افق‌های جدید در تصویربرداری PET در سمپوزیومی یک‌روزه بررسی شد

آزمایشگاه پيش‌بالینی سمپوزیوم علمی افق‌های جدید در تصویربرداری PET را دوشنبه ۴ آذرماه ٩٨ با همکاری گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار کرد.

گالری عکس

به گزارش روبط عمومی آزمایشگاه پیش بالینی، در بخش اول این سمپوزیوم دکتر آرمان رحمیم (دانشیار رادیولوژی و فیزیک دانشگاه بریتیش کلمبیا) با معرفی و مقایسه روش‌های مختلف تصویربرداری، به ارائه پیشرفت‌های اخیر در تصویربرداری PET و نقاط قوت این روش نسبت به دیگر روش‌های تصویربرداری پزشکی پرداختند و در ادامه، روش‌های تصویربرداری مولتی مدالیته از جمله PET/CT و PET/MR مورد بحث قرار گرفت.
در بخش دوم این رویداد، زمینه‌های تحقیقاتی جدید در پزشکی هسته‌ای از جمله رادیو میکس‌ و استفاده از هوش مصنوعی در آنالیز تصاویر پزشکی هسته‌ای معرفی شد و قابلیت این روش‌ها در یاری‌رسانی به پزشکان، بهبود فرایند تشخیص و درمان انواع تومور‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.
در ادامه نیز دکتر محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه پيش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برنامه‌ی دانشگاه برای افزایش هرچه بیشتر ارتباطات علمی با اساتید و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور، نوید بهره‌مند‌ی بیشتر از ظرفیت‌های این اساتید در زمینه‌های مرتبط با تصویربرداری پزشکی را به علاقه‌مندان و پژوهشگران این عرصه داد.
 در پایان دکتر جعفری مدیر گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه نماینده‌ی معاونت بین‌الملل دانشگاه با اهدای حکم عضویت دکتر رحمیم به‌عنوان استاد مدعو این گروه، از ایشان تقدیر کرد.
در این سمپوزیوم یک‌روزه‌ که توسط آزمایشگاه پيش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکاری گروه فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اعضای هیئت‌علمی، پژوهشگران و علاقه‌مندان رشته‌های فیزیک پزشکی، مهندسی پزشکی، پزشکی، مهندسی هسته‌ای و رادیولوژی حضور داشتند.
 
خبر: زهرا قدیری
عکس: سروش زارع

 

 

زهرا  قدیری
تهیه کننده:

زهرا قدیری