ویزیت و غربالگری رایگان دانشکده توانبخشی در سبزه میدان برگزار شد

ویزیت و غربالگری رایگان دانشکده توانبخشی برای مشاوره، غربالگری، شناخت اختلالات و ارجاع به دانشکده برای درمان به مناسبت هفته سلامت از ۱۸ اردیبهشت تا ۲۲ اردیبهشت در سبزه میدان بازار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی؛ در راستای ارتقای سلامت جامعه و مسئولیت اجتماعی دانشکده با شعار توان بخشیدن هنر ماست در هفته سلامت با همکاری و مشارکت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ شهر تهران، دانشکده برنامه ارزیابی، غربالگری برخی از اختلالات و آموزش همگانی شهروندان تهرانی در شورای شهر تهران، ساختمان مالی شهرداری مرکز  و برپایی غرفه گذر سلامت در سبزه میدان بازار  برگزار شد. در این برنامه که از یکشنبه ۱۸ اردیبهشت تا روز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان اجرا شد، حدود ۵۰۰ نفر مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفتند و افرادی که نیاز به ارزیابی دقیق‌تر و ارائه خدمات کلینیکی و پارا کلینیکی داشتند به کلینیک‌های تخصصی دانشکده ارجاع داده شدند.
شنوایی شناسان این دانشکده در دو گروه مجزا یکی در سبزه میدان و دیگری در ساختمان مالی شهرداری مرکز و شورای شهر، با انجام معاینه اتوسکپی به منظور  شناسایی کودکان با مشکلات شنوایی و یا جرم گوش و یا عفونت گوش؛ غربالگری شنوایی، ارایه مشاوره و اطلاعات تخصصی و توزیع بروشور در غرفه سبزه میدان و ساختمان‌های شورای شهر و شهرداری مرکز در زمینه کم شنوایی، وزوز، سرگیجه ومشکلات مربوط به عفونت گوش و شیپوراستاش به مراجعان  ارایه خدمت کردند.
گفتاردرمانگران این دانشکده نیز به بهانه هفته سلامت، به غربالگری، مشاهده و ارزیابی، کودکان و سالمندان با هدف خدمت رسانی و آگاهی بخشی در زمینه‌های اختلالات شناختی، آلزایمر، دمانس، لکنت، کم شنوایی، اختلالات گفتارو زبان و… به اقشار کم برخوردار جامعه ارائه خدمت کردند.
فیزیوتراپیست‌ها نیز  آموزش در زمینه روش‌های کاهش آسیب‌های حرکتی، ارائه تمرینات و مشاوره-های ورزشی و درمانی، غربالگری، مشاهده و ارزیابی سالمندان و افراد با شکایت دردهای عضلانی و اسکلتی با هدف خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار جامعه خدمت ارائه کردند.

سید امیر  میری
تهیه کننده:

سید امیر میری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *