ارسال دو کامیون دارو و تجهیزات به مناطق سیل‌زده خوزستان از کمک‌های دریافتی دانشگاهیان

دكتر روئینی از ارسال دو کامیون دارو و تجهیزات به ارزش تقریبی چهارصد میلیون تومان به مناطق سیل‌زده خوزستان از محل کمک‌های دریافتی دانشگاهیان خبر داد.

گالری عکس  

دریافت فیلم
دكتر محمدرضا روئینی، رئیس مجموعه داروخانه‌هاي دانشكده داروسازي و داروخانه‌هاي بيمارستاني دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ارسال دو کامیون دارو و تجهیزات در پنج‌شنبه‌شب 22 فروردین 98 به مناطق سیل‌زده خوزستان؛ گفت: در این کامیون‌ها حدود 240 قلم داروهای موردنیاز و 80 قلم تجهیزات پزشکی به ارزش تقریبی 400 میلیون تومان که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام و از مجموعه داروخانه‌های شهری و بیمارستانی جمع‌آوری‌شده بود و اگر هم دارویی را نداشتیم از بیرون خریداری کرده و به استان خوزستان ارسال کردیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان معین استان خوزستان تعیین شده، ادامه داد: در صورت نیاز به اقلام دارویی در استان خوزستان، وزارت بهداشت به ستادی که در دانشگاه مستقر است اعلام خواهد کرد و در خصوص ارسال مجدد دارو این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف خواهیم کرد.   
دكتر روئینی تصریح کرد: به‌غیراز داروهای آنتی کانسر از همه نوع اقلام دارویی ازجمله داروهای گوارشی، اعصاب، مسکن و ... در فهرست ارسال‌شده به استان خوزستان وجود داشت.
رئیس مجموعه داروخانه‌هاي دانشكده داروسازي و داروخانه‌هاي بيمارستاني دانشگاه، خاطرنشان کرد: لیست ارسال داروها را وزارت بهداشت با توجه به استعلامی که از استان خوزستان می‌گیرد، تعیین می‌کند که چه نیازهایی وجود دارد. دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران هم موظف هستند که نیازها را تأمین کنند و در اختیار ما قرار دهند.  قطعاً نیازمند این هستیم که همکاران هیات علمی و غیر هیات علمی به کمک‌های خود ادامه دهند، باید همکاران در دانشگاه دقت کنند طی چند ماه آینده هم نیازمند کمک این دوستان هستیم تا دارو و تجهیزات را خریداری کنیم و برای مناطقی که نیاز دارند ارسال کنیم. 
خبرنگار: الهام علی
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی