پیام های رئیس دانشگاه

 

 

درخواست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای نامگذاری ایستگاه مترو خط ۷ به نام «ایستگاه مدافعان سلامت»

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور پاسداشت زحمات شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان، از شورای شهر تهران خواست ایستگاه متروی شماره ۷ را با نام «ایستگاه مدافعان سلامت» نام‌گذاری کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بیان دلایل درخواست این کمیسیون از شورای شهر برای نام‌گذاری ایستگاه متروی شماره ۷ به ایستگاه مدافعان سلامت اعلام شده است که کادر بهداشت و درمان به‌ویژه کارکنان بیمارستانی در یک سال و نیم گذشته در پی شیوع کرونا اقدامات ارزنده‌ای در نجات جان بیماران در سراسر کشور انجام داده‌اند. هم‌اکنون از شورای شهر تهران که طی همه‌گیری کرونا از نزدیک شاهد ایثار و ازجان‌گذشتگی هزاران نفر از کادر بهداشت و درمان بودند و در تشییع و بزرگداشت صدها شهید مدافع همراهی کرده‌اند، انتظار می‌رود ایستگاه متروی شماره ۷ را که با استفاده از هزاران مترمربع از زمین‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ساخته‌شده و به پاسداشت تلاش‌های شبانه‌روزی صدها هزار مدافع سلامت، این ایستگاه را تحت عنوان «ایستگاه مدافعان سلامت» نام‌گذاری کند.
مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با پذیرش بیش از ۷۰ هزار مراجعه‌‎کننده مبتلابه کووید ۱۹ بیشترین خدمات را به این بیماران ارائه داده است و این نام‌گذاری می‌تواند نمادی برای قدردانی مسئولان شورای شهر تهران از مدافعان سلامت فعال در آن باشد.
ایستگاه متروی شماره ۷ تنها ایستگاهی است که در داخل مجموعه بیمارستانی قرار دارد و مقررشده است که امکان انتقال مستقیم بیماران به بیمارستان را از مسیر ریلی میسر کند.
توضیح اینکه پیش از این دکتر عباسعلی کریمی در نامه‌ای به مهندس سید مناف هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خواست نام ایستگاه مترو مستقر در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به نام ایستگاه بیمارستان امام خمینی (ره) و یا ایستگاه مدافعان سلامت نام‌گذاری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در قسمتی از این نامه نوشته است: با توجه به احداث ایستگاه مترو در زمین بیمارستان امام خمینی (ره) و همچنین در جهت ارج نهادن به زحمات شبانه‌روزی و رشادت‌های مدافعان سلامت در ماه‌های اخیر نسبت به تغییر نام ایستگاه موصوف، به نام ایستگاه بیمارستان امام خمینی (ره) و یا ایستگاه مدافعان سلامت مساعدت لازم را معمول فرمایند.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *