• تاریخ انتشار : 1397/12/08 - 13:36
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

چهار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدر سومین جشنواره ملی آموزشی – تحصیلی' ایثار'

در اختتامیه سومین جشنواره ملی ایثار چهار دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان برترین‌های آموزشی تحصیلی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه، اختتامیه سومین جشنواره آموزشی، تحصیلی ملی 'ایثار' صبح سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیادشهید امور ایثارگران و معاونان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و معاون حوزه علمیه قم در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.
 از جمع 15 دانشجوی برتر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، چهار نفر دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی تهران، در رشته تغذیه مقطع PHD، رشته دکترای حرفه ایی داروسازی، رشته کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت و رتبه برتر آزمون سراسری در رشته پزشکی جزو منتخبان جشنواره شده و از ایشان تقدیر شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و میلاد امام خمینی (ره)، گفت:  65 درصد دانش‌آموزان و 25 درصد از دانشجویان و طلاب خانواده ایثارگران جزو افراد ممتاز هستند. عزیزانی که زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، مانند پدران و برادران ایثارگر خود افراد زبده‌ای هستند و آسایش کنونی ما حاصل رشادت و فداکاری ایثارگران است و ما وظیفه داریم خانواده معظم آنان را حمایت کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امام راحل با دید وسیعی که داشتند، در 22 اسفند 1358 دستور تشکیل بنیاد شهید را صادر کردند و این دستور در حالی صادر شد که آمار تعداد شهدای انقلاب اسلامی از 15 خرداد 1342 تا سال 1358 حدود 3 هزار شهید بود، اما با توجه به اهمیت این موضوع، امام (ره) دستور تشکیل این بنیاد را دادند.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 230 هزار پرونده از شهدای ترور، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و شهدای دانش‌آموز و بمباران‌های کشور در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد، اظهار داشت: تعداد جانبازان دوران دفاع مقدس 562 هزار نفر و تعداد آزادگان 43 هزار نفر است .
سومین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار  باهدف ارتقای سطح تحصیلی و آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، افزایش انگیزه و تحرک تحصیلی، ایجاد رقابت سازنده و اثربخش در بین جامعه هدف شاهد و ایثارگر و شناسایی و تجلیل از چهره‌های موفق و برتر شاهد و ایثارگر طی دو مرحله منطقه ایی و کشوری برگزار شد.
در این جشنواره از ۷۱ نفر ، دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور تقدیر شد.

  • گروه خبری : مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
  • کد خبر : 85399
کلمات کلیدی
 مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر مرتضی عبدالوند
تهیه کننده:

مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر مرتضی عبدالوند