بازدیدهای نوروزی سال 95 از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه

دکتر ابوالحسنی، تعلق خاطر مردم منطقه جنوب تهران به بیمارستان بهارلو را غیر قابل توصیف خواند

در دومین روز از سال نو، مشاور رئيس دانشگاه در حوزه سلامت به همراه پزشك مقيم ستاد هدايت از بيمارستان بهارلو بازديد كردند.

???? ???? ?????? ???? ? ??????? ?? ??????? ?? ???? ???? ??? ?? ????????? ??????

گالری عکس
در راستاي نظارت بر نحوه خدمت رساني بيمارستان هاي دانشگاه در ايام نوروز و انتقال پيام تشكر و قدرداني اعضاء هيئت رييسه دانشگاه به كاركنان و مسئولين اين بيمارستان ها، دكتر فريد ابوالحسني مشاور رئيس دانشگاه در حوزه سلامت و دكتر بهنام شباب پزشك ستاد هدايت معاونت درمان با همراهی محمود معصومی مدیر و دکتر بهنام بهنوش مسئول فنی بیمارستان بهارلو صبح دوشنبه 2 فروردين 95 از قسمت های مختلف اورژانس، اورژانس مسمومیت ها و بخش دیالیز بيمارستان بهارلو ديدن و از نزديك بر نحوه خدمت‌رسانی اين بيمارستان نظارت كردند، همچنین ضمن گفتگو با کادر درمانی بيمارستان در جريان ميزان آمادگي اين مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در ایام نوروز قرار گرفتند.
در پايان اين بازديد، دكتر فريد ابوالحسني مشاور رئيس دانشگاه در حوزه سلامت، در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومي؛ اظهار داشت: با توجه به این که خیلی سال بود به اورژانس بیمارستان بهارلو مراجعه نکرده بودم خوشبختانه تحولات خوبی از جمله؛ حضور فعال متخصص طب اورژانس، امکانات فیزیکی و خدمات درمانی مطلوب را در این مرکز شاهد هستیم.  

نگاه جامع به مراکز درمانی تابعه عامل ارتقاء و شکوفایی سازمان

وی یادآور شد: بيمارستان بهارلو در منطقه ۱۱ شهر تهران واقع شده و بيمارستاني دانشگاهی – آموزشی و قديمي است که براي جمعيت زيادي از تهران به ويژه در منطقه جنوب اين شهر خدمات رساني مي کند که خدا را شکر طی چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است و مردم منطقه نیز از خدمات ارائه شده در این مرکز رضایت دارند.
دکتر ابوالحسني با اشاره به اهمیت بازدید های نوروزی؛ خاطر نشان کرد: اگر اين گونه بازديدها منجر به نتايج ملموس و در نهايت اقدامي در راستاي بهبود امور درماني براي بيماران شود كه طبيعتاً جزء اركان هر سيستم نظارتي و بازرسي است مي توانيم به اهداف پيش رو دست يابيم و نتيجه بخش در سازمان تلقي شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه، تصریح کرد: مسائلي كه در بيمارستان‌هاي تابعه دانشگاه وجود دارد خيلي به آرامي و به‌تدريج رو به بهبودي است اما انتظار داريم با سرعت بيشتري اين مسير هموار شود چرا كه نگاه سيستم ارائه خدمات با كيفيت به هموطنان گرامي است.

داشتن سازو کار مناسب خدمت رسانی در اورژانس بیمارستان بهارلو

پس از آن دكتر بهنام شباب مدير درمان دانشگاه، نحوه خدمت رسانی در اورژانس بیمارستان بهارلو را مطلوب دانست و گفت: در اورژانس این مرکز خدمات درمانی با سرعت خوبی ارائه می شود که این امر رضایتمندی بیماران را به همراه داشته است.  
وی با اشاره به روند اجراي بازديدهاي نوروزي، افزود: در جريان بازديدها، مسئولين مستقيماً با مشكلات بيمارستان ها درگير و آشنا مي شوند و در برنامه ريزي آينده مي توانند از آنها الگوي بهينه بگيرند.
دکتر شباب با توجه به كثرت تعداد مراجعات به این بيمارستان، ادامه داد: در راستاي اجراي طرح تحول نظام سلامت، ضريب اشغال تخت در مراكز درماني تابعه به بيش از 90 درصد رسيده است و به طور كلي اين باور در مردم بوجود آمده است كه خدمات در بيمارستان هاي دولتي هم با هزينه كم و كيفيت مطلوب مي تواند ارائه شود. همچنین بیمارستان بهارلو با توجه به جمعیت منطقه نیاز است که توسعه پیدا کند که مسئولین با برنامه ریزی اصولی و منسجم باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
پزشك مقيم ستاد هدايت معاونت درمان؛ تاکید کرد: در بازديدها هيات رييسه با ديدگاه شفاف و موشكافانه از نحوه وضعيت پذيرش، اورژانس و بستري مطلع خواهند شد و با توجه به اين‌كه در اين بازديدها از گروه ها و معاونت‌هاي مختلف حضور دارند، بازخورد آن در هيات رييسه باعث مي شود مسئولين مربوطه در جريان موارد بهتر قرار بگيرند و تصميم‌گيري نتيجه بخشي در سازمان گرفته شود.
در حاشيه:
عيادت تخت به تخت از بيماران اورژانس و بخش دیالیز توسط دكتر ابوالحسني و دكتر شباب از اتفاقات جالبي بود كه بيش از یک ساعت به طول انجاميد. همچنين همراه برخي از بيماران نيز با طرح برخي از مشكلات در بيمارستان، خواستار مرتفع شدن موانع موجود شدند.
بیمارستان بهارلو در سال 1318 با ظرفيت 330 تخت ثابت تأسيس شد. تخصصهاي موجود در اين بيمارستان عبارتند از؛ داخلی، کودکان٬ جراحی٬ زنان و زایمان٬ نوزادان٬ قلب٬ اورژانس٬ CCU اين مرکز شامل بخش هايي از جمله بخش مسموميت ها، اورژانس مسموميت ها، آي سي يو مسموميت ها، آي سي يو جنرال، آزمايشگاه تشخيص مسموميت٬ بخش سنگ شکن، درمانگاه طب کار و کلينيک خواب و سي تي اسکن اسپايرال نيز  است. در ضمن مرکز مسموميت بيمارستان بهارلو دومين مرکز رسيدگي به مسموميت بعد از بيمارستان لقمان در تهران محسوب مي شود.
خبرنگار: الهام علی
عکس: سمیه عبدالمالکی

 

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی