پیام دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح سمپوزیوم مراقبت های حمایتی تسکینی کودکان و نوزادان

سمپوزیوم علمی مراقبت های حمایتی تسکینی کودکان و نوزادان با قرائت پیام دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر سمپوزیوم علمی یک روزه «مراقبت‌ های حمایتی تسکینی کودکان و نوزادان» توسط گروه آموزشی بیماری‌ های کودکان دانشگاه با همکاری مرکز طبی کودکان و انجمن‌ های علمی و نهادهای مرتبط روز شنبه ۲۶ بهمن ۹۸ در سالن امید این بیمارستان برگزار شد.
در ابتدا دکتر سیدرضا رئیس کرمی مدیر گروه آموزشی بیماری‌ های کودکان، ضمن خیرمقدم و تبریک این روز به اهمیت مراقبت‌ های حمایتی تسکینی کودکان در ارائه خدمات سلامت اشاره کرد.
در ادامه دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان از حضور صاحب‌نظران و اعضای هیئت‌علمی در این جلسه تشکر کرد.
در ادامه پیام مهم و دلسوزانه دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط دکتر عشقی رئیس سازمان انتقال خون ایران به نمایندگی از مقام وزارت قرائت شد.
با توجه به اهمیت موضوع در سلامت همه‌جانبه کودکان و همزمانی با روز سرطان کودکان، این پیام با پیگیری‌های دکتر پیمان عشقی و دکتر ملیحه کدیور دبیران علمی این برنامه میسر شد.

متن پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد
گرچه جهان هنوز گرفتار بیماری‌های واگیردار ازجمله سل، مالاریا، بیماری‌های روده‌ای، سالک، ایدز، آنفولانزا و ابتلا به ویروس‌های نوپدید است، مع‌الوصف رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیردار من جمله سرطان‌ ها هزینه‌ های سنگین به مردم جهان و نظام سلامت کشور‌ ها تحمیل می‌ کند. آمار روز افزون ابتلا به سرطان‌ های مختلف در کشورهای در حال رشد و توسعه یافته همزمان با افزایش طول عمر در این ممالک علیرغم تلاش‌ های شبانه روزی دانشمندان در یافتن راه‌ هاییبرای پشگیری، تشخیص زودرس و درمان این بیماری گواهی انکارناپذیر بر این گرفتاری بین المللی است.
در این میان رنج طاقت فرسای کودکان به عنوان قربانیان بی‌ تقصیر سرطان و عذاب دردناک خانواده هایشان، دلسوزان عرصه سلامت جهان، اعم از پزشکان، پرستاران، دانشمندان، محققان، مدیران، خیراندیشان و سازمان‌ های مردم نهاد را بر آن داشت تا در راستای حمایت و التیام این رنج جانسوز گامی برداشته، روزی را به نام روز سرطان کودکان بنامند.
با تقدیم صمیمانه‌ ترین درودهایم به هموطنان عزیز، دانشمندان، دانش پژوهان و سازمان‌ های مردم نهاد که با این پیام همراهی نموده، سمپوزیوم یک روزه‌ ای در راستای حمایت و تسکین آلام کودکان سرطانی کشور برداشته‌ اند از خداوند بزرگ توفیق و سربلندی همگان را در این رویکرد خداپسندانه آرزومندم.
بی تردید اینجانب نیز به عنوان همکاری کوچک همه توانم را به کار می‌ گیرم تا به یاری خداوند تصمیمات خیر اندیشانه شرکت کنندگان در این نشست مهم را به عنوان راهکاری برای حمایت و تسکین کودکان عزیز مبتلای کشور برگزینم. پایدار و تندرست باشید.
دکتر سعید نمکی
وزیر بهداشت

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *