کارگاه آنلاین مدیریت روابط عاطفی ویژه همتایاران سلامت روان برگزار شد

مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان، کارگاه آنلاین یک روزه را با عنوان مدیریت روابط عاطفی ویژه همتایاران سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی فرهنگی، این کارگاه باتوجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بصورت آنلاین و در روز شنبه اول شهریور 99 از ساعت 13 تا 14:30، با تدریس مریم درخشان نژاد کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مسئول گروه همتایاران سلامت روان برگزار شد.
مجموعه کارگاه های توانمندسازی دانشجویان همتایار سلامت روان، با هدف افزایش آگاهی دانشجویان همتایار و سپس بصورت آموزش آبشاری به سایر دانشجویان زیرگروه همتایار، انجام خواهد شد.
درخشان نژاد در این کارگاه ضمن اشاره به لزوم هدفمندکردن روابط عاطفی و مدیریت آن، مراحل هر رابطه را  مورد بررسی قرار داد که این مراحل شامل: انتخاب فرد، ایجاد رابطه، حفظ رابطه، بروز مشکلات در رابطه، اتمام رابطه و سوگ رابطه است.
در ادامه، بررسی عشق از دیدگاه های مختلف مکاتب روانشناسی از جمله واقعیت درمانی، روانکاوی، تکامل و زیستی انجام شد و همچنین مراحل نحوه انتخاب و ایجاد رابطه، حفظ رابطه و آسیب های احتمالی و تکنیک های موثر در پیشگیری از انتخاب های نادرست و تاثیر این نوع انتخاب ها بر آینده و سلامت روان فرد به بحث و گفتگو گذاشته شد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *