• تاریخ انتشار : 1403/07/29 - 09:20
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 432
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاکید بر تقویت ارتباط با دانشجویان و اجرای برنامه‌های فرهنگی نوآورانه

دکتر سید رضا رئیس کرمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی پیشین و جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر اهمیت تقویت ارتباط با دانشجویان و اجرای برنامه‌های فرهنگی نوآورانه تاکید کرد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم، دکتر رئیس کرمی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در معاونت فرهنگی و دانشجویی از تجربیات شخصی خود در دوران دانشجویی سخن گفت و تاکید کرد که هیچ چیزی مهم‌تر از ارتباط صمیمانه و نزدیک با دانشجویان نیست. 
وی اظهار داشت: دانشجویان علوم پزشکی تهران، نخبه‌ترین و برترین جوانان این مرز و بوم هستند. باید فضایی فراهم کنیم که آنان با دل و جان به دانشگاه، کشور و نظام افتخار کنند و با شوق و انگیزه در خدمت میهن‌شان بمانند. این وظیفه ماست که با تقویت این حس تعلق، نگذاریم نخبگانمان به سوی دیگر کشورها مهاجرت کنند. ما می‌توانیم با شکوفایی استعدادهای این جوانان، آینده‌ای درخشان برای ایران رقم بزنیم.

خلق تغییرات بزرگ با برنامه‌های فرهنگی جذاب و پربار
وی به لزوم تغییر و بازنگری در برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: ما باید فراتر از برنامه‌های معمولی برویم. دانشجویان ما به برنامه‌های فرهنگی پویا، جذاب و خلاقانه نیاز دارند؛ برنامه‌هایی که به رشد فردی و جمعی آنان کمک کند. حضور اساتید در کنار دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اردوهای علمی-فرهنگی، پیوند عمیقی را ایجاد می‌کند که نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد.

اعتماد به جوانان؛ کلید موفقیت و آینده‌سازی
دکتر رئیس کرمی در بخشی از سخنان خود، بر اهمیت اعتماد به دانشجویان تاکید کرد و گفت: ما باید به دانشجویان فرصت دهیم تا خودشان نقش‌آفرین اصلی فعالیت‌هایشان باشند. آن‌ها باید یاد بگیرند که خودشان راهشان را انتخاب کنند و ما تنها تسهیل‌گر این مسیر باشیم، این اعتماد، به آنها این فرصت را می‌دهد که با آگاهی و درک بیشتر از جامعه، نقش مؤثرتری در ساختن آینده کشور داشته باشند.

دعوت به همکاری و مشارکت فعال
در پایان این مراسم، دکتر رئیس کرمی از معاون جدید فرهنگی و دانشجویی خواست که برنامه‌هایی مشخص و عملی برای گسترش تعاملات فرهنگی، رفاهی و ورزشی تدوین کند و از دانشجویان دعوت کرد تا با تمام انرژی و انگیزه، در این مسیر مشارکت کنند. 
وی با تاکید بر آینده روشن دانشگاه، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدرت و همدلی شما دانشجویان، می‌تواند به قله‌های بالاتری دست یابد، این مسیر، مسیر شکوفایی و موفقیت است.
 
همچنین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر مجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضور پرشور دانشگاهیان در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه را نشان از اهمیت بالای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه، تربیت انسان‌های عالم، حکیم و متعهدی است که بتوانند در خدمت جامعه باشند گفت: فرهنگ دانشگاه، نقش محوری در تحقق این رسالت ایفا می‌کند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در همه حوزه های دانشگاه گفت: فرهنگ، ریشه همه فعالیت‌های دانشگاهی از آموزش تا پژوهش است و برای داشتن جامعه‌ای سالم و پیشرفته، باید به فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فرهنگ و نقش آن در پیشرفت جامعه گفت: جهان امروز شاهد تقابل شدید بین دو نگاه فرهنگی متفاوت است. برخی مانند آمریکا و اسرائیل تفکر سلطه جویی و برتری جویی را ترویج می دهند و در مقابل آنها تفکری مانند تفکر سید نصرالله و یحیی سنوار برای آزادگی انسانها مقاومت می کنند در این راستا دانشگاه‌ها باید به عنوان پایگاه‌های تولید علم و اندیشه، در مقابل سلطه گران بایستند و ارزش‌های انسانی و اخلاقی را ترویج کنند.
 
در ادامه، دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی دانشجویی پیشین در سخنانی تحولات و تغییرات ساختاری در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی را تشریح کرد.
وی با اشاره به اهمیت تاریخی بخش‌ فرهنگی در دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران، گفت: در گذشته، بخش معاونت فرهنگی و دانشجویی به صورت دو بخش مجزا در دانشگاهها فعالیت می‌کردند و هر کدام وظایف مشخصی داشتند. اما در سال‌های اخیر، با ادغام این دو بخش، شاهد تغییرات ساختاری قابل توجهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده‌ایم.
دکتر ابراهیمی ضمن ابراز خرسندی از بازگشت دکتر پورغریب به معاونت فرهنگی و دانشجویی، بر اهمیت این نقش تأکید و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
معاون فرهنگی دانشجویی پیشین همچنین به فرهنگ خانوادگی حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: احساس همبستگی و تعلق به این خانواده بزرگ، از ویژگی‌های بارز دانشگاه ماست و رئیس دانشگاه نیز با ایفای نقش پدرانه، به تقویت این حس همبستگی کمک شایانی کرده است.
در پایان، دکتر ابراهیمی از زحمات همکاران خود در طول سال‌های خدمت در معاونت فرهنگی و دانشجویی قدردانی و برای موفقیت همه در خدمت به دانشجویان و دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.
 
 دکتر  محمدحسین پورغریب، معاون فرهنگی دانشجویی جدید، دانشگاه را امانتدار جوانان دانست و گفت: دانشگاه تنها به آموزش تخصصی محدود نمی‌شود. وظیفه ماست که دانشجویانی مسئولیت‌پذیر، با روحیه مشارکت و تعهد اجتماعی تربیت کنیم.
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان سال بالا می‌توانند نقش راهنمایان ارزشمندی برای دانشجویان جدید داشته باشند، بر اهمیت ایجاد شبکه‌های حمایتی دانشجویی تأکید کرد. 
وی همچنین به چالش‌های موجود در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش ظرفیت دانشگاه‌، زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی متناسب با آن رشد و توسعه نیافته است و ما وظیفه داریم بستر مناسبی را برای فعالیت‌های آنان فراهم کنیم. 
معاون جدید دانشجویی با اشاره به نقش فعال دانشجویان در دوران همه‌گیری کرونا، بر اهمیت مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و ورزشی تأکید کرد. 
وی در پایان با اشاره به ضرورت توجه به حوزه بین‌الملل گفت: دانشجویان بین‌المللی نیز بخشی از جامعه دانشگاهی ما هستند و وظیفه ماست که از آن‌ها حمایت کنیم  امیدوارم این مسیر را با همت و تلاش به موفقیت برسانیم.
 
  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,مراسم ها و همایش ها
  • کد خبر : 281705
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

تصاویر