یکصد و سی و دومین کمیته بحران کووید بیمارستان سینا برگزار شد

یکصد و سی و دومین نشست کمیته بحران کووید 19 طبق روال هر هفته شنبه 17 اسفندماه سال 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان سینا؛ در ابتدای نشست آمار بیماران مبتلا به کووید بیمارستان در هفته گذشته اعلام شد و در ادامه مینا نجفی؛ مدیر پرستاری بیمارستان به بیان تعداد مراجعان درمانگاه تخصصی و اعمال جراحی انجام شده در هفته گذشته پرداخت.
دکتر کمال بصیری، رئیس اورژانس بیمارستان، ضمن بیان گزارشی از وضعیت اورژانس گفت: به نظر می رسد با توجه به سیری که امیکرون در این چند هفته طی کرده است آمار بیماران مبتلا مراجعه کننده به اورژانس با افزایش روبه رو نخواهد شد و پیشنهاد اختصاص فضایی کوچکتر برای بیماران مبتلا به کووید را مطرح کرد تا فضای بیشتری به اورژانس جنرال افزوده شود و یکی از بخش های نزدیک اورژانس در صورت ازدیاد بیماران مبتلا دایر باشد.
دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا نیز بیان داشت: در اوج کرونا، با توجه به در اختیار داشتن اورژانس وسیع، نیمی از تخت های اورژانس را به عنوان بخش قلمداد می کردیم. با توجه به اینکه تراکم بیماران مبتلا زیاد نخواهد بود برای استقبال از تعطیلات عید می توانیم بخش های داخل بیمارستان را ادغام و نیمی از اورژانس را به عنوان بخش در نظر بگیرم تا به لحاظ توزیع نیروهای درمانی و پرستاری نیز با مشکلی مواجه نشویم.
دکتر مهدی ابراهیمی، معاون درمان بیمارستان نیز، ضمن تایید پیشنهاد دکتر طالب پور افزود: با توجه به کاهش میزان بیماران مبتلا به کووید مراجعه کننده به تریاژ می توانیم از تعداد تخت های اختصاص یافته به بیماران کووید کاست.
دکتر احمد سلیم زاده، رئیس بخش داخلی بیمارستان بر تعیین تکلیف سریع، بیمارانی که در خانه می توانند خدمات درمانی را دریافت دارند تاکید کرد.
در انتهای جلسه مصوب شد با توجه به اینکه در 2 هفته پایانی سال و در پیش بودن چهارشنبه سوری بر میزان مراجعات اورژانس افزوده خواهد شد برای گسترش فضای اورژانس جنرال جابه جایی قسمت های کووید و افزایش آن به اورژانس غیر کووید انجام پذیرد.



رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *