تجلیل از بسیجیان نمونه جامعه پزشکی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی

در جشن بزرگ دهه مبارک فجر از 26 بسیجی نمونه و 16 پرستار بسیجی دانشگاه قدردانی شد.

گالري عکس 1

گالري عکس 2 

در این مراسم که به همت بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، شامگاه روز چهارشنبه 21 بهمن 94، در سالن آمفی‌تئاتر برگزار شد، ابتدا دکتر علیرضا زاکانی مسئول بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب گفت: 37 سال پیش که انقلاب پیروز شد کمتر کسی باور داشت طی این سال‌ها چنین رخدادهای بزرگی در سطح کشور، منطقه و جهان رقم بخورد.

وی افزود: به فضل الهی و هدایت‌های امام راحل (ره) و پس از ایشان، رهنمودهای مقام معظم رهبری و فداکاری مردم شریف ایران، این انقلاب به بار نشست و امروز با ثبات و امنیت و شرایط بسیار مطلوب به مسیر خود ادامه می‌دهد.
دکتر زاکانی با تأکید بر اینکه قدر این انقلاب و ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و آن‌هایی که در این مسیر تلاش کردند و خون‌دل خوردند را بدانیم افزود: در جشن پیروزی انقلاب دورهم آمدیم که اهداف و آرمان‌هایی که آنان برایمان به ارمغان آورند و رسالت بزرگ و جهانی که بر دوشمان گذاشتند را در ذهن و دلمان یادآوری کنیم و زنده نگه‌داریم.
مسئول بسیج جامعه پزشکی انقلاب اسلامی را فراتر از انقلاب فرانسه به‌عنوان منشأ تحول غرب و انقلاب روسیه به‌عنوان قطب شرقی جهان دانست و افزود: این انقلاب‌ها با نگاه و اندیشه مادی شکل گرفت اما انقلاب اسلامی راهی به‌سوی آینده است و علاوه بر آزادی و عدالت که شعار غرب و شرق سیاسی است معنویت را به بشر هدیه می‌دهد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس افزود: امروز میراث گران‌بهایی در دست ماست و افتخار بزرگی که ملت شایسته ایران از آن برخوردار است را افزون‌تر تحویل آیندگان دهیم.
در ادامه سردار باقرزاده مسئول کمیته تفحص شهدا در ستاد کل نیروهای مسلح، در سخنانی ضمن تبریک عید بزرگ انقلاب اسلامی، انقلاب را در راستای بیداری اسلامی دانست و افزود: در انقلاب حرکت‌های اولیه به‌صورت فردی شکل گرفت و باعث شد انسجام ملی و اسلامی به وجود آید.
وی بابیان اینکه اکنون شاهد بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام و سایر جوامع غیر اسلامی هستیم گفت: در فرمایشات امام خمینی (ره) جمله‌ای وجود دارد که می‌فرماید «این انقلاب کار خدا بود که توسط مردم انجام شد و کاری را که خدا بکند زوال ندارد» این یک نکته فلسفی است که هر آنچه موجب پدید آمدن شیء یا موضوعی می‌شود همان باعث تداوم و بقای آن خواهد بود پس خدایی که انقلاب را به وجود آورد خودش هم آن را تضمین می‌کند.
سردار باقرزاده تصریح کرد: مسیر انقلاب با هدایت‌های الهی ترسیم شد و خدا نقشه راه را به بندگان صالح خود نشان داد و آن‌ها این مسیر را پیش بردند.
مسئول کمیته تفحص شهدا، با اشاره به وسعت فعالیت بنیان‌گذار کبیر انقلاب در سال 57 گفت: ایشان در 6 ماه اول که در نجف بودند با توجه به شرایط آن زمان، 17 اعلامیه، 2 سخنرانی، 2 تلگراف و 25 نامه به اشخاص مورد خطاب داشتند.
وی افزود: در شهریورماه که امام به پاریس رفتند در 117 روز اقامت خود در این شهر با 117 مصاحبه مسلط به جریان رسانه‌ای دنیا شدند. همچنین 21 نامه، 40 پیام داشتند و درمجموع 340 هزار کلمه و هزار و 100 صفحه مطلب به نگارش درآورند و منتقل کردند.
سردار باقرزاده با اشاره به خاطرات خود از دوران انقلاب و امام راحل افزود: امروز دستاوردهای دانشمندان کشور در عرصه انرژی هسته‌ای، علوم پزشکی، نانو و... بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفت و اگر این باورها نبود چنین پیشرفتی حاصل نمی‌شد.
این مراسم با اجرا و شعرخوانی رضا احسان پور و جشن مولودی‌خوانی حاج مرتضی طاهری، خاطره گویی حسین پناهنده، استندآپ کمدی، اجرای گروه موسیقی نبض و گروه تئاتر انقلاب و خاطره گویی همراه بود.
در پایان مراسم نیز از بسیجیان نمونه قدردانی شد.
 اسامی بسیجیان نمونه کانون‌ها و پرستاران نمونه
علیرضا یار محمدی سازمان مرکزی
حسین اکبریان و سیده سوسن نوری کرمانشاهی دانشکده پرستاری
الهام حق شناس دانشکده پیراپزشکی
زینب ایمانی و احمد شکاری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر
علی نجفی دانشکده پزشکی
سلیمان ولی زاده  و صغری یاراحمدی ساکی بیمارستان بهارلو
خدیجه محمدیان و ندا پلویی بیمارستان آرش
بهرام رستمی و معصومه قشقایی شبکه بهداشت و درمان ری
نعمت اله شریفی  و فریبا نوایی بیمارستان رازی
خدیجه قاسمی و معصومه خنجری شبکه بهداشت جنوب
محمد علی دروا و سید رضا احمدیان بیمارستان ضیائیان
بهمن اصغریان دانشکده دندانپزشکی
فرامز لطفی و منصور سلیمانی بیمارستان فارابی
محمد حاجی زاده پخش البرز
افشین کوشا معاونت دانشجویی
محمد حسین جاونده و رقیه فیلی بیمارستان امیرعلم
سید امیر میری دانشکده توانبخشی
ناصر کاشی پخش هجرت
لیلا حسینی کاشانی و جمال امینی بیمارستان سینا
عباس کمالی پور و حمید رضا علی خانی بیمارستان روزبه
علی نهاردانی و مرضیه رضوی بیمارستان بهرامی
طاهر شکری و مسعود احمد پور بیمارستان امام خمینی
محمد بزرگی و هاله آشنایی بیمارستان شریعتی
زهرا عظیمی و مریم خمامی بیمارستان محب یاس
محمد فتاحی معاونت غذا و دارو
دکتر امیر حسین محوی دانشکده بهداشت
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی