پروژه جدید مدیریت امور مالی دانشگاه در مستندسازی املاک دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیر امور مالی دانشگاه از تشکیل کارگروه جدید در مستندسازی املاک فاقد سنددانشگاه خبر داد.

به گزارش مدیریت امور مالی دانشگاه، اولین نشست کارگروه مستندسازی املاک دانشگاه علوم پزشکی تهران روز دوشنبه 13 دی‌ماه 95 در سالن جلسات مدیریت امور مالی دانشگاه برگزار شد.
آزاده چترروز مدیر امور مالی دانشگاه در خصوص تشکیل این کارگروه گفت: در حال حاضر 279 فقره ملک متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است که 154 مورد آن فاقد سند می‌باشد. تاکنون اقدامات گسترده‌ای جهت اخذ سند و مستقل سازی این املاک در دوره‌های مختلف صورت گرفته است که متأسفانه هرکدام در مرحله‌ای با توجه به مشکلات (کافی نبودن مدارک و مستندات) و شرایط پیش‌آمده، مسکوت و به نتیجه نهایی نرسیده است.
چترروز افزود: تشکیل این کارگروه که اعضای آن از نمایندگان حقوقی و عمرانی واحدهای ذیربط هستند، اقدامی در راستای تسریع عملیات اخذ اسناد این املاک و مستقل سازی آنها است.
وی بیان داشت: اعضای این تیم با جدیت و با همکاری اداره حقوقی دانشگاه در تلاش است تا این مهم را به نتیجه نهایی برساند و دانشگاه بتواند از این املاک به بهترین نحو بهره‌برداری کند.
مدیر امور مالی دانشگاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در این کارگروه گفت: تاکنون اقدامات گسترده‌ای انجام‌شده است که از جمله آنها می‌توان به بازدید از املاک و مستغلات در اختیار واحدهای تابعه و بررسی و جمع‌آوری مدارک و مستندات، هماهنگی و پیگیری و مکاتبات متعدد با سایر مبادی ذیربط از وزارت امور اقتصادی و دارائی تا سازمان ثبت‌اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و شهرداری‌ها اشاره کرد.
وی افزود: تعداد این املاک زیاد و با کاربری‌های مختلف اداری، بهداشتی، درمانی، خوابگاه، آموزشی، تحقیقاتی و سایر کاربری ها در محدوده وسیعی از دانشگاه پراکنده می‌باشد که مواردی از آن‌ها حتی داخل شهرهای دیگر هستند.
چترروز در خصوص علت عدم مستندسازی این املاک تاکنون، اظهار داشت: این املاک از اشخاص حقیقی و حقوقی در برهه‌های زمانی و بدون ارائه هرگونه مستنداتی در سنوات گذشته (قبل از سال 1375) به بهداری استان تهران واگذار و پس از انحلال سازمان مذکور در اختیار این دانشگاه قرارگرفته است. بسیاری از اسناد و مدارک این املاک یا در دسترس نبوده و یا فاقد اصل می‌باشد.
وی تصریح کرد: بسیاری از این املاک نیز توسط خیرین به دانشگاه صلح شده که مدارک کاملی از خیر و یا تفاهم‌نامه در اختیار دانشگاه نمی‌باشد که این خود یکی از معضلات این مستندسازی است.
 مدیر امور مالی دانشگاه در پایان تصریح کرد: با عنایت به استقرار سیستم حسابداری تعهدی در دانشگاه و ثبت ارزش ریالی کلیه املاک در اختیار دانشگاه، در حال حاضر مشخصات کلیه املاک فاقد سند در سیستم اموال و سیستم حسابداری تعهدی دانشگاه ثبت شده است که امیدواریم با مستندسازی و استقلال این املاک بتوانیم کمک شایانی در اتمام پروژه‌های ناتمام دانشگاه داشته باشیم.
خبر: باقرزاده

تهیه کننده: