• تاریخ انتشار : 1398/07/03 - 17:51
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 801
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری همایش یادواره شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس در بیمارستان فارابی

به مناسبت هفته دفاع مقدس کانون شهید سهرابی بسیج جامعه پزشکی و اساتید بیمارستان فارابی همایش«یادواره شهدا» را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و در سالروز شهادت وارث عاشورای حسینی، امام سجاد (ع) «همایش یادواره شهدا» روز چهارشنبه سوم مهر1398 با حضور دکتر مالمیر رئیس بسیج جامعه پزشکی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین زنده دل، معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،دکتر محمد رضا اکبری رییس بیمارستان فارابی، مسئولین، کارکنان، بسیجیان و ایثارگران این مرکز در سالن آمفی تئاتر پروفسور شمس برگزار شد.  
دکترمحمود جباروند، مسئول کانون بسیج شهید سهرابیدر این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و حضرت امام خمینی(ره) که مسیر روشن تعالی را به همه مسلمانان و محرومان جهان نشان داد، به شرح چهار آیه از قرآن کریم در ارتباط با دفاع مقدس پرداخت و گفت: 
اولین آیه ای که در جریان دفاع هشت ساله ما تجلی یافت، آیه کریمه« اطيعوالله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم» است. مردم ایران و رزمندگان غیور ما با اطاعت صادقانه و مخلصانه از ولی امر مسلمین، توانسند صحنه های بی بدیلی از ایثار و فداکاری بیافرینند و به پیروزی های عظیمی دست پیدا کنند.
 دکتر جباروند شهدای دفاع مقدس را به مصداق آیه « ولا تحْسبنّ الّذين قتلوا في سبيل اللّه أمْواتًا بلْ أحْياءٌ عنْد ربّهمْ يرْزقون »، حاضر و ناظردانست و گفت: به مدد روح پرفتوح شهداست که ملت ایران بر مسایل و مشکلات عظیم فائق می آید.
وی رزمندگان، شهدا و جانبازان دفاع مقدس را مصداق آیه مبارکه «  إنّ الّذين قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا تتنزّل عليهم الملائكة ألّا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنّة الّتي كنتم توعدون» دانست که بدون هیچگونه هراسی از فدرت های مستکبر جهان بر آرمان های خود استقامت ورزیده و مشمول یاری و رحمت الهی شدند.
دکتر جباروند در پایان سخنانش به آیه شریفه « وأعدّوا لهم ما استطعتم من قوّةٍ ومن رباط الخيل ترهبون به عدوّ اللّه وعدوّكم» اشاره کرد و گفت: امروز تکلیف همه ما آمادگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. دفاع ما تمام نشده است، اگر دیروز باید از نظر نظامی خود را آماده رویارویی با دشمن می کردیم، امروز در صحنه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علم و فناوری باید توانمان را فزایش دهیم و در هر منصب و لباسی که هستیم آماده باشیم تا موجب اعتلای جمهوری اسلامی ایران در جهان شویم. 
پس از سخنان دکتر جباروند، برنامه های این همایش با مرثیه خوانی در رثای سید الساجدین، امام زین العابدین(ع)، نمایش کلیپ زمزمه ولایت (سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی )، روایتگری یکی از رزمندگان لشکر 27 محمد رسوالله(ص) و برگزاری مسابقه حضوری و اهدای جایزه به ده نفر از حاضرین در مراسم ادامه یافت.
خبرنگار وعکاس: حمیده امیدوار  

 

  • گروه خبری : بیمارستان فارابی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 92417
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي