دهمین سمینار پرستاری جشم فارابی / گفتگو با دکتر شکوه ورعی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی سمینار

دهمین سمینار پرستاری چشم فارابی پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، دکتر شکوه ورعی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه برگزاری دهمین سمینار پرستاری جشم فارابی گفت: علیرغم  پست اجرایی و مسئولیت سنگین مدیریت امور پرستاری دانشگاه،  به اقتضای نقش هدایتگری برنامه های علمی در جایگاه عضو هیئت علمی دانشگاه با کمال خوشوقتی مسئولیت دبیر علمی دهمین سمینار سالیانه پرستاری جشم فارابی را بر عهده گرفتم. 
دکتر ورعی در مورد ضرورت برگزاری سمینارهای تخصصی پرستاری اظهار داشت: سمینارهای تخصصی در پرستاری از جایگاه ویژه ای برخوردارند چرا که پرستاری یک حرفه است و می بایست پا به پای علوم و دانش جدید پیش برود. درنتیجه وجود برنامه های تخصصی پرستاری هدایتگر این مسیر به ویژه برای پرستارانی است که در بیمارستان های تخصصی مشغول به کارند. 
وی اضافه کرد: این مسئله در بیمارستانی مانند فارابی به عنوان قطب علمی جشم پزشکی کشور و مرکز ریفرال اهمیتی دو چندان می یابد. برگزاری سمینارهای تخصصی به عنوان راهکاری هدایتگر است که مسیر مراقبت های پرستاری را روشن تر و ما را در ادامه مسیر مستدام تر خواهد کرد.
دبیر علمی دهمین سمینار پرستاری جشم فارابی با بیان این که موضوع اصلی این سمینار متمرکز بر مراقبت های پرستاری در بخش گلوکوم است، افزود:این مباحث در قالب سه پنل با عناوین گلوکوم در کودکان، نقش پرستار در جراحی گلوکوم و پیشگیری و آموزش به بیمار ارائه خواهد شد. علاوه بر این سه کارگاه تخصصی با عنوان های تصویر برداری در گلوکوم، کاربرد لیزر درمانی در بیماری گلوکوم و مرور مقالات آزاد با موضوعات جدیدبروز و مبتنی بر شواهد هست در این برنامه ارائه خواهد شد. 
دکتر ورعی در مورد برنامه های جانبی این سمینار نیزگفت: مسابقه حضوری پیرامون مباحث اصلی سمینار، مسابقه عکس و پوستر، نمایش عکس ها و پوسترهای برگزیده از برنامه های درنظر گرفته شده است.
 مدیر پرستاری و عضو هیئت علمی دانشگاه در مورد راه اندازی رشته کارشناسی ارشد پرستاری چشم نیز گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم بررسی های کارشناسی در این زمینه انجام شده و فعلا قرار است در قالب دوره های مهارت آموزی کوتاه مدت برگزار شود.
خبر و عکس: امیدوار
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي