بیست و چهارمین جلسه هم‌اندیشی مسئولان ایثارگر واحدهای تابعه دانشگاه برگزار شد

بیست و چهارمین جلسه هم‌اندیشی مسئولان ایثارگر واحدهای تابعه دانشگاه در تالار حکیم سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، جلسه هم‌اندیشی مسئولان ایثارگر واحدهای تابعه دانشگاه، یکشنبه 8 آبان 1401 با حضور دکتر منصور کشاورز، دکتر احسان پورمحمدیان، دکتر مسعود خسروانی، دکتر احسان مقیمی، دکتر ابوالفضل علیاری و رابطین ایثارگران در واحدهای مختلف دانشگاه برگزار شد.
دکتر کشاورز مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، پس از عرض سلام و خیرمقدم هدف از برگزاری این جلسه را بحث و تبادل‌نظر با مسئولین ایثارگر واحدها برای ارتقاء عملکرد دفتر ایثارگران عنوان کرد.

در ادامه دکتر احسان مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران ضمن اشاره به اهم مطالب جلسه گذشته گفت دفتر ایثارگران با توجه به نیاز امروز جامعه و با هدف ارتقا سطح علمی و افزایش کیفیت زندگی ایثارگران کارگاه‌های آموزشی در فضای مجازی برگزار می‌کند، لذا در جهت ارتقا و بهبود کیفیت کارگاه‌ها از هر نوع انتقاد و پیشنهاد شما استقبال می‌کنیم.

وی عناوین جلسه را بدین شرح بیان کرد: به‌روز کردن اطلاعات ایثارگران، تشکیل گروه مجازی ایتا جهت همکاران ایثارگر در واحدهای تابعه دانشگاه، اردوی زیارتی عتبات عالیات، فعالیت‌های مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ، تشکیل تعاونی مسکن ایثارگران، معرفی موزه ملی تاریخ علوم پزشکی، معرفی سینمایش 410 در برج میلاد، معرفی دپارتمان پیشگیری مرکز قلب برای ویزیت جانبازان گرامی، برنامه ملاقات با ایثارگران واحدها، معرفی کتاب‌های دفتر ایثارگران جهت ارائه به همکاران متقاضی ایثارگر.

مدیر امور ایثارگران سپس به تشریح شرایط اردوهای زیارتی عتبات عالیات ویژه ایثارگران توسط شرکت شاهدان کوثر پرداخت.

در ادامه دکتر ابوالفضل علیاری از همکاران دفتر ایثارگران با پخش کلیپ، سینمایش 410 با موضوع عملیات کربلای 4 و شهدای غواص در برج میلاد را معرفی کرد و رابطین ایثارگر را به همراه خانواده برای استفاده از این فضای فرهنگی و معنوی دعوت کرد.

همچنین دکتر افسانه آئین با بیان مقدمه‌ای درباره غربالگری بیماری‌های قلبی ضمن اشاره به تغییر سبک زندگی در جامعه و افزایش جمعیت سالمندی در آینده‌ای نزدیک و بیماری‌های قلبی به‌عنوان اولین علت مرگ‌ومیر در ایران گفت: مرکز قلب تهران به‌عنوان قطب علمی قلب و بیماری‌های قلبی در کشور، پس از بررسی و انجام مطالعات مستمر به این نتیجه رسید افزایش بیش‌ازحد بیماری‌های قلبی و منابع محدود نظام سلامت، ارزیابی، غربالگری و اقدامات پیشگیرانه در بروز بیماری‌های قلبی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای نظام سلامت در کشور است. مرکز قلب تهران با این هدف مهم، دپارتمان پیشگیری بیماری‌های قلبی را راه‌اندازی کرده است.

دکتر آئین در ادامه بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف دپارتمان پیشگیری مرکز قلب را معرفی کرد و نحوه ارزیابی و غربالگری در گام اول را از طریق مراجعه حضوری و یا استفاده از نرم‌افزار «دلشاد» عنوان کرد.

سپس دکتر اکبر احمدی مدیر موزه تاریخ علوم پزشکی پس از بیان تاریخچه موزه، بخش‌های مختلف موزه را معرفی کرد و از همکاران دعوت کرد تا به همراه خانواده خود از گنجینه‌های باارزش این موزه دیدن کنند.

در پایان جلسه دکتر مقیمی از فعالیت‌های رابطین ایثارگر با اهدای هدایایی قدردانی کرد.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

عکاس

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *