برگزاری کارگاه آموزشی برنامه ملی خودمراقبتی سازمانی در شهرستان اسلامشهر

واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر کارگاه آموزشی با عنوان خودمراقبتی سازمانی را برای مربیان و رابطین مدارس مروج شهرستان اسلامشهر و شهر چهاردانگه برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، زینب ایمانی، کارشناس مسئول واحد آموزش سلامت شبکه در این خصوص گفت: برنامه ملی خود مراقبتی با چهار رویکرد خود مراقبتی فردی، سازمانی، اجتماعی و گروه‌های خودیار و باهدف تربیت سفیر سلامت در همه خانواده‌ها اجرا می‌شود.
برنامه خودمراقبتی سازمانی در سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مدرسه و دانشگاه و کارگاه و کارخانه‌ها اجرایی خواهد شد که با تشکیل شورای ارتقاء سلامت در محل کار و تدوین برنامه عملیاتی برای ايجاد محيط فیزیکی سالم و فرهنگ حمايتي و تشويق شیوه¬ زندگی سالم با تعامل کارکنان و كارفرمايان گام‌های مفید و ارزشمندی در راستای ارتقاء جامعه برداشته می‌شود.
وی در ادامه گفت: در این کارگاه در ابتدا لیلا احمدی، کارشناس واحد آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه در خصوص برنامه ملی خودمراقبتی و زیج خودمراقبتی توضیحات کاملی ارائه کرد و در ادامه شرکت‌کنندگان در قالب 5 گروه کار عملی انجام دادند.
در ادامه کارگاه نیز 10 گام اجرایی برنامه ارتقاء سلامت در محل کار نیز گفته شد و همچنین پیش‌آزمون و پس‌آزمون نیز از شرکت‌کنندگان در جلسه گرفته شد.
ایمانی در پایان با توجه به اهداف اصلی برنامه ملی خودمراقبتی سازمانی از استقبال شرکت‌کنندگان در دستیابی به این اهداف با همکاری و مشارکت مراقبین و کارشناسان سلامت و رابطین مدارس اظهار امیدواری و خرسندی کرد./ق
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز

 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *