در نشست هماهنگی مراسم آغاز سال تحصیلی مطرح شد:

تدوین شیوه نامه یکپارچه، نمایش زیباتری از دانشگاه خواهد بود

نشست هماهنگی مراسم آغاز سال تحصیلی و تدوین شیوه نامه یکپارچه، به منظور معرفی بهتر فعالیت ها و جایگاه دانشگاه و همچنین نمایشی زیبا از توان و سابقه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این نشست که روز شنبه 19 مهرماه 1399 برگزار شد، دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه، ضمن اشاره به اندوخته ها و سابقه افتخار آمیز دانشگاه گفت: قطعا طراحی آرم های متفاوت برای بیمارستانها و دانشکده های مختلف آفتی بزرگ است اما داشتن روپوش های متفاوت با آرم های تجاری متفرقه مسئله ای جدی است که باید به آن توجه شود.
وی طراحی مسیری مشخص برای دسترسی آسان دانشجویان به روپوش های متحدالشکل را پیشنهاد کرد و گفت: تحصیل در این دانشگاه و استفاده از روپوش با آرم و نشان واحد باعث افتخار است و دانشگاه می تواند مسیر مناسبی برای دسترسی دانشجویان به روپوش ها با قیمتی مناسب در نظر بگیرد.
دکتر سهراب پور بر ضرورت استفاده از خرد جمعی و مشارکت دانشجویان برای حفظ نشاط و هیجان برنامه ها تاکید کرد و افزود:  برنامه ریزی های ستادی نباید مانع اجرای خلاقانه و متفاوت دانشکده ها باشد.
در ادامه دکتر پورغریب، معاون دانشجویی دانشگاه، طراحی نقشه جامع برای دانشجویان جدید الورود را مثبت ارزیابی کرد و نبود آن را موجب اتلاف انرژی و پراکنده کاری خواند و گفت: طراحی استراتژی های کلان و واگذاری نحوه اجرا به دانشکده ها شیوه مناسبی است که می تواند یکپارچگی را به همراه داشته باشد.
وی همچنین خواستار همکاری واحدها در برنامه کوهورت دانشجویی شد و تصریح کرد: علاوه بر ثبت علاقمندی دانشجویان در این طرح، باید در بدو ورود اطلاعات و داشته هایمان را نیز به خوبی به دانشجویان معرفی کنیم.
سپس دکتر خسروانی، مدیر مشارکت مردمی معاونت فرهنگی، ضمن استقبال از طراحی برنامه واحد بر تقویت سمن ها و استفاده از توان دانشجویی در این حوزه تاکید کرد و گفت: دانشجویان در کنار آموزش تخصصی باید توان حل مسئله نیز داشته باشند و لذا تفکر حل مشکل باید در آنها ایجاد شود. برای این موضوع نیز باید در ابتدا مردم را دوست داشته باشند و نشاط آنها در این مسئله حفظ شود.  
وی افزود: باید در زمان تحصیل دانشجویان، احساس انسان بودن و نوع دوستی در آنها تقویت شود و در تلاشیم تا دانشجویان را در مسائل فرهنگی و خیرین نیز فعال کنیم.
در ادامه نرم افزار trittapp برای استفاده دانشجویان و منتورها معرفی شد.
دکتر رستمیان، معاون فرهنگی دانشگاه نیز بر ضرورت مستند سازی داده ها و تاریخچه دانشکده ها تاکید کرد و آن را موجب ایجاد حس غرور و تعلق خاطر دانست.
در پایان دکتر ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، هدف از این نشست را همفکری و هم افزایی برای نمایش بهتر از زیبایی های دانشگاه خواند و تصریح کرد: این شیوه نامه هرگز قصد محدود ساختن عملکرد دانشکده ها را ندارد بلکه پیشنهادی برای اجرای حداقلی برخی برنامه ها به صورت یکپارچه است و اگر دانشکده ای خلاقانه برنامه های بهتری برای دانشجویان خود داشت در کنار آن اجرایی کند.
وی بر ضرورت استفاده از نماد و آرم دانشگاه در زمان ثبت نام و هفته معرفی دانشگاه تاکید کرد و گفت: روز اول ورود دانشجویان به دانشگاه، همواره در خاطره آنها و خانواده هایشان خواهد ماند و قصد داریم با ایجاد فضایی شاد و پر نشاط این روز را به خاطره ای خوش تبدیل کنیم.
دکتر ترابی، از طراحی سایتی برای تجمیع اطلاعات مورد نیاز دانشجویان در آن خبر داد و گفت: در تلاشیم تا تمامی بخش های مختلف دانشگاه در این سایت به خوبی معرفی شود و آنها با وقایع تاریخی و رخدادهای مهم دانشگاه آشنا شوند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، درج رتبه بندی های دانشگاه از جمله QS و وبومتری را موجب توجه دانشجو به جایگاه دانشگاه دانست و افزود: با درج رتبه دانشگاه، در نظر داریم که سهم دانشکده ها  و مراکز تحقیقاتی مختلف در این رتبه بندی را نیز درج نماییم.
وی معرفی جایگاه، امکانات و ظرفیت های دانشگاه به دانشجویان را ضروری خواند و آن را موجب درک درست از جایگاه واقعی دانشگاه دانست و افزود: در حال حاضر این تصور غلط وجود دارد که امکانات دانشگاه های ایران بسیار اندک است و مدینه فاضله نسل جوان در بیرون از مرزها قرار گرفته است در حالی که این دانشگاه بزرگان مختلفی را در خود پرورش داده که هر کدام فخر عالم پزشکی هستند از این رو با تکمیل این سایت و معرفی تمامی امکانات و نیازمندی های دانشجویان نمایش بهتری از توانمندی دانشگاه خواهیم داشت.
دکتر ترابی، ایران را میراث دار شعرای بزرگ دانست و گفت: بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا شعارهای خود را با مفهوم Excellency انتخاب کرده اند. دانشگاه ما نیز با انتخاب شعر "به دانش گرای و بدو شو بلند" از اشعار فردوسی، شاعر نامدار ایرانی بهره برد.
وی هماهنگی میان معاونین در اجرای برنامه ها را موجب نمایش بهتری از توانمندی ها خواند و تاکید کرد: در مدت باقی مانده تا شروع ترم جدید دانشجویی می توانیم پیشنهادهای ارائه شده در زمینه معرفی کتاب های مورد نیاز دانشجویان در ترم اول، معرفی کمپین های مختلف برای عضویت دانشجویان و استفاده از سمن ها برنامه ریزی دقیق و منسجمی داشته باشیم.
دکتر ترابی، انتقال حس افتخار به دانشجویان در بدو ورود، فارغ از رشته انتخابی را مهم ترین هدف روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد.

کلمات کلیدی
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *