دومین جلسه‌ی کمیته‌ی هیئت‌علمی ایثارگران در دفتر مشاور عالی ریاست دانشگاه برگزار شد

دومین جلسه هیئت‌علمی ایثارگران با هدف کلی احیا و تکریم فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاه و در کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفترامورایثارگران دانشگاه، دومین جلسه کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران در سال 94 با حضور دکتر پرویز معاون فرهنگی، دکتر متوسل مسئول گروه معارف دکتر باقرزاده میر امور فرهنگی، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران و اعضای کمیته دکتر امینی، دکتر ترابی، دکتر گتمیری، دکتر پارسا  و دکتر توگه، روز چهارشنبه 19  اسفند 1394 در دفتر مشاور عالی ریاست دانشگاه برگزار شد.
در ابتدا مدیر امور ایثارگران ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه خلاصه‌ای از فعالیت‌های کمیته را در دوره جدید ارائه نمود.
سپس دکتر گتمیری رئیس کمیته هیئت‌علمی ایثارگران دانشگاه خلاصه‌ای از مباحث  جلسات  قبل را بیان و اظهار داشت: هدف کلی جلسه هیئت‌علمی احیا  و تکریم فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاه و در کشور است.
وی تقویت روحیه‌ی ایثارگری و حفظ ارزش‌های انقلاب را حائز اهمیت دانست و افزود: رمز موفقیت در قدم اول مشارکت تیم کمیته‌ی هیئت‌علمی و اعضای هیئت‌علمی ایثارگران دانشگاه هست و بناست بر اساس چهار محور اساسی راهبردهای برنامه‌ی کلان فرهنگی چهارساله‌ی دانشگاه (نماز، تعمیق اندیشه‌ی دینی، حمیت ملی و تعهد حرفه‌ای) پیش برویم. 
وی تأکید کرد: در اینجا مخاطب اصلی ما اعضای هیئت‌علمی ایثارگر دانشگاه هستند و اگر ما بتوانیم در سال آینده چند جلسه هدفمند و اثرگذار داشته باشیم این خود نقطه عطفی می‌شود و اثرات مضاعفی در دانشگاه و من‌جمله در محیط دانشجویی خواهد داشت.
این گزارش حاکی است دکتر امینی مشاور عالی رئیس دانشگاه در ادامه جلسه بابیان این  نکته که در کشورهای مترقی اعضای هیئت‌علمی در کنار توانایی‌های علمی باید بتوانند توانائی‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی خود را بروز دهند و در قبال اجتماع پاسخگو باشند اضافه نمود که این‌یک نقطه قوت برای اعضای هیئت‌علمی است.
وی همچنین اضافه نمود اگر فرد تنها در یک زمینه کار کند درواقع به‌نوعی تک‌بعدی است درحالی‌که اگر مسئولیت‌پذیری اجتماعی همراه با توانایی علمی باشد می‌تواند این خلأ فرهنگی را جبران نماید و درواقع ما باید از ظرفیت‌های کسانی که در یک برهه زمانی در میدان‌های نبرد حضور داشتند و نشان دادند که در مقابل مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نیستند استفاده نماییم و از ظرفیت‌های بالای آن‌ها در دانشگاه استفاده بهینه شود.
دکتر امینی پیشنهاد کرد: اولین برنامه می‌تواند فعالیت روی موضوع تعهد حرفه‌ای باشد زیرا تعهد حرفه‌ای قلب طب است. اگر پزشکی متعهد به اصول حرفه‌ای خود نباشد به‌اندازه کافی مؤثر نخواهد بود و برای ارتقاء و تعمیق این بحث در دانشگاه باید به‌طورجدی ابن موضوع مطرح شود و از نظرات هیئت‌علمی استفاده کنیم.
سپس دکتر پارسا  پیشنهاد کرد یک موضوع برای سال آینده انتخاب شود و تأکید کرد من هم موافقم که موضوع تعهد حرفه‌ای را اگر بتوانیم اجرایی کنیم زودتر به نتیجه می‌رسیم.
سپس دکتر باقر زاده مدیر فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: از ظرفیت‌های اعضای هیئت‌علمی ایثارگران برای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه می‌توان استفاده کرد. وی همچنین اعلام آمادگی نمود تا برای تابستان 1395 با همکاری کمیته امور هیئت‌علمی ایثارگران دانشگاه در خصوص برگزاری جلسه‌ای با موضوع کرسی‌های آزاداندیشی همکاری نماید.
دکتر توگه عضو دیگر کمیته‌ی امور هیئت‌علمی ایثارگر دانشگاه مطالبی پیرامون ظرفیت قابل‌توجه ایثارگران و به‌ویژه اعضای هیئت‌علمی ایثارگر دانشگاه اشاره نمود و تأکید کرد که از این ظرفیت می‌توان در جهات مختلف استفاده کرد.
وی به ذکر مثالی از آثار مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی در کنترل بیماری‌های عفونی خطرناک در قاره‌ی افریقا پرداخت و یادآور شد که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان در مواردی که روش‌های معمول کارآمدی مؤثری از خود نشان نمی‌دهد، بهره‌های زیادی گرفت.
در ادامه دکتر ترابی دبیر کمیته‌ی امور هیئت‌علمی ایثارگر دانشگاه به اهمیت احیاء نشاط ایثارگری در دانشگاه اشاره نمود و گفت: اگر ما بتوانیم عوامل نشاط حاکم در عرصه‌های ایثار و به‌ویژه دوران دفاع مقدس را شناسایی نماییم و در اشاعه‌ی آن در محیط‌های کنونی موفق عمل کنیم، قادر خواهیم بود خیلی از مشکلات را حل نماییم.
جلسه با جمع‌بندی در خصوص اینکه اولین برنامه‌ی نشست اعضای هیئت‌علمی ایثارگر دانشگاه در  سال 1395 در اردیبهشت‌ماه و روی موضوع تعهد حرفه‌ای و با همکاری دفتر تعهد حرفه‌ای دانشگاه متمرکز شود و دومین نشست نیز جلسه‌ای با موضوع کرسی‌های آزاداندیشی و با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه و برای تابستان 1395 باشد به پایان رسید./ق
خبر: اسماعیلی
عکس: گلمحمدی

کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *