بازدید نمایندگان معاونت پرستاری وزارت بهداشت از بیمارستان سینا

مدیرکل دفتر ارتقا سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت با حضور در بخش‌های کرونای بیمارستان سینا از کادر پرستاری این مرکز در خدمت‌رسانی به بیماران کووید قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، یک‌شنبه 12 مرداد 1399 دکتر مریم رسولی مدیرکل دفتر ارتقا سلامت و خدمات بالینی پرستاری و دکتر سعید لک رئیس گروه آموزش، تحقیق و توسعه پرستاری، الهام الماسی و زینب کاظم‌زاده کارشناسان معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری دانشگاه، پریوش آجودانی مسئول امور نیروی انسانی مدیریت پرستاری و مهناز هادیپور مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه از بخش‌های تریاژ، اورژانس و ICU کووید 19 بیمارستان سینا بازدید کردند.

همچنین در حاشیه این بازدید نمایندگان وزارت متبوع و معاونت درمان دانشگاه نشستی با سوریا بابایی مدیر پرستاری و جمعی از سوپروایزران این مرکز داشتند.

مدیر پرستاری دانشگاه با تأکید بر اهمیت تقویت روحیه معنوی کادر پرستاری و ایجاد انگیزش در ادامه مسیر بحران کرونا گفت: جذب نیروی پرستار و کمک پرستار برای تأمین کمبود نیروی انسانی بیمارستان‌های تحت پوشش در این مرحله از بحران کرونا، در کاهش خستگی و فشار کاری کادر پرستاری دانشگاه بسیار کمک‌کننده است که امیدواریم با پیگیری‌های معاونت محترم توسعه دانشگاه، وزارت متبوع و سایر مقامات مسئول این مهم هر چه زودتر محقق شود.

دکتر رسولی نیز هدف اصلی این بازدیدها را قدردانی از گروه پرستاری بیمارستان‌ها در خدمت‌رسانی به بیماران کرونا خواند و افزود: فعلاً بازدیدهای ما بر روی تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی شهر تهران متمرکز است و درعین‌حال می‌خواهیم نقاط قوت و ضعف بیمارستان‌ها را در محورهای مدیریت نیروی انسانی، تأمین تجهیزات حفاظتی و راهکارهای خلاقانه مدیریت بحران از نزدیک ببینیم و بتوانیم تجربیات موفق را با سایر بیمارستان‌ها در سطح کشور به اشتراک بگذاریم.
وی در ادامه از مردم خواست تا با رعایت نکات بهداشتی همچون استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و فاصله فیزیکی مانند موج اول کرونا تا با حفظ ایمنی خود و خانواده اشان در کاهش حجم فشار کادر درمانی کشور کمک کنند.

 دکتر لک نیز در خصوص تلاش و پیگیری‌های مستمر معاونت‌های توسعه، درمان و پرستاری وزارت بهداشت در راستای جذب و استخدام نیروی پرستاری در ماه‌های آتی توضیحاتی داد و گفت: تمامی کادر بهداشتی و درمانی کشور در بحران کرونا ایثارگرانه از جان و عزیزان خود گذشته و برای خدمت به مردم ایستاده‌اند و در این مسیر متأسفانه خانواده بزرگ وزارت بهداشت، حدود 140 شهید خدمت از گروه‌های مختلف پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و پشتیبانی داشته که فقدانشان با هیچ‌چیز قابل جبران نیست. خواهش جدی ما از تمامی مردم عزیز کشور این است که برای کمک به جلوگیری از فرسودگی تیم های درمانی و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا، اینبار حتی با حساسیت بیشتری نسبت به موج اول بحران پای کار بیایند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به مدیریت هر چه بهتر بحران کووید 19 کمک کنند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *