برگزاری شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی نظام خدمات جامع و همگانی سلامت با حضور رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی نظام خدمات جامع و همگانی سلامت را برگزار کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی نظام خدمات جامع و همگانی سلامت گفت: شانزدهمین جلسه این کمیته با حضور دکتر محمدرضا سلمانی رئیس مرکز بهداشت جنوب، دکتر عباس وثوق مقدم مشاور علمی کمیته و هماهنگ‌کنندگان مناطق و کارشناسان مسئول در دفتر مدیریت این مرکز برگزار شد.
مرتضوی به جمعیت بسیار بالای تحت پوشش که بعضاً جمعیت چند شهرستان را دارا است اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات را از سطح ستاد دشوار می‌نماید به نظر می‌رسد برای فراهم کردن سرویس خدمات بهداشتی مناسب برای مردم منطقه نیاز به تغییر در ساختار و استقرار مراکز و پایگاه‌ها باشد. مرکز بهداشت جنوب تهران از سال 1402 در محدوده تحت پوشش با دستور رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران شروع به اجرای این تغییرات کرد که محله محور کردن پایگاه‌های سلامت و تعین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب در منطقه ازجمله کاره‌ای انجام‌شده در این زمینه است.
در ادامه دکتر محمدرضا سلمانی اعلام کرد جلسه کمیته نجات تاکنون به آماده‌سازی زیرساخت‌ها پرداخته است و لازم است کاره‌ای عملیاتی را شروع کنیم. او اولین گام را اجرای برخی برنامه از سطح مراکز منتخب در منطقه بیان کرد و افزود: برنامه‌های نظیر پایش و آموزش کارکنان را می‌توان به‌صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا کرد و مسئول اجرایی این برنامه‌ها مراکز منتخب در منطقه خواهند بود که نقش مراکز معین در منطقه را خواهند داشت.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر