گرامیداشت روز پرستار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

هم‌زمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، مراسم جشنی با حضور رئیس، معاونان مجتمع و تنی چند از مسئولان دانشگاه در تالار امام برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در این ویژه‌برنامه روز شنبه 22 دی‌ماه 97 در تالار امام مجتمع، دکتر صادق نیت رئیس مجتمع در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب و روز پرستار و با گرامیداشت یاد و خاطره همکاران فقید پرستار گفت: طی ماه‌های گذشته متأسفانه همکاران خوبی را از دست دادیم که یادشان را گرامی می‌داریم و امیدواریم ازاین‌پس تنها دلیل عدم حضور همکاران در بیمارستان بازنشستگی باشد، نه بیماری و یا خدای‌نکرده فوت آنان.
این استاد طب کار دانشگاه، حرفه پرستاری را از مشاغل با مواجهات پرخطر دانست و تأکید کرد: توجه به‌سلامت پرستاران باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های سازمانی باشد و شاغلان در این رشته نیز خود باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.
دکتر صادق نیت در ادامه با اشاره به تقارن زمانی روز پرستار با سالگرد عملیات کربلای پنج‌در دوران دفاع مقدس، گفت: همان روحیه ایثارگری زمان جنگ اکنون نیز در مجتمع وجود دارد و در همین حادثه اخیر واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد، صحنه‌هایی از فداکاری برای همیشه در اذهان ثبت و ضبط شد و در چنین عرصه‌هایی خدمات دلسوزانه و خالصانه پرستاران بیشتر به چشم می‌آید.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) افزود: خدماتی که در این حادثه به مصدومان ارائه شد تا همیشه افتخاری برای این مجتمع خواهد بود؛ خدماتی که در هیئت دولت مطرح و در سطح وزارتی و کشوری موردتقدیر قرار گرفت. خواست خدا و تلاش بی‌نظیر تیم پزشکی و پرستاری این مجتمع، که موجب بهبود تمامی 16 مصدوم بسیار بدحال این حادثه شد، اشک‌های نگرانی روزهای اول خانواده‌های مصدومان را به اشک شوق تبدیل کرد.
دکتر صادق نیت با تأکید بر جایگاه ویژه مجتمع بیمارستانی امام خمینی به‌عنوان امید و پناهگاه مردم دردمند گفت: در این حادثه مسئولان دانشگاه آزاد قول‌هایی دادند که هیچ‌کدام برآورده نشد؛ اما بااین‌وجود هیچ‌گونه خللی در کارها ایجاد نشد و خدا را شاکریم که همچون گذشته خدمات را در عالی‌ترین سطح ممکن عرضه شد و این بار نیز از این آزمون سربلند خارج شدیم. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های مسئولان وزارتی بلندپایه از مجتمع، بتواند زمینه را برای ارتقا کمی و کیفی خدمت فراهم آورد.
 دیگر سخنران برنامه دکتر جعفریان رئیس بخش پیوند و هپاتوبیلیاردی بود وی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به همه کارکنان و گروه‌های وابسته صحبت‌هایی در مورد اخلاق حرفه‌ای پرستاری ببان کردند.
 ایشان عنوان کردند: وقتی یک دانشجو رشته پرستاری را شروع و وارد این حرفه می‌شود چهار وظیفه اصلی دارد، وظیفه‌شناسی، کار تیمی، توجه به استانداردها و درنهایت امانت‌داری مهم‌ترین کار آن‌ها است
در ادامه رئیس بخش پیوند کبد عنوان کرد: امروز بهانه ایست برای ابراز آنچه هرروز و هر ساعت در دل ما می‌گذرد مثل روز پدر، روز معلم، روز مادر و روز پرستار، پرستاران گرامی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ما هرروز قدردان زحمات طاقت‌فرسا و حیات‌بخش شما برای بیماران هستیم و برای شما موفقیت در این شغل شریف و سلامت و سعادت در تمام زندگی را آرزو می‌کنیم
آریاملو سرپرست مدیریت پرستاری مجتمع نیز ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار از خدمات پرستاران و همچنین از رئیس، معاونین، اعضای هیئت‌علمی مجتمع به خاطر برگزاری چنین مراسمی تقدیر و تشکر کرد.
وی عنوان کرد علیرغم تمام کمبودها، با کمک وهم یاری کلیه کارکنان نه‌تنها خدمتی را کاهش ندادیم بلکه تعداد عمل‌ها جراحی و تعداد خدمات بستری را نیز افزایش داده‌ایم
اجرای گروه سرود بچه‌ها دست‌های مهربان مهراوه» از دیگر قسمت‌های برنامه بود، اجرای زنده موسیقی توسط کارکنان دفتر پرستاری و دیگر هنرمندان صداوسیما از دیگر برنامه‌های این جشن بود و در ادامه مراسم به‌قیدقرعه به 8 نفر از شرکت کنند جوایزی اهداء شد.
 در این مراسم ضمن تقدیر از 45 پرستار برگزیده مجتمع در دانشگاه، از 35 پرستار منتخب در بخش‌های مختلف مجتمع نیز با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

کلمات کلیدی
تهیه کننده: