• تاریخ انتشار : 1399/03/14 - 05:10
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 416
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی تسلیت باد

اگر امام نيست، خداي او ، راه او، رهنمودهاي او و انگشت نوراني اشاره هاي او كه ما را به راه راست هدايت مي كرد، هست و مهم اين است كه ما كار بزرگ امام را بشناسيم و قدر بدانيم. (مقام معظم رهبري)

در دوراني كه ديانت در تمامي عرصه هاي فكري و عملي ملت هاي جهان غريب بود و غرب در غرور كاذب خويش سعي در خروج دين از صحنه زندگي ملت ها داشت، بزرگ مردي از سلاله ابراهيم عليه السلام كه ديانت را با سياست آميخته بود، قد برافراشت و جلوه اي پويا از اسلام ارائه نمود و از رهگذر آن نظريه حكومت ديني را به ارمغان آورد و احياگر بزرگ اسلام در تاريخ شد. امام خميني (ره) با سال ها مبارزه خستگي ناپذير، محكي، براي راسخ ترشدن ايمان در دل مبارزان و فرصتي براي پژوهش گروه هاي علمي و انديشمنداني كه بدنه انقلاب را هدايت مي كردند بوجود آورد. اگر چه امروز امام عزيز در ميان ما نيست، اما راه و كلام او همچنان باقي است و انديشه هاي والاي آن پير فرزانه، راه ملت هاي ستم ديده جهان را ترسيم خواهد كرد.

حضرت امام خميني (ره) خورشيد فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان و سرور مجاهدان راه حق، رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، پس از سالها مبارزه در راه حق و متجلي ساختن اسلام حقيقي در ميان جوامع اسلامي و بشري و ستيز دائم با كفر و استكبار جهاني، در شامگاه 13 خرداد 1368 به ملكوت اعلي پيوست و جهان اسلام و تشيع در ماتم بزرگترين رهبر قرن، شجاع‌ ترين و آگاه‌ترين مرجع و رهبر اسلامي، ماتم زده و عزادار شد. در پي ارتحال جانكاه حضرت امام خميني (ره) اولين اطلاعيه از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين حاج احمد آقا خميني فرزند بزرگوار ايشان صادر شد: «بسم‌ا... الرحمن الرحيم، انا لله و انااليه راجعون. روح بلند پيشواي مسلمانان و رهبر آزادگان حضرت امام خميني به ملكوت اعلي پيوست و دل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج كشيده صالحش از تپش افتاد، اما دلهاي دردمندي كه سرا ريز از عشق به خميني است تا ابد خواهد تپيد و خورشيد رهبري امام تابناك تر از گذشته بر عالم و آدم خواهد تابيد. ميليون ها نفر در روز 15 خرداد در مصلاي بزرگ تهران با امام دلهاي خويش و داع كردند. پيكر مطهر حضرت امام در بهشت زهرا به خاك سپرده شد و مقبره ايشان در كنار تربت پاك شهدا ميعادگاهي براي تجمع عاشقان ولايت و شيفتگان انقلاب اسلامي شد.

اي مهربان پدر، اي امام! شفيع ما باش تا در دنيا از خط اسلام جدا نشويم و در آخرت از صراط نلغزيم. دستمان را بگير، بر دلهايمان بتاب، جانمان را برويان و راهمان را بنمايان. روح امام عزيزمان شاد و راهشان پر رهرو باد .

 سخنان مقام معظم رهبري درباره حضرت امام خميني(ره)

- راه ما راه امام خميني است و در اين راه با همة قدرت و قاطعيت خود حركت خواهيم كرد.

- امام به همه فهماند انسان كامل شدن، علي وار زيستن و تا نزديكي مرزهاي عصمت پيش رفتن افسانه نيست.

- امام خميني(ره) زنده است تا اسلام ناب محمدي (ص) زنده است و او زنده است تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمين و نفرت از ظالمين بر افراشته است.

- اگر امام نيست، خداي او، راه او، رهنمودهاي او و انگشت نوراني اشاره هاي او كه ما را به راه راست هدايت مي كرد، هست و مهم اين است كه ما كار بزرگ امام را بشناسيم و قدر بدانيم.

- وظيفه همه ماست كه با توكل به خدا و تقويت روح اخلاص و همبستگي، حركت عظيمي را كه امام بزرگوار آغاز كرده اند ادامه دهيم.

- امام خميني(ره) عصر گرايش و احترام به ارزشهاي انساني و احترام به عدالت و حريت انسان و اصل احترام به آراء مردم را بنيان گذاشتند كه حتي دشمنان ايشان هم به عظمت امام معترفند.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی
  • کد خبر : 156767
کلمات کلیدی
محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *