در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) صورت گرفت

بهره برداری از چندین بخش بازسازی و تجهیز شده بیمارستان ولیعصر (عج)

بخشهای1و2و3 NICU ، بخش جراحی زنان و اورژانس زایمان بیمارستان ولیعصر (عج) پس از بازسازی کامل و تجهیز به چرخه ارائه خدمت درمانی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازپیوستند.

گالری عکس1
گالری عکس2
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، در ماهی که مزین به ولادت با سعادت ولیعصر امام مهدی(عج) بود، پروژه های بازسازی و تجهیز چندین بخش از بیمارستان ولیعصر (عج) به سرانجام رسید.
دکتر حق پرست معاون پشتیبانی مجتمع با اعلام این خبر افزود: با عنایت حضرت ولیعصر (عج)، بخش های مراقبت ویژه نوزادان 1و2و3 و همچنین بخش های جراحی زنان و اورژانس زایمان بیمارستان ولیعصر (عج) مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) پس از بازسازی طبق استانداردها به منظور تجهیز و بهره برداری تحویل حوزه درمان شد.
معاون پشتیبانی مجتمع در ادامه گفت: با همت و مدیریت دفتر فنی مجتمع که شایسته تقدیر ویژه اند این بخش ها طی برنامه ریزی فشرده بازسازی و ایمن سازی شد. لازم به توضیح است همکاری و مشارکت دیگر بخش های درمانی در روند انتقال و درمان بیماران تا زمان تحویل بخش های مذکور مثال زدنی بوده است.
وی با تشکر از پرسنل خدوم پرستاری و تقدیر از فعالیت و مدیریت صورت گرفته در حوزه درمان و خدمات اظهار کرد: پروژه های بیمارستان ولیعصر (عج) مجتمع که همگی پیش از پایان اردیبهشت 96 تحویل شدند نیمی از فضای برنامه ریزی شده جهت بازسازی و احداث مجتمع را تشکیل می دهد که از انتهای سال پیش و طبق برنامه ریزی جامع عملیاتی شده است.
مهندس امامی مدیر خدمات پشتیبانی مجتمع در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گفت: با هماهنگی به‌عمل‌آمده بین معاونت درمان، معاونت پشتیبانی و ریاست بخش نوزادان مقررشده بود جهت پرهیز از سردرگمی بیماران که اعتماد خاصی به کیفیت بالای خدمات بخش مراقبت ویژه نوزادان مجتمع دارند بخشهای NICU به‌صورت پلکانی بازسازی شوند تا خدمت‌رسانی در این بخش‌ها کاملاً متوقف نشود.
مهندس قدیم خانی مسئول دفتر فنی مجتمع نیز در خصوص ویژگی‌های بخشهای بازسازی‌شده افزود: بخش NICU 1 با 600 مترمربع فضا در طی بیست روز و تا نیمه اسفند 95 بهسازی و تحویل شد. سپس بخشNICU2 با 650 مترمربع نیز ظرف 21 روز و طی هفته اول تعطیلات نوروزی تحویل حوزه درمان شد. درنهایت بازسازی بخش NICU3 با 350 مترمربع، 13 اردیبهشت به اتمام رسید.
وی افزود: در این پروژه‌ها سیستم‌های برق‌رسانی و شبکه، سرمایش، گرمایش، روشنایی تعویض شد. فضای فیزیکی بخش‌ها کاملاً بازطراحی شده است همچنین با به کار بردن عناصر بصری کارآمد سعی در آرامش بخشی محیط درمانی شده که از آن جمله می‌توان به طراحی دکوراتور سقف‌ها، افزودن کابینت و کمدها، بازطراحی استیشن و تریتمنت و غیره اشاره کرد.
دکتر حق‌پرست در خصوص پروژه بخش جراحی زنان نیز که هم‌زمان با اورژانس زایمان و در طی 40 روز بازسازی شد و به بهره‌برداری رسید، گفت: اجرای موفق چندین پروژه بازسازی در طی مدت کوتاه جز با همکاری و هماهنگی ایثارگرانه و دقیق بین روسا و کارکنان بخش‌ها و مسئولین امکان‌پذیر نیست.
وی اظهار امیدواری کرد علاوه بر بخشهای انکولوژی مردان وزنان انیستیتو کانسر تا اواسط خردادماه پروژه‌های کلینیک MS و کلینیک ویژه مجتمع تکمیل و به بهره‌برداری برسند.
توضیح اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است در طی سه ماهه ابتدای سال جاری 6 هزار و 500 متر مربع فضای درمانی در مجتمع پس از بازسازی و یا احداث به ظرفیت ارائه خدمت در مجتمع افزوده شوند.
لینک خبر اورژانس زایمان

تهیه کننده: