پنجمین همایش بین‌المللی پیوند سلول‌های بنیادی و سومین همایش پرستاری این رشته در بیمارستان شریعتی برگزار شد

متخصصان رشته هماتولوژی و انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی و پرستاران بخش‌های پیوند از سراسر کشور در همایش بین‌المللی سلول‌های بنیادی شرکت کردند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شریعتی، پنجمين كنگره بین‌المللی و هشتمين كنگره ملي سلول‌های بنيادي هم‌زمان با سومين كنگره سالانه پرستاري پيوند سلول‌های بنيادي خون‌ساز ايران روزهای پنجشنبه و جمعه، هشتم و نهم آذر 97 در تالار شهید پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد.
در این همایش متخصصان این رشته و پرستاران بخش‌های پیوند از سراسر کشور و دیگر کشورها شرکت داشتند و مقاله‌ی درباره ایمونوتراپی، سل تراپی، تازه‌های درمان در بیماران مبتلابه ارائه‌شده. دکتر طاهره رستمی دبیر علمی این همایش ارائه درمان‌های جدید، عوارض پیوند و تبادل‌نظر در این زمینه از مهم‌ترین اهداف برگزاری کنگره دانست و افزود: بیش از 20 سخنران در این کنگره مقاله ارائه می‌کنند.
دکتر اردشیر قوام زاده استاد ممتاز دانشگاه در این همایش ضمن خوشامدگویی خلاصه‌ای از تاریخچه پژوهشکده هماتولوژی، انکولوژی و سل تراپی بیان کرد و گفت: این پژوهشکده از یک بخش و تعداد سه پیوند در سال، هم‌اکنون به سال 400 پیوند رسیده است. وی افزود: هم‌اکنون آخرین تغییراتی که درد نیا وجود دارد در این ساختمان هم دیده‌شده و بخش‌های سیتوژنیک، مولوکولار، فلووسایتومتری، بانک خون‌بند ناف و بانک سلول‌های غیر خویشاوند از بخش‌هایی است که در این سال‌ها به این مرکز اضافه شد.
در این همایش دکتر چوبینه نماینده شهردار تهران نیز حضور داشت. وی ضمن تأکید بر موضوع سلامت شهروندان، از طرف شهردار تبدیل مرکز تحقیقات به پژوهشکده هماتولوژی و انکولوژی را تبریک گفت و افزود: این مرکز رشد و بالندگی بسیار خوبی داشته و در سلول درمانی همپای کشورهای دنیا هستیم.
در این همایش همچنین دکتر شکوه ورعی مدیر پرستاری دانشگاه و دبیر علمی کنگره پرستاری، حرکت پرستاری دوشادوش بخش پزشکی را امیدوارکننده دانست و افزود: امیدواریم در این همایش‌ها شاهد بروز رسانی دانش علمی پرستاران باشیم.
به گفته اشرف السادات موسوی دبیر اجرایی سومین کنگره پرستاری پیوند سلول‌های بنیادی 30 مقاله پرستاری در حوزه‌های روان پرستاری، تازه‌های مراقبت‌های پیوند سلول‌های بنیادی و عوارض پس از پیوند در این همایش ارائه می‌شود. وی همچنین مشارکت پرستاران و استقبال آنان از برگزاری همایش پرستاری را بسیار چشمگیر و قابل‌توجه دانست و افزود: امسال علی‌رغم نبود حمایت‌های مالی، پرستاران از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، تبریز، مشهد، شیراز و ده‌ها شهر دیگر و با هزینه شخصی در این کنفرانس شرکت کردند.
تأثیر آموزش بر رفتار خود مراقبتی در بیماران پیوندی، مراقبت‌های پرستاری در بیماران، ارتقای کیفیت زندگی بیمار و خانواده آن‌ها، اهمیت تغذیه در بیماران پیوندی، حمایت‌های روحی روانی، حمایت‌های اقتصادی بیماران، کنترل عفونت، مهارت‌های ارتباطی و ایمنی پرستاران در بخش‌های شیمی‌درمانی و آموزش‌های بعد از ترخیص بیماران عنوان‌های مهم‌ترین مقاله‌های پرستاری بود.
خبر: فرانک معصومی فرد
عکس: مهدی ولی الهی

آغاز پنجمین همایش بین‌المللی هماتولوژی و انکولوژی و پیوند سلول‌های خون‌ساز و سومین همایش بین‌المللی پرستاری این رشته در بیمارستان شریعتی

http://pr.tums.ac.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=345&newsview=82388

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد