برگزاری همایش علمی برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقای سلامت جامعه در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران همایش علمی برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقای سلامت جامعه را دوشنبه 29 مرداد 1403 برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت،  با توجه به آغاز برنامه دوسالانه «نیازسنجی و مداخلات ارتقای سلامت» در سال 1403 و نظر به اهمیت بالای این برنامه و تاثیر آن در جهت‌دهی صحیح منابع برای ارتقای سلامت جامعه، همایش علمی با موضوع نیازسنجی و مداخلات ارتقای سلامت جامعه به همت گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت روز دوشنبه 29 مرداد 1403 برگزار شد.

در این همایش دکتر علیرضا اولیایی‌منش معاون بهداشت دانشگاه، دکتر مهرزاد ناصری معاون فنی معاونت بهداشت، سرپرستان، کارشناسان و بهورزان مجری برنامه در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، مدیران و کارشناسان گروه‌های تخصصی معاونت بهداشت و ستاد مرکز بهداشت جنوب تهران و شبکه‌های بهداشت  و درمان شهرستان‌های ری و اسلامشهر و نمایندگان سازمان‌های برون‌بخش همکار در اجرای برنامه حضور داشتند. همچنین 105 نفر از دانشجویان، کارشناسان و اساتید شاغل و فعال در نظام سلامت از سراسر کشور به صورت مجازی و از طریق اسکای روم برنامه‌های همایش را مشاهده کردند.

در بخش علمی همایش که به شیوۀ پنل که با ریاست دکتر علیرضا اولیایی‌منش و دکتر مهرزاد ناصری برگزار شد، ابتدا دکتر نجمه الملوک امینی رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت به طرح کلیاتی در مورد برنامه نیازسنجی و گزارشی از اجرای برنامه در سطح دانشگاه پرداخت. سپس دکتر نسترن کشاورز محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تجربه های جهانی برنامه‌های اجتماع محور و توصیه برای ارتقای برنامه نیازسنجی، دکتر کوروش هولاکویی نائینی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، تجارب دانشجویان را در عرصه، دکتر انسیه جمشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نقش دانشگاه ارتقادهنده سلامت در نیازسنجی و مداخلات مرتبط و دکتر فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای وزارت بهداشت نتایج ملی اجرای این برنامه را ارائه کردند.

در ادامه زینب ایمانی، دکتر مریم اثنی عشری و دکتر لیلا عبائیان کارشناسان مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت شبکه‌های بهداشت و درمان اسلامشهر، ری و مرکز بهداشت جنوب تهران، گزارشی از اجرای برنامه نیازسنجی و مداخلات ارتقای سلامت در واحدهای محیطی و ستاد شهرستان در سال 1401 را ارائه کردند.

در پایان از کارشناسان، مراقبان سلامت، بهورزان و نمایندگان سازمان‌های برون بخش برتر که مجری یا همکار در برنامه از سال 1401 تا سال ۱۴۰۲ بودتد، با اهدای لوح و هدیه قدردانی به عمل آمد.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *