داوری پروژه‌های برتر بخش دانشجویی هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت

پروژه‌های برتر ارائه شده در بخش دانشجویی هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت مورد داوری قرار گرفتند.

دکتر پوریا روزرخ، دبیر بخش دانشجویی هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در حاشیه ارائه طرح‌های برتر دانشجویی که عصر یکشنبه 8 اردیبهشت در هتل شایان جزیره کیش برپا شد، گفت: بیش از 120 دانشجوی ایرانی و بین‌المللی طی این گردهمایی در جریان فعالیت‌های برتر دانشجویان قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه طی فراخوان اعلام شده از آغاز ثبت نام نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، فرآیند ارسال پروژه‌ها آغاز شد، اظهار داشت: تا پایان بازه زمانی پیش‌بینی‌شده، مجموعاً 20 طرح از سراسر جهان به دبیرخانه نشست منطقه‌ای ارسال شد.
دبیر بخش دانشجویی هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت تصریح کرد: بر اساس داوری‌های اولیه شش پروژه انتخاب شد که در گردهمایی امروز، مورد داوری نهایی قرار گرفته و در مراسم اختتامیه نشست منطقه‌ای برگزیده آنها معرفی می‌شود.
دکتر روزرخ طرح‌های منتخب را در حیطه‌های دندانپزشکی، سرطان، ایدز، بازی‌سازی فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌های سلامت در حوزه‌های شهری و روستایی دانست و گفت: دو پروژه از این تعداد مربوط به دانشجویان بین‌المللی و مابقی متعلق به دانشجویان ایرانی است.
وی تصریح کرد: این پروژه‌ها توسط سه داور بین‌المللی از کشورهای سوئیس، ایتالیا و سنگاپور و سه استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران داوری می‌شود ضمن اینکه از حضور دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه و دکتر پاسالار، رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه نیز بهره‌مند خواهیم شد.
دکتر روزرخ با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بخش دانشجویی هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت اقدام به معرفی این طرح‌ها کرده است، اظهار داشت: این رویکرد زمینه ساز تبادل تجربیات میان دانشجویان حاضر در این رویداد بین‌المللی و بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی صاحب‌نظران سلامت جهانی خواهد شد.
توضیح اینکه بخش دانشجویی نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت برای نخستین بار با رویکرد افزایش نقش دانشجویان در عرصه سلامت جهانی و آموزش و مشارکت آنها در عرصه سیاست‌گذاری و دستور سازی سلامت در ایران کلید خورد.
خبرنگار: مهناز وحیدی
عکس: جمشید ربیعی
مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی