جلسه کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع بررسی برنامه‌های سال 1402 برگزار شد

جلسه کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع بررسی برنامه‌های سال 1402 در دفتر ایثارگران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، این جلسه با حضور دکتر منصور کشاورز مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، دکتر محسن پرویز عضو هیئت‌علمی دانشگاه، دکتر مسعود خسروانی مدیر دانشجویان شاهد ایثارگر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفتح غفاری معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری، دکتر پروین مجدی نسب رئیس اداره فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو، علی یوسفی‌نژاد کارشناس فرهنگی معاونت توسعه و دکتر احسان مقیمی مدیر امور ایثارگران یکشنبه 11 تیر 1402 برگزار شد.

دکتر پرویز ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در مقدمه‌ای گفت: مشکل اصلی فرهنگ غربی است که جزء اصلی فعالیت آن منفعت‌طلبی و فردمحوری است. به‌طوری‌که منافع همه باید قربانی منفعت او شود. این فرهنگ به‌نوعی در ساختار کشور ما هم نفوذ کرده و مثال روشنش در دانشگاه به این شکل است که هیئت‌علمی ما تصور می‌کند که به هر نحو شده باید مقاله منتشر کند تا ارتقا پیدا کند، درحالی‌که در فرهنگ اسلامی هدف عاقبت‌به‌خیری و رشد در آخرت است، البته اصلاح این مسیر کار سخت و ظریفی است.

دکتر خسروانی ضمن تأکید بر تفاوت‌های واضح فرهنگ غربی با فرهنگ اسلامی پیشنهاد تبیین بحث دشمن‌شناسی را مطرح کرد و گفت: کسی که دشمن را بشناسد راه‌های مقابله با آن را به‌خوبی پیدا خواهد کرد. موضوع دیگر بحث کرسی‌های آزاداندیشی است که می‌تواند جهاد تبیین را که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را هم در بر گیرد.

سپس دکتر مقیمی گفت: گروه هدف ما ایثارگران شاغل در دانشگاه و خانواده‌های محترم آنها هستند. هرچند که برای فعالیت فرهنگی نمی‌شود مرز دقیقی مشخص کرد؛ ولی باید با واحدهای مختلف هماهنگ بود.

حجت‌الاسلام غفاری ضمن تأکید بر تجمیع قوای مختلف فرهنگی دانشگاه گفت: با تعیین یک متولی برای برپایی مناسبت‌ها و محتواسازی و نصب بیلبورد در محوطه دانشگاه از دستاوردهای ۴۴ساله دانشگاه پس از انقلاب اسلامی و مقایسه تطبیقی آن با قبل از انقلاب، می‌توان به رشد سیاسی و رفع شبهات ذهنی دانشجویان کمک کرد و نیز برپایی مسابقه‌ای برای دانشجویان در قالب مصاحبه با کارکنان و هیئت‌علمی ایثارگر و جانباز و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند برای دانشجویان مفید و جالب باشد.

دیگر اعضا نیز در مورد نشاط اجتماعی، امید آفرینی، تریبون آزاد، تعظیم شعائر، شبیخون فرهنگی و پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه فناوری موشکی، هسته‌ای و هوش مصنوعی مباحثی را طرح کردند و مقرر شد در ذیل این موضوعات برنامه عینی تدوین و در جلسه دو هفته بعد کمیته مطرح شود.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

عکاس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *