کارگاه خبرنویسی در روابط عمومی دانشگاه برگزار شد؛ تأکید بر ارتقای سطح کیفی اخبار سایت و توانمندسازی روابط عمومی واحدهای تابعه

در راستای توانمندسازی رابطین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه، نخستین کارگاه خبرنویسی ویژه شاغلین روابط عمومی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست که روز سه‌شنبه 26 شهریور 98 با حضور 50 مسئول روابط عمومي و رابط خبري واحدهاي تحت نظر دانشگاه و خبرنگاران ستاد دانشگاه در سالن جی 6 سازمان مرکزی دانشگاه تشكيل شد، مهدی گلپایگانی، سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه اول این کارگاه مبانی پایه خبرنویسی شامل تعاریف خبر، ارزش‌ها، عناصر و سبک‌های خبری را آموزش داد.
در مراسم افتتاحیه این کارگاه دکتر علیرضا پارساپور، مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به اینکه روابط عمومی در سال‌های گذشته تمرکز خوبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی داشته است؛ گفت: اگر نیاز به دوره‌های تکمیلی باشد روابط عمومی ستاد با حداکثر توان و حمایت، این دوره‌ها را برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه در این مرحله، روابط عمومی ستاد قصد دارد در جهت حمایت روابط عمومی‌ها جلساتی را به‌صورت مستقیم با معاونان، روسا و مدیریت واحدها داشته باشد گفت: اولویت ما در ابتدا بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها و معاونت‌هاست؛ در این جلسات در درجه اول تلاش همکاران را منتقل و برنامه‌های روابط عمومی را اعلام و احیاناً مشکلاتی که باعث خلأ در فعالیت همکاران باشد را با رئیس و یا معاون محترم مطرح و چاره‌اندیشی می‌کنیم.
وی به انتشار گزارش عملکرد دوره‌ای رابطان خبری در تولید خبر اشاره کرد و گفت: ما به این مسئله که جنس واحدها ازنظر میزان و ظرفیت خبر متفاوت است توجه داریم اما گزارش‌ها به ما نشان می‌دهد در کجا بهتر هستیم و در کجا نیاز به تقویت داریم و الزاماً واحدی که تعداد خبر زیادی دارد نشان‌دهنده بهترین عملکرد نیست بلکه کیفیت تولید خبر هم مهم است. طبعاً ارائه گزارش ادواری یک مدل جامع ارزیابی همکاران رابط نیست اما این فرآیند، عامل تقویت و شناسایی افراد توانمند در واحدها می‌شود و در تقویت اخبار سایت نقش ویژه‌ای خواهد داشت.
دکتر پارساپور با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر دایره گفتگوها از اساتید و هیئت‌علمی به سایر واحدها ازجمله زنان نامی، ایثارگران و دانشجویان موفق گسترش‌یافته و همه دانشگاه باید در سایت دیده شود افزود: یک رابط خبری نباید منتظر بماند تا خبری اتفاق بیفتد؛ شما می‌توانید سوژه‌های خبری را با شناسایی افراد خاص در واحد خودتان پیدا کنید؛ حتی ممکن است در گوشه رختشوی‌خانه یک فرد فنی و اجرایی خاص باشد که به‌عنوان یک الگو برای مجموعه مطرح شود یا توقع این است یک بهورز نمونه که کار خاصی در شبکه بهداشت انجام می‌دهد شناسایی شود زیرا این مصاحبه‌ها جذابیت دارد و می‌تواند برای دانشگاهیان انگیزه‌بخش و افتخارآفرین باشد.


وی با قدردانی از تلاش متعهدانه سردبیر اخبار سایت دانشگاه از تغییرات جدید در پورتال روابط عمومی و قابلیت‌های آن در روزهای آینده خبر داد و گفت: سایت ما همواره سایت برجسته و موردتوجه در حوزه وزارت بهداشت است و بنا داریم در فضای مجازی (اینستاگرام) فعال شویم.
سپس مهدي گلپايگاني، سردبير واحد خبري روابط عمومي دانشگاه، با اشاره به اینکه مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان نظام سلامت با هماهنگی و همکاری مدیریت روابط عمومی دانشگاه، کارگاه توانمندسازی شاغلین روابط عمومی درزمینهٔ خبرنویسی را در 6 جلسه 5 ساعته طراحی کرده است به سرفصل‌های آموزشی این کارگاه اشاره و سه کتاب معتبر در این زمینه را معرفی کرد.
توضیح اینکه؛ شرکت در این کارگاه رایگان است و بر اساس برنامه‌ریزی روابط عمومی دانشگاه تا پایان امسال ماهی یک‌بار کارگاه خبرنویسی ویژه شاغلین روابط عمومی برگزار خواهد شد.
خبرنگار: الهام علی
عکاس: وحید مزاجردی

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

3 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

تشکر از آقای گلپایگانی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

سپاس از اطلاع رسانی و تنظیم خبر

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

سلام و خسته نباشید حیف است که این خبر ویژه نشده و در صفحه اول سایت نرفته نیاز است واحدهایی که نیامده اند در جریان قرار بگیرند.سپاس

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *