• تاریخ انتشار : 1398/12/28 - 15:49
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1786
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ویزیت و پیگیری درمان بیماران مبتلابه کرونا و بیماری‌های مزمن در کلینیک مجازی مجتمع بیمارستانی امام خمینی

به‌منظور ویزیت و پیگیری درمان بیماران مبتلابه کرونا و بیماران مزمنی که نیاز به بررسی مستمر دارند، کلینیک مجازی مجتمع بیمارستانی امام خمینی راه‌اندازی شد.

دکتر عقیلی مدیر IT مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اعلام راه‌اندازی سامانه کلینیک مجازی، درخصوص نحوه فعالیت آن گفت: این مرکز با همکاری معاونت درمان از روز دوشنبه 19 اسفند به‌طور رسمی آغاز به کارکرده است.
وی آمار ویزیت این کلینیک را روزانه بین 120 تا 130 بیمار برشمرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد حجم عظیمی از بار مراجعه به اورژانس و درمانگاه کرونا کاهش‌یافته است.
مدیر IT مجتمع بیمارستانی امام خمینی در توضیح روند کار این مرکز گفت: با همکاری داوطلبانه کارورزان، کارآموزان، پزشکان و اعضای هیئت‌علمی و دستیاران، بیماران را به دو دسته پیگیری درمان (follow up) و ویزیت اول تقسیم کردیم.  بیماران پیگیری درمان نیز به دو گروه بیمارانی که مراجعه سرپایی به درمانگاه کرونا داشتند و مرخص شدند و دسته دیگر بیماران ترخیصی از سایر بخش‌ها تقسیم می‌شوند.
وی افزود: در مورد بیماران ترخیصی برگه توضیحاتی به بیمار و یا همراهش تحویل داده می‌شود تا برای کنترل علائم حیاتی و پیگیری درمان از فردای روز ترخیص به وب‌سایت کلینیک مجازی مراجعه و پس از ثبت‌نام با پزشکان و تیم درمان در ارتباط باشد.
دکتر عقیلی با تأکید بر اهمیت راهنمایی درست بیماران گفت: برای اینکه اطمینان پیدا کنیم بیماران درست راهنمایی می‌شوند؛ بیماران فالواپ به گروه کارورزان و کارآموزان و بیماران ویزیت جدید به گروه پزشکان و دستیاران ارجاع و برای آنان ویزیت آنلاین انجام می‌شود. کارآموزان و کارورزان داوطلب نیز آموزش کافی دیدند و گایدلاین های لازم در اختیارشان قرار دارد. همچنین یک گروه واتساپی تشکیل‌شده که کارآموزان و کارورزان می‌توانند سؤال و راهنمایی موردنیاز خود را با اساتید عفونی حاضر در گروه درمیان بگذارند و پاسخ خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به استقبال خوبی که از این کلینیک صورت گرفته افزود: خوشبختانه این مرکز در سطح دانشگاه و کشور جایگاه خوبی پیداکرده و مورد استقبال قرارگرفته است.
مدیر IT مجتمع بیمارستانی امام خمینی از راه‌اندازی کلینیک حمایت عاطفی بیماران مبتلابه کرونا خبر داد و گفت: بسته دیگری که 27 اسفندماه، با همکاری بخش روان‌تنی و اساتید و دستیاران روان‌پزشکی مجتمع راه‌اندازی شده، کلینیک حمایت عاطفی از بیماران مبتلابه کرونا در کنار کلینیک مجازی است و همکاران آماده ارائه خدمت به مردم هستند.
دکتر عقیلی با اشاره به اهمیت پیگیری درمان بیماران سایر بخش‌ها گفت: کار بزرگ دیگر، فالواپ بیمارانی است که طی سه ماه گذشته مرخص شده‌اند. پیامکی برای آنان ارسال می‌شود که می‌توانند با مراجعه به سامانه کلینیک مجازی و برقراری ارتباط با پزشکان، روند درمان بیماری خود را پیگیری کنند. از هر بخش چند نماینده از اعضای هیئت‌علمی به سامانه مجازی معرفی‌شده و اساتید ما عضو این سامانه هستند و بیماران می‌توانند فالواپ بیماری مزمن خود را انجام دهند. در ایام بحران کرونا، نگرانی از روند درمان بیماران مزمن وجود داشت که راه‌اندازی این کلینیک خدمت بزرگی به جامعه پزشکی و جامعه بیماران است.
آدرس سامانه کلینیک مجازی مجتمع بیمارستانی امام خمینی eclinic.ikht.ir

  • گروه خبری : گروه خبری RSS,اخبار ,گزارش تفصیلی
  • کد خبر : 152496
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *