ایجاد مرجعیت رسانه‌ای با معرفی پویاتر و جامع‌تر ظرفیت‌ها در نشست توانمندسازی روابط‌عمومی دانشگاه

در نشست توانمندسازی همکاران روابط‌عمومی واحدهای تابعه دانشگاه با محوریت «آموزش تولید محتوای چندرسانه‌ای» بر ضرورت معرفی پویاتر و جامع‌تر ظرفیت‌ها، به‌منظور ایجاد مرجعیت رسانه‌ای و شکل‌گیری همکاری بین نهادهای مختلف دانشگاه تأکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست توانمندسازی کارکنان روابط‌عمومی دانشگاه که در سالن شورای حکیم برگزار شد؛ دکتر ماشاء اله ترابی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه معرفی پویاتر و جامع‌تر ظرفیت‌ها، به‌منظور ایجاد مرجعیت رسانه‌ای و شکل‌گیری همکاری بین نهادهای مختلف دانشگاه را ضروری خواند و گفت: تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا فعالیت‌هایی که در سطح مجموعه در حال انجام است به‌درستی معرفی شود، در این راستا در هر واحدی که مشغول ارائه خدمت هستید ابعاد ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها را شناسایی و ارزش‌افزوده‌ای که می‌تواند در شکل‌گیری همکاری بین نهادهای مختلف دانشگاه داشته باشد را معرفی کنید.
دکتر ترابی با بیان اینکه رسانه‌ای شدن علم در واحدهای تابعه فوق‌العاده ارزشمند است، افزود: رسانه‌ای شدن علم ارزش‌افزوده‌ای در دانشگاه ایجاد می‌کند که قابل‌تصور نیست؛ بنابراین کارمان را جدی بگیریم چراکه می‌تواند ارزش‌های جدیدی ایجاد کند. 
وی دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشگاه تراز اول کشور و منطقه خواند و تصریح کرد: بهترین دانشمندان کشور در این دانشگاه فعالیت دارند و  نخبه‌ترین استعدادهای کشور در این دانشگاه دانشجو هستند؛ بنابراین لازم است این ظرفیت را به‌خوبی معرفی کنیم و دست‌به‌دست دهیم با تلاش بیشتر و مؤثرتر کارمان را جدی‌تر از گذشته ادامه دهیم. 
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه برنامه‌ریزی به‌منظور معرفی ظرفیت‌های دانشگاه را در جذب مخاطبان بیشتر مؤثر دانست و گفت: قدر لحظه‌لحظه حضور خود در دانشگاه را بدانید؛ چراکه بزرگ‌ترین سرمایه‌ی زندگی زمان است. 
دکتر ترابی در ادامه کوه یخ همگام‌سازی فرهنگی در مدیریت تصویر دانشگاه را تشریح کرد و گفت: در معرفی فرایندها، خط‌مشی و استراتژی، به ارزش‌های مشترک، ساختارها، بینش و اهداف دانشگاه توجه ویژه داشته باشیم. هر مطلبی که تولید می‌شود باید در راستای تقویت بینش و ارزش‌های مشترک باشد.
وی با تأکید بر اینکه این نشست‌ها باهدف ایجاد تصویر ذهنی مشترک برگزار می‌شود؛ گفت:  اجزای این تصویر ذهنی باید شامل انگیزش و استفاده از واژگان باطراوت باشد و بتواند اولویت‌های درست را نشانه گیرد.
دکتر ترابی موضوع سئو و اتاق تولید محتوا را از برنامه‌های جدید روابط‌عمومی دانست و گفت: لازم است با ابزارهای این حوزه و اجزای تولید محتوا بیشتر آشنا شوید تا موضوعی که تولید می‌کنید فقط برای یک روز قابل‌استفاده نباشد و قابلیت بروز رسانی داشته باشد تا طراوت در مجموعه‌ی کاری ما دیده شود در این صورت اولین لینکی که در موتورهای جستجو  مشاهده می‌شود لینک دانشگاه علوم پزشکی تهران و نمایش مرجعیت رسانه‌ای خواهد بود.
وی با بیان اینکه همگام‌سازی مدیریت تصویر در دانشگاه ضروری است، گفت: روایت داستانی از خدمات ویژه‌ای که با از خودگذشتگی همکاران به منصه‌ی ظهور گذاشته شده، جلوه‌ای از هنر در دانشگاه است. قالب‌های نمایشی، همگام‌سازی بهتری را در شناخت سنت‌ها، قوانین نانوشته و دانش پنهان سازمانی به وجود می‌آورد. 
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه، در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری از ایجاد ادراک جدید بر مبنای ارزش‌های دانشگاه، گفت: امیدوارم بتوانیم به درک جدیدی بر مبنای ارزش‌های دانشگاه در فرضیات مشترک افراد، همکارانمان و خانواده‌ی بزرگ دانشگاه برسیم و این امر با جدیتی که همیشه در کارتان داشته‌اید محقق می‌شود. 
در این جلسه مهدی گلپایگانی، سردبیر اخبار سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تولید خبر، سوژه یابی و سناریونویسی به کارشناسان روابط عمومی های واحدها آموزش داد.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *