اهداف دانشگاه حمایت هایی است که از طرف خیّرین انجام می شود.
استاد بهادری مهمترین مسأله دانشگاه را، مسأله خوابگاه عنوان کرد و گفت: همانطور که می دانید دو سوم زمان روزانه دانشجو در خوابگاه می گذرد. در خوابگاه باید فرصت کافی برای مطالعه داشته باشد، اینترنت، کتابخانه، وسایل رفاهی خوب و ...، هم اکنون به کمک مسئولان و خیّرین توانستیم خوابگاه جدیدی با امکانات خوب بسازیم و این زحمات بسیار مؤثر است.
رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان با اعلام اینکه در این مرکز بخشی ایجاد کردیم به نام "بنیاد فرهنگی و علمی"، تصریح کرد: در آن جا وظیفه خودمان می دانیم که به دانشگاه کمک کنیم، ما در حقیقت نماینده بیش از 60 هزار دانش آموخته دانشکده های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم و هر کدام از این عزیزان اگر ماهانه یا سالانه مبلغی کمک کنند، به راحتی می توانیم مشکلات دانشگاه را برطرف کنیم. ما همچنین در بحران بیماری کرونا با استفاده از خیرین مواد بهداشتی و ماسک تهیه کردیم و توزیع کردیم.
همه افراد توجه داشته باشند که با کمک و پول های بسیار کم و کوچک خیّرین می شود کارهای بزرگی کرد و کمک کردن خودمان کافی نیست و باید دیگران را نیز به کمک کردن تشویق کنیم.
در ادامه دکتر خسروانی گفت: ما در مدیریت مشارکت های مردمی شعاری داریم و آن این است: "با اخلاق، با حوصله، با گذشت و با برنامه باشیم." اگر کسی این 4 ویژگی را در خودش ایجاد کند، هم در زندگی شخصی مشکلی نخواهد داشت و رشد می کند، هم در خانواده و هم در محل کار و اجتماع و همیشه باعث خیر و برکت خواهد بود.
مدیر مشارکت های مردمی معاونت فرهنگی دانشگاه برنامه این مدیریت را چنین بیان کرد: اولاً نیازهای واحدهای مختلف را شناسایی می کنیم و بعد با تکریم و تقدیر و اعتمادسازی برای خیّرین سعی می کنیم یک مجموعه ای از خیّرین ایجاد کنیم. ما در حال برنامه ریزی هستیم که کمک های خیّرین را به جز در بخش درمان و بیمارستانی، بتوانیم به سمت دانشجویی جلب کنیم؛ زیرا نیازهای دانشگاه فقط در بخش درمان نیست و قرار است این دانشجویان متخصصان آینده باشند.
در پایان دکتر خسروانی از دست اندرکاران برپایی همایش قدردانی و از خیّرینی که دانشگاه را در این مسیر یاری کردند تشکر کرد.
بعد از آن دکتر پورغریب ضمن تشکر و خیرمقدم از حضور اساتید، مهمانان و خیّرین به مجموعه خوابگاه های دانشگاه صحبت های خود را با این بیت آغاز کرد:
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم                موجیم که آسودگی ما، عدم ماست
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزشی عالی کشور و منطقه، در بحث آموش و بهداشت و درمان سرآمد است. در همین بحران کرونا، دانشگاه از همان روز اول همه اساتید و همه دانشجویان واقعاً شجاعانه و با ایثارگری ورود کردند و عمده بار این بحران چه از نظر درمانی و چه بهداشتی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و هست.
دکتر پورغریب افزود: بعد از 3 سال اتفاقات خیلی خوبی در حوزه دانشجویی افتاده، در حال حاضر ساخت 5 پروژه خوابگاهی داریم که در کل کشور بی نظیر است و این با مشارکت خیّرین بوده و همچنین رویکرد دانشگاه این بوده است. بزودی آشپزخانه مجهزی افتتاح خواهد شد که بسیاری از دغدغه های دانشجویان را کم می کند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: از زمانی که دکتر کریمی ریاست دانشگاه را بر عهده گرفت، به دلیل اینکه وی در خوابگاه حضور داشته و در زمان دانشجویی بسیار فعال بوده است، هیئت رئیسه را بسیج کردند تا در این حیطه یک برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند و همچنین مشاهده کردم که در حال حاضر بیشتر مدیران ما در زمان دانشجویی، دانشجویان فعالی در حوزه های مختلف بودند.
دکتر پورغریب تأکید کرد: خیّرین توجه داشته باشند که کار خیر فقط در بیمارستان ها و بخش درمانی نیست، همین بناهایی که ساخته می شود، می تواند سالیان سال برای استفاده دانشجویان کاربرد داشته باشند.
وی در ادامه توضیحاتی در خصوص سایر برنامه های معاونت از جمله راه اندازی مجدد خانه فرهنگ کوی، برنامه ریزی هایی که در حوزه ورزش دانشجویان شده و ... ارائه داد و درپایان از تمام خیّرین دانشگاهی و غیر دانشگاهی تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه مراسم، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود، از خیّرینی که دانشگاه را در ساخت، تجهیز و بازسازی اماکن دانشجویی ازجمله خوابگاه، کتابخانه، آشپزخانه و ... یاری می کنند، قدردانی کرد.
درپایان حاضران در همایش، به بازدید از پروژه های افتتاح شده خوابگاه بوستان 6 و کتابخانه جدید پسران و همچنین خوابگاه ها و آشپزخانه در دست احداث در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداختند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *