بازدید مقامات دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق از بیمارستان فارابی

امکان مشاوره مجازی برای بیماران بین الملل در بیمارستان فارابی فراهم می شود

در جلسه ای که با حضور مقامات دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق، رئیس کالج بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئولان بیمارستان فارابی برگزار شد درباره موضوعاتی مانند اعزام بیمار و دانشجویان متقاضی دوره های فلوشیپ به این مرکز بحث و گفت و گو شد.

بازدید مقامات دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق از بیمارستان فارابی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، این بیمارستان دوشنبه 11 مرداد 1400 پذیرای گروهی از پزشکان، کارشناسان و مقامات دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق بود.
در این بازدید گروه عراقی ضمن بازدید از بخش پذیرش بیماران بین الملل بیمارستان فارابی (IPD)، جلسه ای را نیز با حضور دکتر کوروش جعفری، رییس کالج بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر حمید ریاضی، معاون درمان بیمارستان فارابی برگزار کردند که در این جلسه درباره اعزام بیماران کردستان عراق به این بیمارستان و افزایش همکاری ها در زمینه اعزام متخصصان دانشگاه سلیمانیه برای گذراندن دوره های فلوشیپ چشم پزشکی در بیمارستان فارابی بحث و تبادل نظر شد.
دکتر ریاضی پس از این جلسه در گفت و گو با روابط عمومی بیمارستان فارابی گفت: هدف از برگزاری این جلسه تسهیل ارجاع بیماران از کردستان عراق به بیمارستان فارابی و پذیرش دانشجویان متقاضی گذراندن دوره های فلوشیپ چشم پزشکی در این مرکز بود. با توجه به اینکه بیمارستان فارابی توانسته جایگاه خود را به عنوان قطب علمی چشم پزشکی منطقه به اثبات برساند به همین دلیل مقامات دانشگاه سلیمانیه عراق بسیار مشتاق گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف علمی و درمانی هستند.
وی همچنین به مشاوره مجازی بیماران بین الملل اشاره کرد و افزود: بر اساس صحبت های انجام شده مقرر شد تا برای انجام مشاوره های مجازی، مدارک و پرونده های درمانی بیماران عراقی در سامانه مشاوره و پذیرش بیماران بین الملل بیمارستان فارابی توسط طرف عراقی بارگزاری شود و کارشناسان IPD بیمارستان فارابی نیز این پرونده ها را در اختیار اساتید و متخصصان درمانگاه مورد نظر قرار می دهند. در این شرایط می توان با بررسی پرونده بیماران مشاوره لازم را به صورت مجازی به بیماران ارائه کرد و در صورت نیاز از اعزام بی مورد بیماران به ایران جلوگیری کنیم و همچنین در مواردی که نیاز به اعزام سریع بیمار به بیمارستان فارابی وجود دارد روند پذیرش را تسهیل کنیم.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *